Dutch Blender Community
Creaties => Onderhanden werk => Topic gestart door: rozz op 15 oktober 2015, 23:00:51 pm
-
Beste medeblenderaars en retten....,
ben aan een hels karwei begonnen...
Aan de hand van Oliver Villar begonnen aan Jim en Jim gaat straks in mijn tuin lopen...
Dus...modeleren, texturen, riggen, camera tracking, compositing....de hele meuk....denk niet dat dit de relatie danwel de slaap ten goede komt... ;D
Maar hier vast een voorproefje en keep you posted....
(http://s12.postimg.org/wrj94r9vd/jim2_blend.jpg) (http://postimg.org/image/wrj94r9vd/)
-
Mooi projectje! Daarmee heb je gelijk een hoop mooie onderwerpen te pakken. Succes en ik ga dit zeker volgen!
-
De door jou genoemde voor- en nadelen van dergelijke projectjes komen mij bekend voor. Voorlopig heb je weer wat te doen op regenachtige dagen. Veel succes en plezier er mee.
-
valt nog nie mee, een hoofd in de juiste proporties te krijgen..ook al wordt ie cartoonachtig.....
(http://s7.postimg.org/6hhu0sis7/jim3_blend.jpg) (http://postimg.org/image/6hhu0sis7/)
-
Ziet er al goed uit en als je een beetje de topologie in de gaten houd dan gaat het zeker goed komen.
-
Het magische woord...topologie...wat een ellende.... ;D
Maar heb hem aardig getopologeerd nu volgens mij... ;D
(http://s28.postimg.org/x2o7t2b8p/jim4_blend.jpg) (http://postimg.org/image/x2o7t2b8p/)
-
Dat ziet er zeker niet verkeerd uit! 8)
-
Beetje relationele omstandigheden dus wat minder tijd.....maar toch ff tijd gevonden en dit is hoe het er nu uitziet.
(http://s28.postimg.org/yi7w3qso9/jim5_blend.jpg) (http://postimg.org/image/yi7w3qso9/)
-
begint een beetje op een alien te lijken... ;D
(http://s28.postimg.org/6scooxind/jim6_blend.jpg) (http://postimg.org/image/6scooxind/)
wel grappig als ik mijn post bekijk probeer ik met het scrollwiel ingedrukt het plaatje te draaien... ;D
-
Altijd jammer als dat soort omstandigheden je creatieve activiteiten overhoop gooien. Gelukkig heb je toch wat tijd vrij kunnen maken. ;)
Beetje relationele omstandigheden dus wat minder tijd.....maar toch ff tijd gevonden en dit is hoe het er nu uitziet.
(http://s28.postimg.org/yi7w3qso9/jim5_blend.jpg) (http://postimg.org/image/yi7w3qso9/)
-
Ja dat ziet er goed uit hele mooie topologie.
Ik zou verdergaan om je karakter zoveel mogelijk lopoly te houden en later als je je karakter helemaal klaar hebt gooi je er een Multiresolution modifier over heen.
Daarna kun je je karakter mooi bewerken met Sculpmode.
Tip: hou wel een copy van je lopoly karakter op layer 2.
-
Even een andere aanpak die ik persoonlijk makkelijker(vooralsnog... ;)) vindt van darren lile.
Eerst een plat masker maken over een background image en dan de vertices met de side view op hun plek plaatsen...
(http://s3.postimg.org/clyrvcv67/jim8_blend.jpg) (http://postimg.org/image/clyrvcv67/)
(http://s9.postimg.org/k7yniy13v/jim7_blend.jpg) (http://postimg.org/image/k7yniy13v/)
-
Ja dat ziet er goed uit hele mooie topologie.
Ik zou verdergaan om je karakter zoveel mogelijk lopoly te houden en later als je je karakter helemaal klaar hebt gooi je er een Multiresolution modifier over heen.
Daarna kun je je karakter mooi bewerken met Sculpmode.
Tip: hou wel een copy van je lopoly karakter op layer 2.
sculpten ga ik me nog mee bezig houden...komt verderop in het boek van Oliver villar ook ter sprake....maar bedankt voor de tips...het masker nu... ;)
(http://s24.postimg.org/lhn1kntvl/jim9_blend.jpg) (http://postimg.org/image/lhn1kntvl/)
(http://s7.postimg.org/g2mjwzhvr/jim10_blend.jpg) (http://postimg.org/image/g2mjwzhvr/)
-
Ziet er goed uit en die aanpak van Darren lile lijkt me ook heel handig.
-
valt niet mee om een mooi rond hoofd te maken...maar kom in de buurt..(lijkt een beetje op casper het spookje nu...)... ;D
(http://s4.postimg.org/vzgh28895/jim11_blend.jpg) (http://postimg.org/image/vzgh28895/)
-
Ik denk dat je hem ook eens vanaf de bovenkant moet bijwerken. Vanuit dat standpunt kun je zien of het goed rond loopt. Wat ik no wel eens doe is de mirror modifier applien en dan de looptools modifier activeren, dan een loop die rond moet lopen selecteren en dan in looptools "circle"aanklokken dan wordt het mooi rond. Daarna weer de heelft van de vertexen weggooien en de mirror weer toepassen.
-
Thnx voor de tip koos...
-
Nog een mogelijkheid is Proportional editing gebruiken en Smooth vertex.
Selecteer je met Smooth vertex heel je opject dan zal dat wat veranderen maar je kunt met C bepaalde plaatsen selecteren die je met Proportional editing hebt uitgetrokken en op deze plaatsen pas je Smooth vertex toe.
Door daarna je vertex selectie uit te breiden en weer Smooth vertex toe te passen krijg je een mooi egaal verloop.
Succes.
-
Thnx ijp....ga ik ook eens proberen...
-
Ben met de nieuwe kennis weer opnieuw begonnen en wat mij opvalt is dat als ik de sub division mod toepas alles bijna in het niet valt en dan ga modeleren zodat het in proportie is...als ik de sub div uitzet heb ik een heel puntig over the top model...moet ik nog ff aan wennen...
-
Dat went snel.
Als je dan ook nog de mirror modifier gebruikt dan kun je gelijk aan de andere kant zien wat je aan het doen bent.
Hier een voorbeeld.
(http://s11.postimg.org/l0drcyqsf/Lo_Poly1_blend.jpg) (http://postimg.org/image/l0drcyqsf/)
-
gewoon ff aan het spelen...
(http://s2.postimg.org/p3kc5vcet/jim.jpg) (http://postimg.org/image/p3kc5vcet/)
(http://s13.postimg.org/9adnuighf/jim1.jpg) (http://postimg.org/image/9adnuighf/)
-
Jim is een beetje een heethoofd aan het worden... 8)
https://www.youtube.com/watch?v=PTg5n5stzWk