Topic: Animation Nodes  (gelezen 1940 keer)


Offline KK

  • Member
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 01 juli 2021, 16:20:41 pm »
Hallo;

Ik heb een half jaartje geleden Blender geïnstalleerd.
Nu heb ik op YouTube Chris P ontdekt met zijn Animation Nodes tutorials.
Hiervoor moet je de Animation Nodes Add-on downloaden en installeren.
Maar wat ik ook doe, ik krijg deze Add-on niet geïnstalleerd,
ik heb verschillende installeer video’s bekeken en gevolgd.
De Add-on verschijnt gewoon niet in preference/Add-ons.

Ik hoop niet dat het aan mijn computer ligt.
Ik zie eigenlijk allen maar windows gebruikers.
Ik zelf heb een iMac 27” i7 uit 2017

Weet iemand op dit forum wat ik eventueel fout doe?



Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 01 juli 2021, 18:22:11 pm »
In de installatie files van blender onder scripts dan addon moet deze addon staan als dat niet zo is geeft die het ook niet weer, misschien een map eerst uitpakken en dan daar plaatsen. Ik heb een PC dus kan je niet verder helpen.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 01 juli 2021, 19:47:51 pm »
Je zoekt nu op ani maar misschien heeft de addon wel een andere naam.
dus even opzoeken welke naam ze de addon hebben gegeven.
Volgens mij is de naam van de Addon Node Animation nodes


https://www.youtube.com/watch?v=h_FdTw0JusU
« Laatst bewerkt op: 01 juli 2021, 20:05:42 pm door IJpe »

Offline KK

  • Member
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 02 juli 2021, 11:26:57 am »
Dank voor de reacties,

@IJpe, deze video was mij bekend maar bracht mij niet verder, ook niet onder deze naam.

@Ruud, ik moet deze folder opzoeken, alleen weet ik niet waar deze op mijn iMac staat.

Dus als iemand op dit forum met een Apple computer dit weet zou dit fijn zijn.

Offline KK

  • Member
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 02 juli 2021, 12:33:51 pm »
@Ruud, ik heb de folder waar de Addons staan gevonden.

Kun je mij zeggen hoe deze Animation Addon in jouw folder beschreven staat?
Kun je dit eventueel met een schermafdruk doen?
Ik weet niet hoe de Addon beschreven staat, ik kan dan kijken of de Addon wel of niet in de folder staat.

b.v.d.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 02 juli 2021, 14:35:23 pm »
Verwijder de Animation Addon en zorg dat je de juiste blender versie hebt voor de Animation Addon.
Alle info is hier terug te vinden en dan moet het werken. ;)

https://github.com/JacquesLucke/animation_nodes/issues/1240

https://animation-nodes.com/#download

Offline KK

  • Member
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 02 juli 2021, 17:06:56 pm »
Hij doet het.

Het probleem was dat, als ik de Addon deed downloaden, mijn iMac hem direct deed ontzippen.
Dus bij het installeren zag hij de Addon niet.
Bij het opnieuw installeren gebruikte ik de gezipte file (het instructie filmpje liet zien dat de Windows
computer een zip file deed installeren) en dat was de oplossing.
Blender zag de Addon en installeerde hem zoals behoorde.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 03 juli 2021, 02:28:00 am »
Ik heb die addon niet maar elke addon werkt zo :) mooi dat het nu werkt in ieder geval.

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 29 november 2021, 14:05:36 pm »
KK,
Ik ben hoofdzakelijk Windows gebruiker maar heb sinds een tijd een Macbook en gezien wat verschil is.

Een ding  is voor beginners broodnodig, de harddisk : wat waar is , mit Mac dingen te kunne finden.
Dat gaat (vrijwel zeger) ook met Mac programmas.
Maar ik heb ervoor een oude (voor verschillende computersystemen super editor)  progrmma: Emacs op mijn macbook geinstalleerd  (was als beginner op Mac, tamelijk lastig, maar uiteindelikjk gelukt)
Waarom? Ik gebruik Emacs al sinds de 1980 ers, En het is onderwater een 'levendes' LISP programma, wat ik voor mijn dissertatie nodig had (Reduce via LISP gemaakt etc.)
Emacs kon vroeger in het begin ook al emails ontvangen en verzenden (kan het nog altijd, maar ja, niet meer per se nodig).
Emacs kan Python programma's aanroepen om tekst in zijn pagina's te laten inzetten
Na ja , het is voor beginners een flinke rijstebrij om in luilekkerland van Emacs thuis te zijn.

Waarom dit verhaal?
Met emacs kan men met Ctrl-x d   naar een onderdeel van de haarde schijf vragen ( ook de top)
Aldaar staat vermoedelijk (zeker op mijn MacBook) een directory genaamd Applications en daar onder een directory
Blender.app (vermoedelijk, wel bij mij)  dan maar verder de mappenstructuur induiken (gewoon met een klk van de muis)
en je zou er zeker (denk ik) de directory van de addons van Blender gevonden hebben waar dan nieuwe geplaatst kunnen/moeten worden.
 
Men zal als 'oude' Mac gebruiker (hopelijk) iets dergelijks kunnen doen met Mac hulpprogramma's zoals  "Finder"

Alleen als men met een Commodore begonnen is heeft man een directory structuur van een PC moeten leren,
Bij Window, Linux, Mac  ...  zijn HD's en USB's min of meer op vergelijkbare wijze gestructureerds en toegankelijk en was bij mijn anderen PC leren gebruiken lessen HET EERSTE wat ze moesten snappen : directories , daarin files met EXTENSIE en wat dat (zo de extensie niet is misbruikt)  betekent.

Genoeg, je probleem is ja opgelost.

(Als laatste dit: ik moest leren dat downloaden van op de Macbook vrijwel zeker in Downloads van de gebruiker terecht komen, ben/was ik anders gewend, hi hi)

Doeie uit Twente ;-)
Doei
       Peter