Hulp > Modelleren

Gewoon een simple kleed. Of toch niet zo simpel ?

<< < (2/2)

JamieVanCadsand:

--- Citaat van: koos2 op 17 januari  2019, 12:04:55 pm ---Je kunt je cloth simulatie baken, bake cach. Je kunt dan naar de modifiers panel gaan en dan op de tijdlijn naar de vorm van je cloth het meest lijkt op wat je wilt. Op de modifiers paner klik je dan op de knop "apply as shapekey". Deze kun je dan gebruiken als basis om verder mee te skulpten.

--- Einde van citaat ---

Het is geen skulpten, maar sculpten trouwens...

Maar soms heb ik ook eens dat ik op youtube een tutorial bekijk, dat het daar juist
heel simpel lijkt... dan probeer ik precies te doen wat ze in de tutorial doen, lukt het maar niet...

Ik had het in elk geval met de 'post process en compositie' over het composeren van een stoplicht
en het werken met verschillende lagen. Dat is dus nog een leerpuntje.

Op het moment ben ik ook niet veel met blender bezig, omdat ik tegenwoordig meer van het
programmeren ben. Omdat ik mijn hobby uiteindelijk wil richten op elektronica (arduino) en
het zelf schrijven van software applicaties en library's (DLL's)...

Blender komt wel weer aan de pas wanneer ik programmeer niveau drie ga doen. Maar dat kan
misschien nog wel twee jaar duren. In niveau drie ga ik als het goed is 3d programmeren.

Tegen die tijd zal ik me weer willen verdiepen in de 3d wereld. Met namen primitiven, data,
voxels, shaders, materials en grafische kaarten. Maar dat duurt nog wel even.

Ik weet al wel redelijk dat een '*.obj' file uit een hele reeks nummeringen bestaat... voor de
x, y en z coordinaten, normallen, colours enzo.

Maar ik kan je momenteel niet helpen met jouw idee... Houd mezelf momenteel niet veel bezig
met blender.

Jamie.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie