Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Ruud

Pagina's: [1] 2 3 ... 7
1
Leuterhoek / Ton aan het woord een oudere video nooit gezien.
« Gepost op: 27 augustus 2021, 21:16:22 pm »

2
Experimenten / smoke
« Gepost op: 21 augustus 2021, 22:43:00 pm »
De nieuwe 2.93 lts is gebruikt , Ik moet zeggen weer een vooruitgang en vrij snel met bakken.
2.8 gaf me vierkante blokken en balen als een stekker,
 een videokaart van 35 euro geeft een beter resultaat als mijn rtx2060, gelukkig is dit station gepasseerd.

Het bakken is gedaan op een resolutie van 300 en de noise baking is met een factor 3 gedaan en vrij snel met bakken 15 20 min op 300 frames.
Ik ben wat testjes aan het maken met de noise reductie met transparante achtergrond.
Hoewel ik me afvraag of het noise is of zijn het kleine gloei puntjes aangezien een hoge sample rate geen verbetering geeft en ik in een hoge resolutie werk.
128 samples gebruikt  1990x1020.

Standaard zonder denoise.


Hier is optix denoise gebruikt
Het haalt het wel op en geeft iets blur het smeert wel uit maar te overzien, ik kon de instelling niet vinden om het af te regelen geen idee of het bestaat in 2.93.


openimage denoise, ik zag eigenlijk niets van een denoise aan het werk met deze instelling tijdens het maken van de render, geen idee of het met een rtx kaart werkt.


1.000 samples zonder denoise. Lang wachten en nauwelijks verbetering in verhouding tot de 128 samples
Met rook en vuur telt het dus niet hoe hoger de samples hoe minder noise, misschien nog hoger maar dan ben ik bejaard als de foto klaar is  :)
Render tijd 45 minuten de anderen 5,5 minuut





De node settings voor rook en vuur.



20 samples render tijd 55 seconden je ziet nu wat blokken ontstaan hoewel niet slecht voor het aantal sampels.


3
Onderhanden werk / Scene opbouw.
« Gepost op: 12 augustus 2021, 19:07:36 pm »
Een beetje aan het prutsen met alles en nog wat .

De wereld setting staat nagenoeg uit .100

De scene is dik een km2 groot en de renders zijn denoise vrij.
De noise in de nieuwe versies is erg hoog, beetje een studie naar het licht alles moet je weer opnieuw leren.
En hoog in samples werken even wennen.

De twee image as plane bomen hebben beide iets ander materiaal de voorste zoals geïmporteerd en achter de auto donkerder gemaakt zodat het in de scene past. Elke materiaal is meestal aangepast aan een bepaalde scene even opnieuw iets tweaken lost het op.

De bakstenen heb ik high poly gemaakt nog veel stenen hebben dezelfde texture moet ik nog veranderen een saai klusje  :)
en een rigged body gegeven ook zo'n drama voor dat je dat werkend hebt.

De scene zelf een bodem gegeven met wat weight paint voor het gras om een 1km2 met particles te voorzien gaat niet werken :)
Tot nu toe is alles goed werkbaar ondanks dat ik met een grote schaal werk 1:1


 










2.000 samples en nog veel noise, 2.79 had dit toch echt niet je werkte tot 1.000 samples was t al goed over het algemeen.

200 samples


4
Onderhanden werk / Weg Textures maken met nodes.
« Gepost op: 04 oktober 2020, 14:20:41 pm »
Na wat experimenten met de node settings en het bake proces is dit het resultaat van de node setting.
Diverse methodes geprobeerd ook met colorramp nodes voor de ruwheid van de weg wat in de bake problemen gaf en kwam uit de bake als een gradiënt wat de textuur verdeelde terwijl het in de viewport er goed uit ziet.
Er bestaan tutorials waarbij de UVwordt geschaald om strepen weg te halen aan de kanten van de weg en dit zie je ook weer terug in de bake dat de randen van de texture verschijnen als een alfa,oplossing was een vector displacement plaatsen voor de gele strepen en die instellen zodat het eind resultaat 1 gele streep in het midden is.
Na diverse ideeën te gebruiken hoe dan anders toch gelukt.
Er is gebruik gemaakt van 1 pbr shader met een mix node in de normal ingang voor zowel de ruwheid van de weg als de strepen in hoogte.

Is je producual texture klaar dan kun je deze omzetten naar een texture wat vrij eenvoudig gaat,
In de image editor maak je een nieuwe image aan en geef het een naam, in de node editor plaats je een imagetexture en laad je de nieuwe texture en zorg dat de imagetexture is aangeklikt en dan in bake kun je alle mappen bakken en opslaan . 



Bake mappen.







Het resultaat in de vereenvoudigde map,






5
Onderhanden werk / Ook een auto
« Gepost op: 28 juli 2020, 19:50:17 pm »
Langzaam gestart met de F100




6
Onderhanden werk / Textures maken met nodes.
« Gepost op: 11 juli 2020, 13:12:38 pm »
Het proberen te maken van een gras texture die voor meerdere gras sprieten wordt gebruikt.

Zoals je ziet zijn er een hoop nodes aanwezig, Om dit te verminderen heb ik de diffuse colormap gebakken,Zodat je in een scene alleen een texture moet inladen en makkelijker met werken.
Met nodes werken kan leiden tot zeer complexe bomen, met het bakken kun je dit tot eenvoudige node settings beperken, scheelt veel rekenkracht voor de PC.





7
Animaties / Test particles
« Gepost op: 02 maart 2020, 09:47:08 am »
Het nieuwe systeem aan het testen wat een vooruitgang, Ryzen 3700 /RTX 2060

8
Onderhanden werk / Donkere dagen voor kerst,
« Gepost op: 19 november 2019, 05:25:28 am »







9
Onderhanden werk / Prins Willem 17de eeuws VOC schip
« Gepost op: 08 september 2019, 12:02:39 pm »
Een poging ondernemen om dit schip proberen te bouwen eerst nog wat studie en zoekwerk :P
Ik heb een aantal modelbouwers hun verslagen gelezen over de opbouw wel leuk om om te doen maar tijdrovend,zelf heb ik geen idee hoe dit schip er uit zag.
https://np.vlip-vlip.lv/video/KtdjloHJD%2BVEczQ%3D.html
Een start.


10
Leuterhoek / The Complete “Game Development with Blender” Book
« Gepost op: 28 augustus 2019, 11:03:20 am »
Een compleet boek met waardevolle info niet alleen voor de game engine.
http://mikepan.com/GameEngineBook/

11
Over Blender / Tutorials
« Gepost op: 14 augustus 2019, 23:45:48 pm »
10 tutorials in 1 minuut :) Geweldig dit bekijk de afspeellijst ,

12
Onderhanden werk en demo's / joke
« Gepost op: 06 april 2019, 14:23:22 pm »



13
Onderhanden werk en demo's / water naar de zee
« Gepost op: 06 april 2019, 14:22:23 pm »



14
Onderhanden werk en demo's / :P
« Gepost op: 06 april 2019, 14:20:07 pm »



15
Leuterhoek / put
« Gepost op: 06 april 2019, 14:15:46 pm »




Pagina's: [1] 2 3 ... 7