Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - IJp

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 292
31
Leden stellen zich voor / Re: FF voorstellen en vraagje
« Gepost op: 24 juni 2023, 10:33:13 am »
Welkome Stoelio1984
Je ziet het is momenteel niet druk hier met het mooie weer maar er zijn er altijd wel een paar die met dit weer de computer aan hebben ;)
Als ik in MakeHuman een figuur maak en in het tab Geometries het een kleur geen en in Materials kleding dan Export ik deze als Collada (dae).
en in de map waar ik het naar toe exporteer daar zit dan een map Textuur in en de file.dae
de importeer ik dan in Blender als Collada (dae).
en dan heeft het model kleur.
Succes.

32
Modelleren / Re: svg import
« Gepost op: 16 mei 2023, 11:43:11 am »
Laad dan je affinity designer bestand in Inkscape en exporteer dat als Paint.svg bestand. ;)

33
Modelleren / Re: svg import
« Gepost op: 16 mei 2023, 09:53:16 am »
Ik heb in Inkscape een .svg file gemaakt en geƫxporteerd als Paint .svg en dat werkt in Blender 3.5 gewoon goed.


34
Materialen en Texturing / Re: hulp bij UV unwrap + seams (naden)
« Gepost op: 06 mei 2023, 11:00:32 am »
Om het goed te krijgen kun je werken met Mark Seam

Uv Editing in het Nederlands
https://youtu.be/dHie_kyx370

En deze in het Engels
Kijk voor unwrap een Cylinder op tijdlijn 22:35 dan wordt het wel duidelijk.
https://youtu.be/qa_1LjeWsJg

https://youtu.be/Y7M-B6xnaEM

35
Onderhanden werk / Re: gras
« Gepost op: 21 april 2023, 23:09:19 pm »
Ziet er mooi en lekker zacht uit.

36
Je kunt het met de UV editor doen
https://youtu.be/fthcqufSA3U

Of Procedural Materials
Succes.
https://youtu.be/66lvjTVu06c

37
Over Blender / Re: Help bij een oude tutorial...
« Gepost op: 06 april 2023, 12:28:11 pm »
Dan druk je F9
Als het menu dan plots verdwijnt hou dan F9 ingedrukt.

38
Over Blender / Re: Help bij een oude tutorial...
« Gepost op: 06 april 2023, 10:49:44 am »
Die formules kun je volgens mij gewoon hier veranderen of opnieuw invullen.


39
Onderhanden werk / Re: Studie
« Gepost op: 07 maart 2023, 16:02:58 pm »
De zoek optie kun je in Preferences/ Keymap veranderen, je kunt daar de spacebar action op search optie zetten.


40
Onderhanden werk / Re: Studie
« Gepost op: 06 maart 2023, 22:43:47 pm »
Ik vind het knap gemaakt en een mooi eigen stijl.

41
Blender Interface / Re: Vertices in edit mode gedragen zich vreemd
« Gepost op: 04 maart 2023, 18:44:19 pm »
Misschien is er nog een andere optie waar ik het bestaan niet van weet. ;)
Ik doe het op deze manier, Als in edit mode het object is geselecteerd druk p en kies Separate Selection nu is het een zelfstandig object en je kunt het nu rustig bewerken.
Als je klaar bent met je bewerkingen selecteer je het object in object mode  en met Shift selecteer je het Haren object en druk Ctrl j en dan is het weer een object

42
Onderhanden werk / Re: Studie
« Gepost op: 04 maart 2023, 11:14:45 am »
Misschien kun je met hdri licht werken om het zachter te maken.
Hdri files kun je gratis downloaden bij Poly Haven
https://polyhaven.com/hdris
Als je op de site bent dan kun je bij Assets ook gratis textures en models vinden.

43
Onderhanden werk / Re: Studie
« Gepost op: 02 maart 2023, 15:59:47 pm »
Je image ziet er leuk uit wel jammer van de plafond schaduw.
Hier kun je in shaders materialen duiken hij is de Blender man Blender Guru!
De video is al 5 jaar oud maar geeft de juiste uitleg om alle shaders materialen te maken.
https://youtu.be/4H5W6C_Mbck

Succes.

44
Leden stellen zich voor / Re: Hoi ik ben Xan
« Gepost op: 24 februari 2023, 16:07:02 pm »
Huizen maken dan kijk even naar deze Blender addon ARCHIMESH
https://youtu.be/_1J0lvfmFQs

Of deze ArchiPack kijk even wat je fijner vindt werken
https://youtu.be/l-aom9PyosM

45
Blender Interface / Re: Vertices in edit mode gedragen zich vreemd
« Gepost op: 24 februari 2023, 15:57:18 pm »
Zet bij de Shrinkwarp modifier het driehoekje aan dan zit ten de vertex weer goed



Succes.

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 292