Topic: Blender 3.0 performance  (gelezen 1330 keer)


Offline Gerard van eldik

  • Member
  • *
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 09 december 2021, 07:57:02 am »
Ik had Blender 3.0 al voor release een paar keer geprobeerd en de rendertijden zijn natuurlijk fantastisch. Vorige week ook direct overgestapt. Helaas toch gisteren besloten weer terug te gaan naar 2.93.
De problemen die ik met Blender 3.0 ondervind zijn: trage userinterface, material preview is super langzaam (in 2.93 bijna instant). Het renderen is snel, het werken ermee supertraag. Mijn systeem het een i9 10e generatie, 64Gb intern geheugen, RTX3090. Dus aan de hardware kan het niet liggen. Na het teruggaan naar 2.93 loopt het weer smooth zoals het was.

Hebben anderen ook deze ervaring?

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 09 december 2021, 11:30:34 am »
Hallo Gerard,
Mijn systeem het een i7 1e generatie, 20Gb intern geheugen en een 1 Gb Ati Mobility Radeon en bij mij werk nu alles wel een stukje sneller dan bij vorige Blender versies.
Ik gebruik eigelijk nooit de material preview maar even getest en is inderdaad is langzaam maar als ik ze allemaal een keer aan heb geklikt dan is de material preview gewoon weer snel en verder werkt alles goed bij mij.

Misschien moet je eens kijken of er een update van je grafische kaart is en even updaten.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 09 december 2021, 22:39:06 pm »
Ga ook overstappen nu , en vraag me af of het project dat nu staat te renderen (2.79) ook in Blender 3.0 zou werken zonder aanpassingen....
Sneller renderen is altijd leuk.
Hoewel dit project slechts 17 seconden per frame rendert , met branched path tracing...  ::)