Game Engine > Game Engine: vragen en discussies

[BGE] Animated Textures in Game Materials

(1/1)

superjamie:
Hoi medeblenders...

Ik heb wat geoefend met de BGE (Blender Game Engine) en ik zit er aan te denken
om mezelf aan te leren relief-achtige effecten in mijn BGE Project(en) te creëren, maar
het lijkt mij wel cool als veel van deze relief-texturen (diffuse, normal, speculair, glozzy,
transparancy, ambient occlusion, etc...) ook animeren... en met relief bedoel ik geen
relief mapping (zie topic: http://dbc-3d.nl/index.php?topic=1501.0, laatste reactie door
superjamie... hier zul je zien dat ik me bedacht heb en i.p.v. parallax mapping een relief
wil creëren met modelling, UV-Mapping en verschillende materials) maar via UV-mapping
en modelling...

Maar nu is de vraag als volgt: weet iemand hoe je in de blender game engine texturen
kunt laten animeren ?... samen met de diffuse, normal, speculair, glozzy, transparancy,
ambient occlusion, etc ?... alvast bedankt,

Groetjes Jamie.

blenderbrammetje:
Nou je gaat nogal snel Jamie. Goed bezig !
Maar ja dat kan. De enige manier daarvoor is met spritesheets.
Dat wil zeggen dat je een sprite-sheet bake-ed van bv een animatie die je zelf hebt gemaakt , of je download een spritesheet.
Zoiezo aan te bevelen dat je ff googled op sprite sheet , dan snap je de bedoeling.
Dan ff youtuben op animated sprites in Blender Game Engine , want ik ben ook geen expert.
Het is me al wel gelukt , zo krijg je ontploffingen , rook en vuur in je game , maar het is wel zwaar als je je niet aan de voorwaarden houd.
Zorg voor kleine sprites , met het juiste formaat ! Succes Jamie ! :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie