Topic: Oculus quest 2 en blender  (gelezen 4554 keer)


Offline wpostma

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 03 mei 2021, 20:49:05 pm »
Ik overweeg een Oculus quest 2 te kopen.

Weet iemand of deze ook samenwerkt met blender.

Ik lees wel van alles over Oculus Rift S en blender maar niets over Quest 2.

Wie kan mij helpen.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 04 mei 2021, 18:47:48 pm »
Hier wordt het gebruikt in Blender misschien heb je er wat aan.
succes met je VR bril.
https://www.youtube.com/watch?v=hTro_QBEXR4

Offline wpostma

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 04 mei 2021, 19:27:02 pm »
Wil, bedankt voor je antwoord. Morgen haal ik de VR-bril op en ben heel erg benieuwd. Laat wel even weten wat mijn ervaringen zijn.

ExLibris

« Reactie #3 Gepost op: 06 mei 2021, 07:14:56 am »
Leuk om mee te experimenteren! Wat wil je bereiken met jouw experiment?

Een aantal jaar geleden heb ik als vrijwilliger een groot project gedaan, waarin ik een VR rondleiding door een middeleeuwse stad heb gemaakt. Hiervoor heb ik deels ook Blender gebruikt, maar dan alleen voor het modelleren. Uiteindelijk heb ik er toen voor gekozen om de VR zelf in Unity te doen, omdat Unity veel volwassener was op VR dan Blender. Het was ook veel eenvoudiger daar om bijvoorbeeld de controllers aan de praat te krijgen. Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om een 360 graden filmpje te renderen die ik ook kon af spelen op een stand alone VR bril (de Oculus Go kwam toen net uit). Dit was voor een rondleiding perfect, want de bezoekers hoefden dan niet de controllers te gebruiken.

Als je echt VR wilt gebruiken via Blender/Unity heb je wel een hele krachtige computer nodig en de scene moet erg geoptimaliseerd zijn, zodat je een goed lopende omgeving hebt (minstens 60fps full hd per oog).

Ik ben benieuwd wat je ervaringen zijn!