Topic: foute voorvertoning in Blender 2.70 en nieuwer op Mac ( OS X 10.9 )  (gelezen 2519 keer)


Offline Emil

  • Member
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 16 november 2014, 00:12:51 am »
In al mijn versies van Blender 2.70 en hoger zitten er dunne zwarte lijntjes in het 3D-model in Solid-view. Door die lijntjes lijkt het alsof het 3D-model transparant is, maar dat is het niet ( zie meegestuurde afbeelding ). Ik wil het liefst gewoon dichte Faces zien, zonder zwarte lijntjes -zoals in de groene cirkels in het plaatje- er door heen zoals het in Blender 2.69b er uit ziet dus.... >:(
PS Het probleem doet zich alléén voor in de 3D-view ( dus niet in de Ortho-views )....

Ik werk met een MacBook Air uit 2012 met een simpele videokaart, maar op een MacBook Pro uit 2007 met z'n stokoude Nvidia GeForce 8600M GT grafische kaart zitten er géén zwarte lijntjes kris kras door het 3D-model.....


Alvast bedankt voor het meedenken!   Grtz, Emil



Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 16 november 2014, 09:37:15 am »
Dit probleem komt mij helaas niet bekend voor en ik ben ook geen mac gebruiker dus ik kan je hier niet mee helpen maar misschien 1 van de mac gebruikers op het forum wel.
Succes met het vinden van de oplossing.

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 16 november 2014, 09:48:43 am »
Ik ben wel IMac gebruiker, maar heb ook nergens last van.
Wel heb ik in het het begin een andere driver (die blender.com adviseerde voor mijn  NVIDIA videokaart) moeten installeren omdat de originele driver de GPU niet zag.

Misschien ook een andere driver installeren die op blender.com voor je videokaart adviseerd!!!

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 16 november 2014, 12:27:53 pm »
Heb je misschien dit aan staan.