Topic: [BGE] Probleem met 3D Sound en Collision  (gelezen 2125 keer)


superjamie

« Gepost op: 03 juni 2016, 20:23:07 pm »
Hoi medeblenders...

Ik ben momenteel aan het oefenen in de BGE, maar heb een probleem met 3d sound en
de collision detection... Het is de bedoeling dat waneer de speler in aanraking komt met
een material (in dat geval een ring), dat er een geluid slechts 1x word afgespeelt en dan
zonder dat het geluid de hele tijd dat de speler op die material ring blijft staan (op de
collision) zich blijft afspelen (dit is de bedoeling: waneer de speler in aanraking komt met
de ring material, word er een geluid maar "1x" afgespeelt...) maar dat doet blender niet...
het geluid word wel afgespeelt, maar hij blijft zich afspelen totdat de speler van de ring
af is, als iemand in het echt op de grond of dergelijke terecht komt, hoor je ook niet de
hele tijd het geluid van de grond, dan stopt het ook... zoiets wil ik ook kunnen...

Hier zie je mijn oefen project waar ik aan heb gewerkt:





Heeft iemand enig idee hoe je een geluid maar 1x kunt afspelen (dus niet loop,
maar false) als de speler of iets in aanraking komt met een material, zonder dat
je het geluid blijft horen ?... alvast bedankt,

Groetjes Jamie.
« Laatst bewerkt op: 08 juni 2016, 10:58:23 am door superjamie »