Topic: Model stoel tutorial vlak toevoegen  (gelezen 1704 keer)


Offline Chaplin.be

  • Member
  • *
  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 26 augustus 2021, 10:09:59 am »
Hallo,
Ikzelf ben een startende leerling blender en ik probeer een stoel na te maken van enkele nederlandstalige tutorials.

De tutorial vind je hier
https://b3d101.org/nl/2.8/Learn/Blender2.8/chair.html

Na enkele stappen vragen ze jou om 2 faces te verwijderen en dan de 2 poten te verbinden met edge select door op F te drukken.
Als ik op de F knop duw dan worden de 2 faces gewoon opnieuw opgevuld op de poten van de stoel en niet met elkaar verbonden zoals het zou moeten doen.

Kan iemand mij hier met helpen?

Hier is alvast een screenshot van de tutorial waar ik vast zit.




Bedankt.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 26 augustus 2021, 11:23:43 am »
Welkom op dit Forum Chaplin.be
je moet 1 edge selecteren van de ene poot en dan met Shift 1 edge van de andere poot  en dan druk je F, dit herhaal je met de andere edges.

Maar dat is een heel gedoe je kunt boven in de balk bij Edit/ Preferences/Add-Ons de addon Looptools zoeken en aanvinken.
Je hebt dan in het N- menu bij Edit Looptools.
Selecteer nu al de edges van de stoel poten en druk in Looptools op Bridge.

Bij mij zit looptools ook onder de rechter muis knop ik weet niet of dat ook bij jou zo is zo niet is dat een instelling die ik heb toegepast.
Succes en veel Plezier met Blender.

https://www.youtube.com/watch?v=W2MjvKy1yCo

Offline Chaplin.be

  • Member
  • *
  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 26 augustus 2021, 12:04:11 pm »
Die eerste stap die je zegt doe meerdere malen en toch lukt het niet. Want ik zie ook de 2 edges geslecteerd worden omdat deze dan wit oplichten. Druk ik dan op F dan zijn alle 2 de lege vlakken van de poten terug opgevuld.
Ga het vanavond opnieuw proberen en als het nog steeds niet lukt dan ga ik jouw 2de oplossing eens uitproberen. Bedankt.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 26 augustus 2021, 12:30:42 pm »
Ga maar voor de 2e oplossing dat is veel handiger.  ;)

Maar met F vullen moet gewoon gaan maar ik denk dat de 2 stoelpoten niet een object zijn kijk daar maar eens even naar.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 26 augustus 2021, 13:53:26 pm »
Die eerste stap die je zegt doe meerdere malen en toch lukt het niet. Want ik zie ook de 2 edges geslecteerd worden omdat deze dan wit oplichten. Druk ik dan op F dan zijn alle 2 de lege vlakken van de poten terug opgevuld.
Ga het vanavond opnieuw proberen en als het nog steeds niet lukt dan ga ik jouw 2de oplossing eens uitproberen. Bedankt.
En daar gaat het mis want je selecteert meer dan alleen de 2 edges, druk aa tot alles uit is dan opnieuw proberen.
In het begin is het het beste om je aan 1 methode te houden  zonder addons.
De bridge edge loops staat al standaard in het menu voor de 2de optie beter is optie 1 te handhaven.
Het is juist de bedoeling om het verbinden te leren met de F optie , wijk niet teveel af dat werkt verwarring in handen.

« Laatst bewerkt op: 26 augustus 2021, 14:08:17 pm door Ruud »