Hulp > Hardware

Oververhitting PC bij renderen

(1/3) > >>

koos2:
Ik ben niet zo bekend met hardware. Nou ben ik de laatste tijd veel en lang achter elkaar aan het renderen. Soms wel enkele dagen. Kan een PC hierdoor beschadigen? Het ruikt niet zo lekker, de geur van plastic komt op me af. De front van de machine is erg heet. Kan het zo heet worden dat het beschadigd of zit er een beveiliging op zodat het afslaat als het te heet wordt?

rozz:
gpu of cpu rendering?
Als het goed is kun je in de bios de temp. instellen waar de CPU er mee moet kappen.
Weet niet zeker of dat met de videokaart ook kan.

koos2:
Ik ga googlen hoe dat moet. Ik hoopte eigenlijk dat dit standaard gebeurt, maar ik moet dus zaken gaan instellen. Bedankt.

Zaph:
Installeer eerst iets als HWiNFO64 en bekijk de temperatuur van je processor en grafisch kaart eerst - als die okay zijn ligt het ergens anders aan. Bij mij was een tijdje geleden de koeler van de processor er gewoon afgelazerd met als gevolg dat mijn PC gewoon op zwart ging na een kwartiertje gamen en een processor van rond de 100 graden... O.o

Maak je PC ook eens schoon - of laat dat doen, want dat is best een delicaat werkje. Je hebt geen idee hoeveel stof zich in zo'n ding verzamelt in de loop van de tijd.

koos2:
Bedankt, ik gas kijken. Ik begreep via googlen, dat de pc uitslaat als die te heet wordt. dat is de standaard. Maar ik ga ook eens kijken wat de temp is met dat programma dat jij zegt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie