Topic: Blender Foundation released the first testbuild of Blender 2.75  (gelezen 4279 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Gepost op: 25 mei 2015, 10:55:16 am »
Er zijn wat verbeteringen voor de AMD graficekaarten in Blender.
In mijn geval herkent Blender nu wel mijn graficekaart maar het werkt nog niet dus even opzoek naar een nieuwe driver of ik heb misschien de pech dat mijn kaart te oud is ::)
 
http://download.blender.org/release/Blender2.75/

Blender 2.75 Release Notes.
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.75

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 25 mei 2015, 11:46:06 am »
je bent me net voor ijp, las het net ook, geweldig nieuws voor AMD videokaart gebruikers...is nog een testbuild dus neem aan dat de problemen met jou kaart in de final version wel opgelost zullen zijn...daar zijn de test build o.a. voor, dit soort bugs reporten en fixen... :D

Ga zo eerst een lekkere marokaanse kikkererwten soep met kip maken en dan ff lekker spelen met blender 2.75, kijken wat ie met mijn amd kaartje doet...
« Laatst bewerkt op: 25 mei 2015, 11:47:41 am door rozz »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 25 mei 2015, 12:10:54 pm »
Ik heb de nieuwste AMD driver al en in Blender krijg ik de fout melding Loding render kenels open cl build faild errors in console.
Ik denk dat ik net een te oude kaart heb jammer :-\ :-[

Hopelijk gaat het met jou AMD kaart beter.
Succes.
En Succes met de kikkererwten soep en laat het je smaken Rozz.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 25 mei 2015, 13:00:53 pm »
Als ik hem heb gedownload en opstart opent ie gewoon mijn 2.74 versie met persoonlijke opstartinstellingen???

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #4 Gepost op: 25 mei 2015, 14:57:48 pm »
Het werkt alleen op AMD kaarten die GCN architecture ondersteunen, en dat zijn er niet veel.

"Available on select AMD Radeon™ R7 series, R9 series and HD 7000 series graphics cards, the visionary Graphics Core Next (GCN) Architecture is a radically new approach to the design of a consumer GPU, making it a top choice for gamers who expect the best."

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 25 mei 2015, 15:59:25 pm »
En die kaart heb ik er niet in zitten Zalph  :-[

Rozz,
Het klopt als je opstart Blender opent met 2.74 versie scherm met je persoonlijke opstartinstellingen.
Maar boven in de balk geeft Blender aan V2.74.5

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 25 mei 2015, 18:01:33 pm »

En die kaart heb ik er niet in zitten Zalph  :-[

Rozz,
Het klopt als je opstart Blender opent met 2.74 versie scherm met je persoonlijke opstartinstellingen.
Maar boven in de balk geeft Blender aan V2.74.5

Was zo bezig met mijn AMD kaart(radeon 5670)te ontdekken in de user preferences dat ik daar niet op lette en na dit bericht gelezen te hebben kan ik stoppen met klooien:

Het werkt alleen op AMD kaarten die GCN architecture ondersteunen, en dat zijn er niet veel.

"Available on select AMD Radeon™ R7 series, R9 series and HD 7000 series graphics cards, the visionary Graphics Core Next (GCN) Architecture is a radically new approach to the design of a consumer GPU, making it a top choice for gamers who expect the best."
« Laatst bewerkt op: 25 mei 2015, 18:05:07 pm door rozz »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 26 mei 2015, 10:34:41 am »
Hmmm , ik dacht dat er al meer dan een jaar AMD third party drivers waren die Cyclen via streaming GPU of DirectCompute ondersteunden...
Dan zou je geen last hebben van het feit dat je bv. nog in de 5000 series van AMD zit.
Maar ikzelf heb nVIDIA , dus mijn probleem is het niet :)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 26 mei 2015, 11:27:57 am »
Vakantiegeld is onderweg..... 8) ::) 8)