Dutch Blender Community

Hulp => Modelleren => Topic gestart door: Chaplin.be op 01 september 2021, 23:38:28 pm

Titel: stopcontact
Bericht door: Chaplin.be op 01 september 2021, 23:38:28 pm
hallo,
deze keer ben ik een stopcontact aan het maken en ik stuit alweer op een probleem  :-\

ik heb een box waarin ik 4 cylinders heb toegevoegd met de modifier Boolean (zie pic) zodat deze dus de rondingen maken in een stopcontact die ik nodig heb.



(https://i.postimg.cc/JDNTwdq8/stekkerdoos.png) (https://postimg.cc/JDNTwdq8)


nu is mijn vraag aangezien dit maar 1 box is of ik later in de Unreal Engine deze ga kunnen inkleuren met 3 verschillende kleuren.
1 kleur wit, ander kleurtje zwart voor de 2 gaatjes en dan nog een soort goud voor de vijs.

of moet ik min stopcontact anders maken zodat ik er toch verschillende textures kan aan toevoegen?

dank u wel.

Mvg Chaplin.be
Titel: Re: stopcontact
Bericht door: Ruud op 02 september 2021, 07:28:52 am
In edit mode kun je meerdere materialen toevoegen d.m.v. assign .
Als je textures wilt gebruiken moet je het model unwrappen in de UV.
https://www.youtube.com/watch?v=ms89wP8m4ZU&t=70s
Titel: Re: stopcontact
Bericht door: eddybeerke op 05 september 2021, 11:08:31 am
Poosje terug ook een stopcontact gemaakt. schaal 1:1

(https://i.postimg.cc/GBfzFnZv/Stopcontact.png) (https://postimg.cc/GBfzFnZv)