Hulp > Modelleren

Subdivision probleempje

(1/2) > >>

Rein:
Hoi allemaal,

Mijn naam is Rein en ik ben nieuw op dit forum. Sinds januari van dit jaar ben ik me zelf blender aan het aanleren. Ik doe dat met de video tutorials van Neal Hirsig (URL: www.gryllus.net). Uitstekende tutorials waardoor ik de basis al aardig in de vingers heb. In les 12 wordt een locomotief gemodelleerd (the rocket). Hier loop ik tegen een probleempje aan waar ik maar niet uit kom. Het gaat om subdivisions op een cylinder.

http://gryllus.net/Blender/Lessons/Lesson12.html

Dit is de link naar betreffende les. Het gaat om de rocket locomotive modelling tutorial page 211. Wanneer hij subdivisons doet op de cylinder dan zie je alleen subdivisions in de z-richting. Bij maakt ook in de x-richting, wat ik ook wel begrijp. Maar na 5 of 6 subdivisons eindig ik dan met enorm veel faces (ruim 16000).

Hoe krijgt hij het resultaat van pagina 212; dus alleen subdivisions in de z-richting.

Kan iemand helpen?


Groet,

Rein




Ruud:
Goedemiddag en welkom:)
Als ik het zo bekeek en even heb getest gaat het goed 6 x subdividing geeft 131074 faces bij de start 32 +2 de boven en onderkant gerekend als 1 face.
Subdividing pakt automatisch de richtingen op.
Als je het anders wil pak de looppcut erbij.
Ik denk dat hij is gestart met een cilinder die 16 vertexen in het rond is i.p.v. 32.
En het modeleren hoef je niet perse te doen zoals beschreven staat er zijn vele manieren om tot resultaat te komen.

JvL:
Allereerst welkom op het forum.

Moet je niet gewoon het aantal vertices verhogen bij het plaatsen van de cylinder zoals in onderstaande afbeelding?



Het commando subdivide werkt volgens mij altijd in twee richtingen dus die kun je het best vermijden in jouw geval.

Succes!

IJp:
Hallo Rein,
Welkom op dit forum.
Als ik in de pdf file op pagina 212 kijk dan staat er Er Subdivide 6 times en niet 6 subdivisons dus ik denk dat je de subdivision modifier gebruikt.

Dit moet je doen selecteer met box select alleen het midden van je cylinder in edit mode, nu heb je alleen je verticale lijnen geselecteerd.
Druk nu W op je toetsenbord en kies uit het menu subdivide en links in T menu stel je de number of cuts in dit is voor jou 6.
Nu moet het lukken succes.

Ruud:
Blender en zijn mogelijkheden, wat IJp zegt :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie