Hulp > Hardware

Dual Xeon Workstation in 3 stappen...

(1/10) > >>

blenderbrammetje:
Ik ga een dual socket Asus z10p zus en zoveel bestellen.... socket 2011-3 , 8 x DDR3 2x PCIe 16X en PCIe 8x...


Kosten Asus z10PA-D8 ofzo, nieuw 330,-
Pocessors     Xeon e5-2670 v1  8-core 20MB cache refurbished getest , 69,- x2
geheugen 32 GB 1600Mhz DDR3    105,-

Ik begin met twee Xeon's en mijn oude geugen , 8GB DDR3 op1333  maar later 32 GB
Ik begin met mijn oude 750Ti GTX , SSD 120Gb en HDD 640 Gb....
Ik moet nog uitzoeken hoe je in kunt stellen dat Blender de eerste PCIe 16x Kaart voor de viewports gebruikt , en de tweede of allebei voor Cycles....

word ingebouwd in mijn oudste kast , voeding 550 Watt met 120 Gb SSD en 640Gb HDD....
En huppekee , voor 450,- een dual socket workstation , en nog 105,- meer later voor 32Gb geheugen....Dat is slechts 555,-
Er kan altijd nog een dedicated Cycles GPU zoals een 970 GTX in...
Maar dan moet er wel ee zwaarder voedingkje in. Ik wilde maar ff laten zien dat een workstation met aanzienlijke renderkracht niet zo duur hoeft te zijn.
Je blaast de duurste i7 procs eruit. 8)

Eens even kijken hoe ik dat ga financieren... Nog wat klussen en wat vakantiegeld dan maar dan maar... :)


rozz:
Je geeft het zelf al aan, een 750 watt psu zou niks te weinig zijn... ::)
Maar idd, het is echt wel mogelijk om een betaalbare workstation te bouwen, goed bezig.

JvL:
Nice!  8)

Ezra:
Erg toevallig, ik zag diezelfde xeons vanmiddag op ebay staan en heb diezelfde combinatie nog overwogen, maar ik vond het moederbord te duur.
Wel absurd hoeveel die dingen in prijs dalen, 3 jaar geleden nieuw voor 1500 euro, nu voor 69.

Maar toch, als je verder kijkt naar oudere dingen..
Wat dacht je van dit quad cpu moederbord (€ 16) met vier van deze quad core xeons (4x €17).
Alleen jammer van de mega verzendkosten bij alles wat uit de VS komt, anders was er veel meer mogelijk geweest. 40 euro invoerrechten voor een cpu van 7 euro, hoe verzinnen ze het..

Natuurlijk is het bij al deze dingen wel de vraag of het überhaupt werkt, of dat het alleen maar mooi klinkt.

Ruud:
In 2020 start China op met een chip fabriek ik ben benieuwd wat daar uit komt wat betaalbaar is, deze concurrentie is goed voor de ontwikkeling,3d vergt best een hoop jammer dit struikelblok.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie