Topic: Blender 2.72a release  (gelezen 2612 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Gepost op: 18 oktober 2014, 11:00:16 am »
Blender 2.72a is uit en je kunt hem weer downloaden bij.
http://www.blender.org/

The Blender Foundation and online developer community is proud to present Blender 2.72a

Cycles GPU rendering supports Volume and Subsurface Scattering now. The User Interface comes with optional Pie Menus now and the Tooltips have been improved. For Modeling, a new intersection tool has been added in Edit Mode. Texture painting workflow has been streamlined with easy access to painted images and UV layers. The Compositor now comes with a Sun Beam node. Freestyle NPR rendering is now available with Cycles as well. Additionally, Blender 2.72a features three new addons.
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2014, 11:08:21 am door ijp »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 19 oktober 2014, 12:31:30 pm »
Zijn er bij meer Blender gebruikers problemen met de nieuwe Blender 2.72a ::)

Ik zelf heb problemen met Textuur Paint en Texture Slot Support als ik hier mee bezig ben dan klapt blender eruit en werkt niet meer :-[ :-\

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 19 oktober 2014, 12:52:38 pm »
Waarvoor ik 2.72a gebruik nog geen foutne ontdekt ...
Doei
       Peter

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #3 Gepost op: 19 oktober 2014, 15:50:28 pm »
Ik heb 2.72a net even geinstalleerd en getest zowel de texture paint als de lattice modifier (deze noemde PKHG in een ander topic) werken bij mij probleemloos.

Voor de test heb ik gewoon de `kale` versie er op gezet zonder de gebruikelijke addons. Ik heb ook geen instellingen laten overnemen van mijn testbuild waar ik nu mee werk.
Qua werkgeheugen presteren beide versies nagenoeg gelijk maar mijn testbuild vraagt ca. 10% meer van mijn processor. Dit zal wel door alle addons komen die op de achtergrond meedraaien.

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 19 oktober 2014, 18:05:55 pm »
Net gelezen:


- Unfortunately... there's an issue in 2.72a that causes Blender to crash, when you attempt to texture paint on an subsurfed mesh without UVs. Easy to bypass when you know, but annoying if you don't.

- Meeting agrees on just updating the current 'a' build and name it 'b' on blender.org. Will happen tuesday, who knows something else pops up tomorrow!
Doei
       Peter