Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - IJpe

Pagina's: [1] 2 3 ... 276
1
Experimenten / Re: smoke
« Gepost op: 14 september 2021, 16:08:51 pm »
Nou dat knalt goed en het wordt steeds beter.
Vooral doorgaan zo dan heb je zo een korte film gemaakt.  8)

2
Leuterhoek / Re: Tutorials voor beginners
« Gepost op: 10 september 2021, 14:26:39 pm »

3
Mededelingen / Re: Verhuizing website
« Gepost op: 08 september 2021, 08:32:10 am »
Hallo Mark ik merk dat de blauwe Leuk/ niet Leuk knop niet werkt.
Ik heb een item aan kunnen klikken om leuk te vinden en daarna werkte de blauwe knop Leuk/ niet Leuk knop niet meer.

Succes met de forum migratie.

4
Onderhanden werk / Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
« Gepost op: 03 september 2021, 11:49:17 am »
Knutsel maar lekker verder in Blender 2d en wat het verder ook mag zijn veel sterkte in het UMC Nijmegen Peter.

5
Andere software / Re: Vanaf een Step file via Blender naar een Fbx file
« Gepost op: 03 september 2021, 11:45:38 am »
Dennis welkom op het Blender forum.
zoals Ruud al zei de optie smooth shading maar je moet wel weten hoe dat werkt, dus loop hier maar even snel doorheen.
Succes.

6
Onderhanden werk / Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
« Gepost op: 01 september 2021, 19:41:28 pm »
Ik geef je een betere Krita tutorial en dan heb je het zo voor elkaar.
Succes met Krita of Blender. ;)

7
Onderhanden werk / Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
« Gepost op: 01 september 2021, 12:52:48 pm »
Hallo Peter als Blender met 2D animatie niet zo handig is als je dacht dan kun je je ook 2d animatie maken met Krita.
Krita is net als Blender open source en gratis en je kunt in Krita ook Met Python aan de gang ;)



8
Modelleren / Re: wat is de "juiste" manier van modelleren?
« Gepost op: 30 augustus 2021, 12:52:26 pm »
Dit is een heel goede manier om dit te maken het is een kastje waarvan de laden niet open hoeven te gaan.
En je kunt het zeker parent toepassen zodat als je het astje verschuift de laden ook mee gaan.

Of je gebruikt Join met CTRL J om er een object van te maken.

9
Modelleren / Re: meubelgreep
« Gepost op: 30 augustus 2021, 12:33:26 pm »
Je kunt het ook maken met een Bezier Curve.
Zie hier


En met de Mirror Modifier hoef je maar de helft het object te maken dit geld ook voor de Spintool die Ruud heeft geplaatst.

10
Modelleren / Re: Model stoel tutorial vlak toevoegen
« Gepost op: 26 augustus 2021, 12:30:42 pm »
Ga maar voor de 2e oplossing dat is veel handiger.  ;)

Maar met F vullen moet gewoon gaan maar ik denk dat de 2 stoelpoten niet een object zijn kijk daar maar eens even naar.

11
Modelleren / Re: Model stoel tutorial vlak toevoegen
« Gepost op: 26 augustus 2021, 11:23:43 am »
Welkom op dit Forum Chaplin.be
je moet 1 edge selecteren van de ene poot en dan met Shift 1 edge van de andere poot  en dan druk je F, dit herhaal je met de andere edges.

Maar dat is een heel gedoe je kunt boven in de balk bij Edit/ Preferences/Add-Ons de addon Looptools zoeken en aanvinken.
Je hebt dan in het N- menu bij Edit Looptools.
Selecteer nu al de edges van de stoel poten en druk in Looptools op Bridge.

Bij mij zit looptools ook onder de rechter muis knop ik weet niet of dat ook bij jou zo is zo niet is dat een instelling die ik heb toegepast.
Succes en veel Plezier met Blender.


12
Onderhanden werk / Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
« Gepost op: 25 augustus 2021, 10:31:37 am »
ja Peter dat dacht ik ook ik kreeg regelmatig de melding van Windows om de pc bij te werken bij het afsluiten en dat heb ik altijd gedaan.
Maar ik ben er toch door Skylum er op gewezen om Windows te updaten en tot mijn verbazing was Windows bij mij niet up to date.  :o

Please check if you have the latest Windows update installed. Please make sure that you have the latest Windows Update.

You can download the Update Assistant from the Microsoft website: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

13
Onderhanden werk / Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
« Gepost op: 22 augustus 2021, 18:38:21 pm »
Misschien is net als bij mij dat Windows niet up to date was daarom heb ik de update Assistant uitgevoerd.
Het programma wat bij mij constant crashte werkt nu een stuk beter na de Windows update.
It is important to keep your OS up to date so your computer's performance gets better. Also, app developers keep up with OS updates as well, so the app might work better on the newest OS as well.

Please check if you have the latest Windows update installed. Please make sure that you have the latest Windows Update.

You can download the Update Assistant from the Microsoft website: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Click the 'Update Now' button and download the Update Assistant. After that, please launch the downloaded file and proceed with the instructions that appear on your screen.

14
Onderhanden werk / Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
« Gepost op: 22 augustus 2021, 11:44:29 am »
Wacom instellen voor Blender
En in Grease Pencil kun je bij Advanced en Stroke/ Smoot instellen bvb in Stroke smoot op 2000 om vloeiende lijnen te tekenen
Wil je lekkere donkere lijnen zet dan bij Strenght op 1000 en het pennetje er achter uit.

15
Experimenten / Re: smoke
« Gepost op: 22 augustus 2021, 11:18:35 am »
Ik zie dat je er niet van kon slapen  ;) 04.19:27 ;)
Het is al een lekker fikkie Ruud ik zou dat ook wel willen proberen maar ik hoef er niet aan te beginnen ik kan nog maar net Blender 2.93 draaien op mijn laptop :o
Dus kijk ik maar naar jullie Blender testen en als het wereld tekort aan computerchips is opgelost en wat goedkoper zijn geworden dan zal ik eens gaan kijken naar een RTX kaart 3090   8)

Succes met het testen.

Pagina's: [1] 2 3 ... 276