Topic: Ik stel mezelf graag voor: Nick!  (gelezen 1657 keer)


Offline Nick

  • Member
  • *
  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 14 november 2021, 17:41:08 pm »
Hooi iedereen,

Mijn naam is Nick en ik gebruik sinds 2 jaar Blender. Ik gebruik het voornamelijk om historische gebouwen te reconstrueren. Ik gebruik veel youtube om te leren en heb ook 2 online cursussen gevolgd van Rob Tuytel, erg interessant en sluit 100% aan waar ik Blender voor gebruik. Op dit moment ben ik bezig met een Gronings kasteel te reconstrueren. Hieronder 2 afbeeldingen die ik eerder gemaakt hebt. Het gaat om de Poelepoort uit 1470 in Groningen (deze is in 1828 afgebroken) en een Nederlandse kazemat. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden! Ik ben benieuwd naar het forum en hoop dat ik andere mensen kan helpen maar ook dat ik hulp kan krijgen bij mijn vragen/ problemen. Alvast bedankt!






« Laatst bewerkt op: 14 november 2021, 17:47:13 pm door Nick »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 14 november 2021, 18:56:53 pm »
Het heeft even geduurd maar je bent er toch doorgekomen Welkom op het forum Nick.
Blender is een mooie hobby je kunt je eigen helemaal uitleven en ik zie dat je dat goed afgaat.

Maar dan ook maar gelijk een opmerking over de Poelepoort Het lijkt dat de verhoudingen niet kloppen dit kan ook gezichtsbedrog zijn door dat de camera view van een hoog punt is genomen.
Ik ben verder heel benieuwt naar al je werk en inbreng hier op het forum.

Groetjes Wil.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 19 november 2021, 11:00:05 am »
Welkom Nick
Ik zet je weer boven aan voor vandaag dan zien ze je misschien. ;) ;)

ExLibris

« Reactie #3 Gepost op: 20 november 2021, 12:41:41 pm »
Welkom Nick,

Je laat mooie dingen zien! Dank daarvoor. Ik ben met ongeveer dezelfde dingen bezig in Blender en Rob Tuytel is ook een grote inspiratiebron voor mij. In het verleden heb ik een VR reconstructie gemaakt van Eindhoven aan de hand van een kaart van Jacob van Deventer uit 1560. Op het moment ben ik de nieuwe mogelijkheden van Blender aan het leren. Mijn droom is om binnen een uur een kaart van Jacob van Deventer om te kunnen zetten naar een 3D omgeving. Hiervoor wil ik vooral procedureel (geometry nodes onder andere) kunnen werken, wat nog niet mee valt.

Rob

Offline roobol

  • Member
  • *
  • Berichten: 191
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 20 november 2021, 16:36:08 pm »
Welkom bij de club, Nick, en de sfeer van dat plaatje is heel knap.

Wel akkoord met IJpe dat de huizen wat miniatuur aandoen, maar dat is op te lossen met minder dikke muren en een wat kleinere schaal voor je baksteen texturen.
met vriendelijke groet,  kees.    https://www.pinterest.com/keesroobol/_saved/

Offline Nick

  • Member
  • *
  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 21 november 2021, 10:01:54 am »
Bedankt voor jullie reacties, leuk om te lezen dat het forum actief is en waar andere mensen mee bezig zijn! Ik begrijp de feedback volledig en neem het mee in volgende projecten. Elk project steeds een beetje beter. Zelf zie je het vaak niet dus is het fijn als andere mensen er feedback op kunnen geven.

Offline Blendey

  • Member
  • *
  • Berichten: 43
    • Bekijk profiel
    • Magic Animations
« Reactie #6 Gepost op: 21 november 2021, 12:08:26 pm »
Hallo Nick,
Welkom. Ik ben zelf niet heel erg actief op dit forum, want ik ben druk nogal bezig met het maken van een korte film in Blender en andere dingen. Maar mooi om te zijn wat je hebt gemaakt! Hele mooie belichting ook, dat geeft een hele mooie sfeer.
Groetjes,
Blendey