Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - koos2

Pagina's: 1 ... 121 122 [123] 124 125 ... 136
1831
Onderhanden werk / Re: Krullenkop
« Gepost op: 16 januari 2015, 10:47:16 am »
Bedankt voor het aanbod. Maar eerst moet ik zelf de problemen ervaren. ;)

1832
Onderhanden werk / Krullenkop
« Gepost op: 16 januari 2015, 10:24:25 am »





Had aan IJp beloofd mijn project te laten zien. Het is in een nog pril stadium. De ingekleurde texture is een schets, de oogbollen zijn niets anders dan een onbewerkt uv sphere, de muts is er schetsmatig in gesculpt e.d. maar zo kunnen jullie zien waar ik af en toe aan sleutel. Ik wil het gereed maken voor printen en voor animeren, dus op een gegeven moment moet ik het gaan splitsen.

Heb eerst geprobeerd de krullen te sculpten en dan retopo, maar dat werd te druk. Ook geprobeerd met mesh edit, maar dat werd te stijf. Nu heb ik splines een bevel en een taper object gegeven en vervolgens omgezet naar een mesh. Vervolgens de losse krullen aan elkaar gezet in de edit mode. Er moet nog veel aan gesleuteld worden. De topologie is redelijk maar ik zie op tegen het goed unwrappen. Voor de printeditie moet ik de krullen en het hoofd als een mesh maken dat valt ook niet mee. Kortom nog veel werk te doen.

Hopelijk vinden jullie het leuk om de ontwikkeling te volgen. Zelf kijk ik graag naar hoe anderen ook worstelen met de materie.

1833
Animatie en Rigging / Re: Tutorials character modeling en rigging
« Gepost op: 16 januari 2015, 10:04:51 am »
Idem

1834
Leuterhoek / Re: GPU koeling: N2 (stikstof)
« Gepost op: 16 januari 2015, 09:41:18 am »
Ik heb weinig tot geen verstand van hardware. Toen ik dit topic las dacht ik dat het om een grap ging. Prachtig dat mensen hier mee bezig zijn. Naast mij ronkt gezellig mijn ventilatortje. Ooit zal ik dat dus missen net als die heerlijke piepjes van de inbelmodem.

1835
Leuterhoek / Re: DAZ Studio 3D
« Gepost op: 15 januari 2015, 09:30:44 am »
Weet iemand de voordelen van DAZ? Ik kan me voorstellen dat Blender goed is in het een en DAZ weer beter in het ander, zodat het verstandig is om met ze beiden te werken.

1836
Community suggesties / Re: DBC Challenge?
« Gepost op: 15 januari 2015, 09:27:27 am »
Het lijkt mij een leuk initiatief, ik vrees dat ik weinig tijd heb om mee te doen, maar het volgen lijkt mij heel leuk.

1837
Modelleren / Re: Anime Character Modeling Tutorial
« Gepost op: 14 januari 2015, 14:52:44 pm »
Als ik tijd heb zal ik mijn schaamtevolle mislukkingen laten zien. Heb b.v. het ook proberen te sculpten (schetsmatig) en dan retopo, maar dat werd te gecompliceerd.
Maar goed, ik probeer binnenkort wat te publiceren. Het is een vergelijkbaar project als het muisje. Dus ik moet het klaarmaken voor printen en animatie. Dat bijt elkaar een beetje.

1838
Modelleren / Re: Sculpt: Schild en zwaard
« Gepost op: 14 januari 2015, 13:19:00 pm »
Als ik aan de vorm van een zwaard denk dan zou ik niet als eerste ervoor kiezen om het te sculpten. Eerder zou ik het modeleren.
https://www.youtube.com/watch?v=lx9gJ5T22x0 Hier een link naar een tutorial. Hier nog een https://www.youtube.com/watch?v=bZEgzIHsPBQ

Een leuke aanleiding om in aanraking te komen met modeling. Als je vormen wilt maken in een 3D-programma dan is dit toch wel noodzakelijke kennis.

1839
Modelleren / Re: Handige manier om vertices uit te lijnen
« Gepost op: 14 januari 2015, 10:07:46 am »
Binnenkort even proberen.

1840
Modelleren / Re: Anime Character Modeling Tutorial
« Gepost op: 13 januari 2015, 16:56:27 pm »
Het duurt nog wel even voor het af is. Ik kan er niet zo vaak aan werken. Maar het wordt een krullenkop met een muts op. Heel lastig.

1841
Modelleren / Re: Anime Character Modeling Tutorial
« Gepost op: 13 januari 2015, 13:19:46 pm »
Eindelijk, ze is er weer. Ik was erg benieuwd naar de ontwikkelingen. Het gaat helemaal de goede kant op.
De haren heb je met spline en een bevel object gemaakt?

1842
Leuterhoek / Re: Blender Bijeenkomst
« Gepost op: 11 januari 2015, 17:04:53 pm »
Ik heb het deze maand erg druk. Zal toch kijken of ik een gaatje kan maken. Vorige keer vond ik erg leuk. Maar de kans dat ik kom is kleiner dan dat ik ga. Helaas.

1843
Onderhanden werk / Re: Audio video muurtje...
« Gepost op: 11 januari 2015, 16:19:04 pm »
Dit is dus real life! Niks niet geen Blender. Maar even zo goed spannend. Ben benieuwd hoe dicht je het ontwerp benaderen gaat.

1844
Onderhanden werk / Re: Tomaten
« Gepost op: 11 januari 2015, 16:17:30 pm »
Hier kan ik alleen maar de klassieke zin aan toe voegen.
Otentomatentomatentomatenotvrat. Of te wel Ot en Tom aten tomaten Tome at en Ot vrat. ;D

Weer een prachtig werkstuk.

1845
Onderhanden werk / Re: Tomaten
« Gepost op: 10 januari 2015, 18:33:28 pm »
Ga binnenkort even naar een echte tomaat kijken. Ik twijfel namelijk of de vorm van de indeuking in de tomaat bij het steeltje. Volgens mij is dat anders maar hoe precies weet ik niet. Als ik nu op google image kijk dan kan jou versie wel kloppen. In mijn fantasie/visuele geheugen loopt zo'n vouw wat verder door over de noord-zuidas.

Pagina's: 1 ... 121 122 [123] 124 125 ... 136