Dutch Blender Community

Creaties => Onderhanden werk => Topic gestart door: PKHG op 08 augustus 2021, 11:51:33 am

Titel: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
Bericht door: PKHG op 08 augustus 2021, 11:51:33 am
He he, het lijkt er op om 2DAnimations te leren.
Doe met met W10 en Blender 2.39.2

Nog helaas zonder graphic tablet , na ja, moet dan maar ...

Aller eerste stappen lijken nu al te lukken (zie andere thread)


(https://i.postimg.cc/3yrQ2KfL/zondag-8-augustus-2021-011.jpg) (https://postimg.cc/3yrQ2KfL)

Dit heb ik ook al laten zien ...  voorzetting nodig ... (inkleuren)
Titel: Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
Bericht door: blenderbrammetje op 08 augustus 2021, 21:08:29 pm
Blender 2.93.2 ?
Titel: Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
Bericht door: IJp op 09 augustus 2021, 12:52:07 pm
Ik ga me niet vast zetten op 2D Animation maar ik ga je wel volgen en als het me aanspreekt zal ik zeker instappen Peter.
Titel: Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
Bericht door: PKHG op 10 augustus 2021, 17:45:17 pm
Wat is er in de Nederlandse versie van "Lui Lekker Land" in de weg voordat men er is?
Dat lijkt met 2Danimation in nieuw Blender versie zo te zijn.
(https://i.postimg.cc/DWCDjVVh/lldeel2.jpg) (https://postimg.cc/DWCDjVVh)

met de muis getekend en met veel zoeken ontdekt waar men de breedte van de strokes kan aanpassen.
Had ook de inhoud een kleur kunnen geven, maar de herhaling is 'fijn' mislukt. dus not verder zoeken Peter !



Wat wel al vrij leuk is, kromme lijnen met de sculp -mode in 2DA te gebruiken.

En nog een verhaal, de tutorial die ik tot nu toe heb gezien werken allemaal met een grafisch tablet. En sinds gisteren heb ik een Wacom One , maar voordat ik dat überhaupt in Blender 2DA kon gebruiken ... ui ui, dat heeft geduurt. Mijn fout was, het tablet te dicht bij de PC te willen gebruiken. DAT is gelukkig nu verleden tijd.
Tot een animatie zal het nog wel wat duren ...

de tablet installatie was ook veel anders dan ik gewend  ben (gaat nu, maar niet leuk geweest)
Titel: Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
Bericht door: PKHG op 10 augustus 2021, 17:53:51 pm
Blender 2.93.2 ?

Ja dat was vorige week de nieuwste versie ;-) ... niet zooo veel anders dan de voorgangeer .
Ok ik zie net  het is een draaifout 2.39.2  Bram
Titel: Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
Bericht door: IJp op 10 augustus 2021, 20:33:56 pm
Misschien is een addon wel handig zit al in Blender.
https://www.youtube.com/watch?v=PFfc5rdTONA&t=367s

En wat tips van CG Geek maar stoor je niet CG Geek moet ook geld verdienen dus er wordt wel wat gepromoot in de tutorial ;)
https://www.youtube.com/watch?v=Or1HtAG9M-s
Titel: Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
Bericht door: PKHG op 11 augustus 2021, 08:23:27 am
Links zijn bij mij hier bij DBC niet volledig te zien.
Hoe kan men de links hier bij dbc als te kopiëren tekst laten zien?

Dan, men moet (denk ik) echt bij het begin beginnen.
Plaatje 1 is min of meer triviaal: via Add ... binnen halen

(https://i.postimg.cc/TL9ZQnYy/gp11aug-1.jpg) (https://postimg.cc/TL9ZQnYy)
Maar dan ???  dan heb je dit plaatje nodig:

Namelijk , bij mij version 2.39.2 zie je pas na een klik links de gizmos voor G R S
(https://i.postimg.cc/H8b8fWR7/gp11aug-2.jpg) (https://postimg.cc/H8b8fWR7)

dit is naar aanleiding van Blender.org de beginners tutorial greasepencils ...
Titel: Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
Bericht door: PKHG op 11 augustus 2021, 08:27:08 am
grr de foto's zijn in verkerde volgorde, alhoewel eerst plaatje 1 dan plaatje 2 toegevoegd. Moet men editen en  zelf omdraaien? Of is er een andere werkwijze mogelijk?
(https://i.postimg.cc/jwtH6F5b/gp11aug-3.jpg) (https://postimg.cc/jwtH6F5b)

In het object panel zijn de 3 acties G, R, S ook te vinden


Er is (zoals elders ook) een object schakelvlak, waar nu voor greasepencil objects  acties met een klik te gebruiken zijn.  in het plaatje 4 had ik er een doeplikaat met LINK gemaakt , die dacht ik nog bijde een beetje te zien zijn ;-)

(https://i.postimg.cc/sBhzPTLw/gp11aug-4.jpg) (https://postimg.cc/sBhzPTLw)


EN nu graag jullie commentaar of dit soort plaatjes helpen, of zo grease pencil  dinge te snappen zijn. '-)

En dit nog: met Alt-D kun je een gp-object dupliceren en als je dan in edit mode EEN wijzigt gebeurt dat ook bij alle anderen (de gelinkte objects) ook. Heel handig toch?
Titel: Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
Bericht door: PKHG op 11 augustus 2021, 09:31:19 am
grr, Bekijken van mijn laatste poging dik mislukt.

Nu dus herhaling:
Heb een plaatje van cartoons via image in de background geladen. dan met mijn tablet geprobeerd de randen  na te trekken (valt nog tegen) (draw-mode!) en dan via de objects de tekende lijnen dikker gemaakt om ze te zien
dat werd dit, ui ui, deugt natuurlijk niet , maar ja, pas de tweede of zo keer. ... hele maal rechts onderin heb ik de THICKNESS  gebruikt ...
(https://i.postimg.cc/PCN8m8k2/gp11aug-5.jpg) (https://postimg.cc/PCN8m8k2)
Titel: Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
Bericht door: IJp op 11 augustus 2021, 10:27:39 am
Voor mij is het duidelijk.

Een link plaats je door op de wereldbol icoontje te klikken en dan kun je le link plaatsen
https://youtu.be/PFfc5rdTONA (https://youtu.be/PFfc5rdTONA)

https://youtu.be/Or1HtAG9M-s (https://youtu.be/Or1HtAG9M-s)

Titel: Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
Bericht door: PKHG op 11 augustus 2021, 11:29:41 am
Bedankt Wil , zal het proberen (te onthouden en gebruiken  :)

Test, heb op mijn wiki  de Kalender vrij gegeven
https://blender29.pkhg.nl/index.php/Main/Kalendar (https://blender29.pkhg.nl/index.php/Main/Kalendar)

Werkt perfect (de Kalender) van uit hier.
Stuur mij een privee mededeling voor een inlognaam en een wachtwoord, dan kun je aldaar 'meer' zien en bekijken. EN ik zal het aldaar moeten opknappen. (Mark vond een tweede mogelijkheid, een wiki , wel leuk ;-)
Titel: Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
Bericht door: IJp op 11 augustus 2021, 11:36:55 am
Ik heb nog even een tutorial gevonden, als je die kijkt dan zal het een stuk simpeler worden om Grease Pensil snel te gebruiken.
https://youtu.be/z11Sv_kkoUs (https://youtu.be/z11Sv_kkoUs)

https://youtu.be/z11Sv_kkoUs
Titel: Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
Bericht door: PKHG op 11 augustus 2021, 11:59:14 am
Voor mij is het duidelijk.

Een link plaats je door op de wereldbol icoontje te klikken en dan kun je le link plaatsen
https://youtu.be/PFfc5rdTONA (https://youtu.be/PFfc5rdTONA)

https://youtu.be/Or1HtAG9M-s (https://youtu.be/Or1HtAG9M-s)

What the guy shows is very good (but not for a beginner, much too quick at least for mij) Heb net zijn voor stel om lijnen dikker te laten uitzien (ALT-F) . maar dit werkte bij mij (nog niet) heb het wel anders voor elkaar gekregen ...

Na ja, net het verschil tussen een newbie (zoals ik) en iemand die het een en ander onder de knie heeft.

Zo nu heb ik ander werk te doen : tafelkleedjes van mijn bridgeclub strijken  ;)

Volgende werkwijze proberen: een cartoonfiguur als reference, strokes maken van ovaalen en rechthoeken,
die dupliceren en dan de gedupliceerde strokes maar skulpen ??? Poging 1: de start
(https://i.postimg.cc/yWPMXtVY/gp11aug12-blender-1.jpg) (https://postimg.cc/yWPMXtVY)

Nieuwe poging:

(https://i.postimg.cc/NKB3TKfK/cartoon-meisje.jpg) (https://postimg.cc/NKB3TKfK)

Omdat de view in 2DA mode liggend is heb ik de referentie-picutre maar om 90 graden gedraaid.
Een nieuw stroke toegevoegd en in de materialen de rode (...) gekozen .
MAAR nu wilde ik de rode strokes met de sculp mogelijkheid recht trekken, maar het reageerde in de sculp mode (nog!!!) niet, nog geen idee hoe men dat moet doen.

Voor zulk soort (mini) probleempjes zou ik graag Experimentatoren hebben, om gezamenlijk dit soort beginners problemen op te lossen

De reden van de Titel
Titel: Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
Bericht door: PKHG op 12 augustus 2021, 11:53:18 am
Hi hi,
EINDELIJK ...  2.83 version is flink anders dan 2.93.2 Version.

Heb net  een leuk lijkende tutorial vor 2.83 maar gevolgd en dan in beide versies na te spelen
https://www.youtube.com/wat[ch?v=9N-glGarYuM&t=301s  (https://www.youtube.com/wat[ch?v=9N-glGarYuM&t=301s)

Het wezenlijke verschil was in 2.93 als je in de vie3D een EMPTY grease-pencil object hebt aangemaakt, kun je NIET meteen iets teken zoals in de tutorial te zien is , NEE je moet eerst een GPlayer aanmaken!!!!

Ha begin de tablet te gebruiken:


(https://i.postimg.cc/q6LHMKns/eerste-een-beetje-gelukt.jpg) (https://postimg.cc/q6LHMKns)
Titel: Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
Bericht door: PKHG op 13 augustus 2021, 09:47:00 am
super domme 2danimation gelukt. HOE?:

Men moet in de TIMELINE de autokeying activeren,
als men dan in de 2d dopesheet de cusor naar een
andere tijd zet en men in de draw-mode een nieuwe stroke zet, dan krijgt men wat men will

de Onionsheet werkt dan ook, de figuren van de vorige tijdstip of de toekomstige laten zien.

Mijn oude kennis een film te make  is helaas weg.
Maar ik heb wel voor 1 tm 40 png kunnen laten genereren die eigenlijk een mp4 moesten worden
Hier laat ik maar mijn 4 stappen laten zien

Zo en nu maar een animatie maken (Opa!)  :)

hier JPG's laten zien is duidelijk, youtube ook , maar dat wil ik op dit moment zeker, nog, niet . Hoop dat het vandaag nog lukt ....
Peter

(https://i.postimg.cc/zbdChn6z/stom-de-eerste-mp40009.png) (https://postimg.cc/zbdChn6z)



(https://i.postimg.cc/LnPP4K96/stom-de-eerste-mp40019.png) (https://postimg.cc/LnPP4K96)


(https://i.postimg.cc/0bN8Z73g/stom-de-eerste-mp40028.png) (https://postimg.cc/0bN8Z73g)


(https://i.postimg.cc/3ksYKVw7/stom-de-eerste-mp40040.png) (https://postimg.cc/3ksYKVw7)

na ja, nog niet wat ik wil, maar het begin is er  :D

NU, heb wel een film kunnen maken:
stom_de_eerste.mp40001-0040.mkv
geen mp4 geworden scene 1 t/m 40 blijkbaar ;-)
en als ik dit bestand probeer te openen , lukt het ook nog, (maar waarmee ik mkv ook kan openen, ging automatisch heb blijkbaar W10 programma)

Jullie kunnen zien waarom ik  om een helper vroeg, hi hi.
Titel: Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
Bericht door: PKHG op 14 augustus 2021, 12:24:00 pm
Zo nu maar voor prille 2DAnimatie uitproberen wollende
MIJN start toelichting. Comment wilkommen:
https://blender29.pkhg.nl/14aug_start_0.html (https://blender29.pkhg.nl/14aug_start_0.html)

Dit is een direct Test, de link komt later in de bijbehorende wiki ;-)
Titel: Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
Bericht door: PKHG op 21 augustus 2021, 17:58:03 pm
(https://i.postimg.cc/Z9fcRNBg/Silhodg-Jnneke.jpg) (https://postimg.cc/Z9fcRNBg)

Een eenvoudig Wacom ONE tablet is een crime om in Blender te gebruiken.

punt 1, (vreeselijk) wat Watcom alles van je wil weten en voor ... als je aldaar om hulp, resp. toetorials vraagd.
En gewone info heb ik eigenlijk (nog) niet gevonden, dus proberen maar.

En dat 2DAnimation is ook (nog) niet zo eenvoudig

Silhoette is van mein'kleindochter' ... plaatje als reference opgehaald,
redelijk vergroot en dan een juiste pen, kleur en dikte zoeken.
Het is een wetenschap  voor zich.
Helaas nog geen medestrijder gevonden ;-)

Fijn weekend. (ach ja ik gebruik al vesie 3 Alpha op W10 laptop)
Peter

Net nog dit vermelden.  de Wacom One (goedkoopste) werkt heel goed in Gimp (als penseel)  hm,   even cartoons mee oefenen en dan maar naar 2DAnimatie over hevelen (uren werk, maar ja, tijd heb ik wel  :D)
Titel: Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
Bericht door: PKHG op 22 augustus 2021, 11:25:25 am
redelijk, tenminste het begin, tot 6 min lijkt gelukt te zijn .. tot 12:40  moet kunnen ... (hoop ik) wel blender 9alpha (ziet mij mij een tikkeltej anders uit, vermoedelijk geen W10 versie)

https://www.youtube.com/watch?v=vCxnbOCYELM

fijne zondag nog
Peter
Titel: Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
Bericht door: IJp op 22 augustus 2021, 11:44:29 am
Wacom instellen voor Blender
En in Grease Pencil kun je bij Advanced en Stroke/ Smoot instellen bvb in Stroke smoot op 2000 om vloeiende lijnen te tekenen
Wil je lekkere donkere lijnen zet dan bij Strenght op 1000 en het pennetje er achter uit.
https://www.youtube.com/watch?v=9Vw8-VoVOdc
Titel: Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
Bericht door: PKHG op 22 augustus 2021, 13:47:30 pm
Leuk Wil, dat je voor mij (o.a.) naar tablet instellingen hebt gezocht

b;emder 3Alpha grease pencil youtube film heft dit opgeleverd

(https://i.postimg.cc/CZRV2c7v/GP9-Alpha-1.jpg) (https://postimg.cc/CZRV2c7v)

de basis cube als object voor empty grease pensel ingesteld ( enz.)

Dan een copy gemaakt (zoals in de YouTube wordt getoond) en inderdaad
het werkte (uiteindelijk  :) )

Het gaat wel langzaam vooruit, onder andere omdat mijn laptop (te vaak) een "blue screen of despair" aflevert, en de toelichting van Microsoft gewoon (minstens voor mij) totaal NIETS oplevert: Driver Power State Failure. Er staat altijd ook dat info naar Microsoft gestuurd wordt. Maar het is me tot nu toe niet gelukt 'WELKE' driver de oorzaak is.
Een van mijn gebruikte programma's zou het toch moeten zijn, ik heb wel alle min of meer op nieuwste stand en toch levert dat ca 10 min wachttijd op voordat het verder kan gaan. Het voorstel van Microsoft om alles maar (tijdelijk? ) te verwijderen wat met W10 is, is mooie onzin, vind ik.

fijne  zondag nog
Peter
Titel: Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
Bericht door: IJp op 22 augustus 2021, 18:38:21 pm
Misschien is net als bij mij dat Windows niet up to date was daarom heb ik de update Assistant uitgevoerd.
Het programma wat bij mij constant crashte werkt nu een stuk beter na de Windows update.
It is important to keep your OS up to date so your computer's performance gets better. Also, app developers keep up with OS updates as well, so the app might work better on the newest OS as well.

Please check if you have the latest Windows update installed. Please make sure that you have the latest Windows Update.

You can download the Update Assistant from the Microsoft website: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Click the 'Update Now' button and download the Update Assistant. After that, please launch the downloaded file and proceed with the instructions that appear on your screen.
Titel: Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
Bericht door: PKHG op 25 augustus 2021, 09:30:45 am
Dank je wel Wil.

Ik heb W10 eigenlijk altijd up to date :-)
Vanochtend een poging geprobeerd om MS te bereiken (er was slechts een bericht mogelijk) ... Afwachten dus , er er rekening mee houden (vaak opslaan).

doei Peter
Titel: Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
Bericht door: IJp op 25 augustus 2021, 10:31:37 am
ja Peter dat dacht ik ook ik kreeg regelmatig de melding van Windows om de pc bij te werken bij het afsluiten en dat heb ik altijd gedaan.
Maar ik ben er toch door Skylum er op gewezen om Windows te updaten en tot mijn verbazing was Windows bij mij niet up to date.  :o

Please check if you have the latest Windows update installed. Please make sure that you have the latest Windows Update.

You can download the Update Assistant from the Microsoft website: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
Titel: Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
Bericht door: PKHG op 26 augustus 2021, 13:12:54 pm
Hallo allemaal ;-)

Ik wil een plaatje in een plane gebruiken: en dat kan in 2.93 of 3 alpha met een addon: "Import Image as planes".
Het ging gisteren en dan ging het weer niet, en ik heb niet gezien wat ik deed als het ging ...
Oplossing net gevonden :  bij mij werkt het alleen als ik bij het openen van Blender voor de  2DAnimation kies dan werkt het via: op Add klikken enz.
Titel: Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
Bericht door: PKHG op 01 september 2021, 11:21:36 am
Eerste voorbeeld van een eigen inleiding over 2D Animation
(https://i.postimg.cc/ygKWw2N2/2021-09-01-035.jpg) (https://postimg.cc/ygKWw2N2)

Het plaatje laat twee begin mogelijkheden zien en helmaal rechts is een plaatje wat bij het starten van 2D Animation al aangemaakt is.
(dat zal ik later verder moeten toelichten)

Als lid van .. heb ik 6 mp4's , maar het valt niet mee (alhoewel voor iemand zonder info over de nieuwe 2D Animation mode gemaakt) het Nederlands ook voor beginners duidelijk te maken.

Doe ik in een Python-notebook en laat ik als het redelijk en af is op mijn wiki zien , nog iets geduld aub.

Met de muis kan men wel beginnen

(https://i.postimg.cc/JGjXd3Ky/2021-09-01-034.jpg) (https://postimg.cc/JGjXd3Ky)

Dit plaatje wordt laater gebruikt om 'bouncing ball' te animeren (kan ik nog niet)
Titel: Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
Bericht door: IJp op 01 september 2021, 12:52:48 pm
Hallo Peter als Blender met 2D animatie niet zo handig is als je dacht dan kun je je ook 2d animatie maken met Krita.
Krita is net als Blender open source en gratis en je kunt in Krita ook Met Python aan de gang ;)
https://www.youtube.com/watch?v=uNEQ5t6YhKU

https://www.youtube.com/watch?v=EHFEBZ-W3wY
Titel: Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
Bericht door: PKHG op 01 september 2021, 16:52:22 pm
Bedankt Wil, heb wel Krita (misschien even proberen:
Net gedaan:
dat is nog erger dan Blender, alles overnieuw moeten leren, heb wat lijntjes voor een animatie willen teken: DIK niets gezien??! DUS Echt VEEL later maar bekijken)

Ben net een hele stap verder gekomenl

Kleuren in EEN Stroke aangepast ,

Wat nog ontbreekt meerder circles (of zo) maken met verschillende kleuren ( vroeger of later, ik geef het niet op)

(https://i.postimg.cc/JGLgTm58/woensdag-1-september-2021-001.jpg) (https://postimg.cc/JGLgTm58)

opa zegt jippie ;-)
Titel: Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
Bericht door: IJp op 01 september 2021, 19:41:28 pm
Ik geef je een betere Krita tutorial en dan heb je het zo voor elkaar.
Succes met Krita of Blender. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=-OxP6hLaXec
Titel: Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
Bericht door: PKHG op 02 september 2021, 08:22:36 am
hi Wil, goedemorgen ...
Na ja, het begin ging wel ...  van je link naar de tut ;-)
Heb jij de bouncing ball animation volgens de tutorial voor elkaar gekregen.
De tutor gaat naar mijn smaak toch over een aantal dingen te snel,
Ook , zoals (te) veel tutorial is de 'beeldqualiteit' (van vol screen youtube op mijn laptop) zeer matig om te zien wat de bedoeling is.

De bouncing ball in Blender in mp4 is wel duidelijker, maar gaat over de benodigde stappen voor een starter ook te snel.
Een voorbeeld: er wordt een timeline van 17 frames aangemaakt, en op eens wordt die 'breder'gemaakt en er werd niet gezegd, dat men dat met draaien aan het muisrad moet doen, en ook veel andere dingen hebben het muisrad nodig en nergens met klem op gewezen, gebeurt gewoon, dus voor mij lastig lastig, maar het gaat (langzaam) vooruit (en schrijf het op) ...

zo nu heb ik tot zondag weinig tijd  Moet meerdere keren naar het UMC Nijmegen met  dit en dat  ...

11:27  bouncing ball (2DA) het begin is gelukt. misschien een GIF maken en hier laten zien?

Groetjes
     Peter
Titel: Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
Bericht door: IJp op 03 september 2021, 11:49:17 am
Knutsel maar lekker verder in Blender 2d en wat het verder ook mag zijn veel sterkte in het UMC Nijmegen Peter.
Titel: Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
Bericht door: PKHG op 07 september 2021, 10:08:46 am
Gelukt,
langzaam (maar zeker) snap ik het een of ander

Je kunt mijn primitieve avi  ophalen via:
https://blender29.pkhg.nl/primitief10001-0070.avi (https://blender29.pkhg.nl/primitief10001-0070.avi)

Hoop dat het lukt.

Als men zegt: gezien, leg maar uit hoe je dat deed ... :)

Denk ik dat er een Tutorial : hoe maak ik eenvoudige 2D Animaties met
Blender (2.93.4 release candidate of daar omtrent , W10, maar zou ook op Mac en Linux, hetzelfde moeten zijn ...)

Happy Peter ;-)

(https://i.postimg.cc/7bZKXhP5/dinsdag-7-september-2021-002.jpg) (https://postimg.cc/7bZKXhP5)

Het is een filmpje met dit rare figuur geanimeerd en KLEUREN gewijzigd, kan ik ook inmiddels
Titel: Re: Experimentatoren voor 2DAnimation in Blender 2.3*
Bericht door: eddybeerke op 22 oktober 2021, 21:03:49 pm

Je kunt mijn primitieve avi  ophalen via:
https://blender29.pkhg.nl/primitief10001-0070.avi (https://blender29.pkhg.nl/primitief10001-0070.avi)

Hoop dat het lukt.
Nee afspelen van de avi is niet gelukt op mn telefoon dan zou een mp4 beter zijn... Downloaden wel gelukt.