Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Ruud

Pagina's: [1] 2 3 ... 121
1
Experimenten / Re: smoke
« Gepost op: 18 september 2021, 23:44:41 pm »
MAD( Mutual assured destruction) van me pc zeker :)
Deze foto heeft een piek in de render van een 6 gig ,ik had wat uit gezoomd met een lens op 170mm dan kom ik over de 20 gig en dat kan bruintje niet trekken jammer binnenkort maar het geheugen uitbreiden.

Op de grond is er ook een ring gebruikt plus een cirkel met de effector optie van manta flow.
Alles is een moeizaam proces en gecompliceerd maar we geven de moet niet op :)
60 samples met denoise filter

De ondergrond had ik met nodes gemaakt was te zwaar voor de pc en heb deze map gebakken zodat  het materiaal kan vervallen en terug als een texture, Het resultaat geeft een vernietigde grond weer was meer toeval als wijsheid :)
Als je de map schoon wil bakken moet er niets in de weg staan komt later.





Met wat compositie nodes in gebruik.


2
Experimenten / Re: smoke
« Gepost op: 15 september 2021, 14:41:40 pm »
Met dank aan de maker https://sketchfab.com/3d-models/tupolev-tu-95-bear-c0f87ce4c461451a96e9d0a0990831b3
Een beetje aan het spelen met de bommenwerper.

3
Experimenten / Re: smoke
« Gepost op: 13 september 2021, 16:28:20 pm »
Een beetje aan het spelen met de video as plane.

4
Experimenten / Re: smoke
« Gepost op: 13 september 2021, 00:49:51 am »
Nu ziet die er kort dik uit, later in gebruik met een video as plane schaalt ik het wat op over de Z.
Dit is te manipuleren zonder al te veel kwaliteit verlies.

5
Experimenten / Re: smoke
« Gepost op: 12 september 2021, 23:36:24 pm »
ring smoke aan het maken testen met een particle systeem en de nuke zelf ,nog heel wat werk voor het wat wordt :)
Er moet een schok golf komen en een smoke golf op de grond in de lucht een paar ringen en vederwolken.
Wat ik probeer is het apart renderen van alle onderdelen en later in video editen in elkaar zetten.

De grond is gemaakt met een displacement systeem en een bump map en wat settings er op los gelaten  met een hdri achtergrond
hier een voorbeeldje van wat testwerk
ook 1920x1920   voor nu :) Alles met de ringen heeft nog een lage resolutie en materiaal nog niets aan gedaan.


De nuke(weer een andere ) is gemaakt met 60 samples en 1920x1920 camera setting.
Dit koste me toch een dag renderen een 14 uur voor 300 frames.

De scene raakt me limiet al met het geheugen 16GB beschikbaar wel goed werkbaar.
Na wat research met video's van echte nukes het beeld is schitterend de realiteit is zeer triest, Alleen al aan Amerikaans kanonnenvoer zijn er naar schatting tussen de 350.000 -750.000 gedood door de straling met oefenen.


6
Mededelingen / Re: Verhuizing website
« Gepost op: 09 september 2021, 20:08:46 pm »
Top we zijn aangeland in het nieuwe tijdperk  :), dank je wel.

7
Mededelingen / Re: Verhuizing website
« Gepost op: 09 september 2021, 16:52:18 pm »
Geen youtube meer?

8
Experimenten / Re: smoke
« Gepost op: 09 september 2021, 16:46:28 pm »
Nog een lange weg te gaan :)



9
Experimenten / Re: smoke
« Gepost op: 06 september 2021, 23:38:41 pm »
Wat testjes met het materiaal.
Op foto 2 de shader voor smoke en vuur gewoon standaard.
Op alle andere foto's heb ik de density en de vlammen omgedraaid om het rook gedeelte
als vuur te hebben.
Een beetje aan het spelen met een halve donut en smoke.




En hier standaard.






10
Experimenten / Re: smoke
« Gepost op: 03 september 2021, 09:36:04 am »
Een moeizaam proces om er wat van te maken ,zoals hier op de foto zie je de smoke dichtheid ,veel te veel.
Lastig om alles in te regelen en bij opnieuw opstarten van de file kan het zich anders gedragen ondanks bakken .
Het maakt jezelf verward op een gegeven moment, nee ik zie het licht nog lang niet met smoke en vuur :)


11
Andere software / Re: Vanaf een Step file via Blender naar een Fbx file
« Gepost op: 02 september 2021, 22:51:59 pm »
Welkom aan boord :) Blender heeft de optie smooth shading en werkt eigenlijk al heel goed met 32 vlakken op een cirkel.
Zoals ik op je afbeelding zie gebruik je er 256 gok ik?
Wil je verder zonder het model aan te tasten dan is de subdivide modifier een oplossing zonder het te inplanteren.
Met het exporteren terug naar je programma heb ik geen idee hoe je dit kan overbruggen, ik denk dat het programma wat je gebruikt tekort schiet.
Met blender kan je strakke renders maken zonder al te veel polygons in gebruik.

12
Modelleren / Re: stopcontact
« Gepost op: 02 september 2021, 07:28:52 am »
In edit mode kun je meerdere materialen toevoegen d.m.v. assign .
Als je textures wilt gebruiken moet je het model unwrappen in de UV.

13
Modelleren / Re: wat is de "juiste" manier van modelleren?
« Gepost op: 29 augustus 2021, 15:53:45 pm »
Wat belangrijk is met exporteren is dat de topology van een model goed is, Bij een kastje zal dit geen probleem zijn.
Bij geavanceerder werk is het van belang anders kan het er anders uit gaan zien als de bedoeling is met materiaal of model.

14
Modelleren / Re: meubelgreep
« Gepost op: 29 augustus 2021, 15:49:17 pm »
Dat kan met de spin tool hier wordt deze uitgelegd

15
Leuterhoek / Ton aan het woord een oudere video nooit gezien.
« Gepost op: 27 augustus 2021, 21:16:22 pm »

Pagina's: [1] 2 3 ... 121