Dutch Blender Community
Hulp => Materialen en Texturing => Topic gestart door: GeFo op 16 april 2016, 22:07:31 pm
-
Hallo,
Ik ben bezig met het maken een scheurkalender, opzich niet echt moeilijk, ik gebruik een plane en met behulp van latice en deform kan ik de pagina animeren.
Ook een texture met behulp van UV mapping ging prima, vervolgens wilde ik echter op een deel van de pagina een video of animatie plaatsen, dit ook met behulp van UV mapping gedaan, ziet er in de preview prima uit. Alleen wanneer ik in de node editor aan het werk ga om alles ook op deze manier te gaan renderen gaat het fout, heeft iemand enig idee welke node setup ik nodig heb om dit goed uit blender te kunnen krijggen.
(http://s9.postimg.org/97wrv814r/Knipsel.jpg) (http://postimg.org/image/97wrv814r/)
-
Kun je een foto van je node setup maken, dan kunnen we zien wat je kan doen of meedenken.
Ik gebruik deze setting als standaard de diffuse weg en een emitter in plaats.
Toewijzen van het materiaal is soms lastig met assign .
(http://s24.postimg.org/ovrg7i43l/node.jpg) (http://postimg.org/image/ovrg7i43l/)
-
Het wordt uit jou uitleg niet helemaal duidelijk wat er nu precies mis gaat dus het zou inderdaad handig zijn om je node setup te posten.
Heeft de video wel dezelfde fps als de animatie die je wilt renderen? Vaak zit daaar het probleem.
-
Misschien is dit wat je verder kan helpen.
https://www.youtube.com/watch?v=ZBv3PB7HW9o
-
Hallo beste Blenderaars,
Bedankt voor jullie reactie's, de opmerking "het toewijzen van materiaal aan een object" heeft mij wakker geschud :)).
Erg dom maar ik probeerde twee verschillende textures op één materiaal te plaatsen en dat gaat natuurlijk niet. Heb nu een materiaal voor de kalender en een materiaal voor de video gemaakt. Vervolgens met UV mapping deze goed gepositioneerd en deze twee materialen gemixt in de node editor.
Inmiddels al een eerste test animatie gemaakt met één blad van de scheurkalender.
Nogmaals bedankt.