Dutch Blender Community

Algemeen => Over Blender => Topic gestart door: JvL op 09 juli 2014, 23:39:49 pm

Titel: Handige manier om snel een natuurlijk terrein te modelleren
Bericht door: JvL op 09 juli 2014, 23:39:49 pm
Veel sneller kan haast niet! En je kunt dit ook op andere manieren toe passen..... ;)
http://www.blendernation.com/2014/07/09/using-heightmaps-to-create-a-landscape/
Titel: Re: Handige manier om snel een natuurlijk terrein te modelleren
Bericht door: JvL op 10 juli 2014, 00:35:47 am
Even een probeerseltje om jullie creativiteit aan te wakkeren... ;)

(http://s30.postimg.org/lunipfc4d/Dragon.jpg) (http://postimg.org/image/lunipfc4d/)

(http://s2.postimg.org/yuyqr8vg5/Knipsel.jpg) (http://postimg.org/image/yuyqr8vg5/)
Titel: Re: Handige manier om snel een natuurlijk terrein te modelleren
Bericht door: Ruud op 10 juli 2014, 09:46:10 am
Ik heb nog ergens een berg staan :) ook weer een project waar ik nog niet aan toe was toen in de tijd.
dat genereren is wel makkelijk om mooie resultaten te krijgen.
eerst the dancing ants :)
Titel: Re: Handige manier om snel een natuurlijk terrein te modelleren
Bericht door: IJp op 10 juli 2014, 12:30:29 pm
Dat ga ik ook nog eens uitproberen maar ook bij mij eerst dat topology onder de knie. :)
Titel: Re: Handige manier om snel een natuurlijk terrein te modelleren
Bericht door: JvL op 10 juli 2014, 12:53:36 pm
Ik heb de drakenkop echt in een paar minuutjes gemaakt inclusief het zoeken van de afbeelding en het renderen.  ;D
Het is dus leuk om even tijdens een pauze of zoiets te doen (of een regenachtige zondagmiddag).

Zwart/wit afbeelding zoeken > Import image as plane > displacement modifier > image texture > subdivision modifiers > beetje instellingen tweaken > gekleurde lampen er op > en klaarom te renderen!!!!
Titel: Re: Handige manier om snel een natuurlijk terrein te modelleren
Bericht door: IJp op 10 juli 2014, 15:48:33 pm
Dan toch maar eens een testje met Cycles
Ik heb er ook nog een glare node op mijn spike image toegepast.
Mooi voor een achtergrond. ;)
(http://s11.postimg.org/8uq0hrxov/displacement.jpg) (http://postimg.org/image/8uq0hrxov/)
Titel: Re: Handige manier om snel een natuurlijk terrein te modelleren
Bericht door: JvL op 10 juli 2014, 15:58:38 pm
Haha, mooi gemaakt! (hier op mijn werk doet de 'Leuk"knop het niet???? die krijg je vanavond  ;))