Topic: The way of the samurai  (gelezen 393469 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #720 Gepost op: 14 december 2014, 19:10:28 pm »
Ja, ik heb die freestyle al bekeken en getest. Het is jammer dat hij er te laat was voor mij want toen ik hier mee begon was  freestyle alleen nog voor Blender Internal en nu wordt het ook gewoon teveel werk om alle materialen en textures daar nog geschikt voor cycles freestyle maar voor het volgende deel zal hij zeker gebruikt gaan worden omdat ik daar ook weer een heel andere stijl ga toepassen.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #721 Gepost op: 14 december 2014, 19:15:31 pm »
Je had al een vervolg op t oog  ;D

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #722 Gepost op: 14 december 2014, 20:07:19 pm »
Zomaar even wat poses die gemaakt zijn met behulp van de pose library voor de handen. De belangrijkste poses die in de library zitten zijn natuurlijk voor vuisten en het vastpakken van het zwaard. Er zitten er nog wel meer in maar die zijn wat minder belangrijk en meer bedoelt voor basisvormen van de handen die je daarna wat kunt aanpassen voor bepaalde toepassingen.









Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #723 Gepost op: 14 december 2014, 20:17:29 pm »
Ziet er super uit.
Niet alleen de handen maar ook de gezichtsuitdrukkingen.
Het echte vakwek :)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #724 Gepost op: 14 december 2014, 20:22:01 pm »
Mooie foto's.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #725 Gepost op: 14 december 2014, 20:42:55 pm »
Dank je!

Mooie foto's.

Bedankt P D, maar vakwerk wil ik het nog niet echt noemen. Meer het werk van een hele fanatieke amateur  ;D

Ziet er super uit.
Niet alleen de handen maar ook de gezichtsuitdrukkingen.
Het echte vakwek :)

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #726 Gepost op: 14 december 2014, 20:48:43 pm »
Dat wil niet zeggen dat een fanatieke amateur geen vakwerk kan leveren ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #727 Gepost op: 14 december 2014, 20:52:53 pm »
Nou JvL bij deze noem ik dit ook vakwerk hoor, je maakt er zelf een mooie eigen stijl van en het ziet er allemaal heel goed uit.
Dus Vakwerk.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #728 Gepost op: 14 december 2014, 23:54:24 pm »
Nou nog maar een pose vanuit de library. Dit is qua animeren een van de lastigste en is eigenlijk een tussenpose voordat haar hand echt het zwaard vast kan pakken.
Haar hand moet eerst in deze positie bij het zwaard zijn en daarna pas echt vastgrijpen omdat anders de vingers door het zwaard heen bewegen terwijl de arm in beweging is.



Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #729 Gepost op: 15 december 2014, 09:09:12 am »
Heel mooi. Ze heeft een ziel.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #730 Gepost op: 15 december 2014, 11:21:54 am »
Dank je Koos! Als ik de reacties zo lees dan is de missie (deels) geslaagd  ;).

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #731 Gepost op: 15 december 2014, 16:45:02 pm »
Kwijl...kwijl..... :o....omg...wat ziet dit er goed uit...

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #732 Gepost op: 15 december 2014, 17:02:45 pm »
Thnx rozz!  ;D

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #733 Gepost op: 17 december 2014, 01:53:03 am »
Miko's tegenstander Azazel is nu ook voorzien van een redelijke pose library. Hier even een paar voorbeelden.
Het enige wat nu nog overblijft is om de shape keys voor de gezichtsuitdrukkingen van drivers te voorzien zodat ik deze ook kan gebruiken na het linken van de characters in de scenes. Over een paar dagen begint mijn kerstvakantie en ik heb wel een idee wat ik dan ga doen.  ;)
Het lastigste aan dit character is dat hij zijn wapen ook tweehandig moet kunnen gebruiken. Dit heb ik opgelost met constraints.
Een hand beweegt het wapen en de andere hand volgt het wapen.
 





« Laatst bewerkt op: 17 december 2014, 01:55:17 am door JvL »

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #734 Gepost op: 17 december 2014, 10:11:22 am »
Er gaan toch zeker geen echte koppen rollen????
Ziet er zo angstig uit.  :o