Creaties > Experimenten

smoke

<< < (2/4) > >>

Ruud:
Deel 1 van het maken van een atoombom.
Aan het testen met 3 cirkels als emitter
Nog geen forcefield in gebruik en alleen rook gebruikt , een beetje aan het zoeken wat een mooi resultaat geeft nog vele testjes te gaan :)
Het bovenste gedeelte daar komt later een sphere voor het immense vuur.
Ik had een paar tutorials bekeken en zinde me niet helemaal nu probeer ik t op eigen houtje.
Wat je ziet is ongeveer schaal 1 :100 aangezien een kleine atoombom al een radius heeft van 7 km en een snelheid van de blast een 260km per uur.
Om dat na te maken op schaal is een hele uitdaging ,we zien waar het schip strand
https://www.youtube.com/watch?v=9Rxc0_NHt1k

Ruud:
Een moeizaam proces om er wat van te maken ,zoals hier op de foto zie je de smoke dichtheid ,veel te veel.
Lastig om alles in te regelen en bij opnieuw opstarten van de file kan het zich anders gedragen ondanks bakken .
Het maakt jezelf verward op een gegeven moment, nee ik zie het licht nog lang niet met smoke en vuur :)

Ruud:
Wat testjes met het materiaal.
Op foto 2 de shader voor smoke en vuur gewoon standaard.
Op alle andere foto's heb ik de density en de vlammen omgedraaid om het rook gedeelte
als vuur te hebben.
Een beetje aan het spelen met een halve donut en smoke.




En hier standaard.





Ruud:
Nog een lange weg te gaan :)


https://www.youtube.com/watch?v=F-NnvkBye3c

Ruud:
ring smoke aan het maken testen met een particle systeem en de nuke zelf ,nog heel wat werk voor het wat wordt :)
Er moet een schok golf komen en een smoke golf op de grond in de lucht een paar ringen en vederwolken.
Wat ik probeer is het apart renderen van alle onderdelen en later in video editen in elkaar zetten.

De grond is gemaakt met een displacement systeem en een bump map en wat settings er op los gelaten  met een hdri achtergrond
hier een voorbeeldje van wat testwerk
ook 1920x1920   voor nu :) Alles met de ringen heeft nog een lage resolutie en materiaal nog niets aan gedaan.


De nuke(weer een andere ) is gemaakt met 60 samples en 1920x1920 camera setting.
Dit koste me toch een dag renderen een 14 uur voor 300 frames.

De scene raakt me limiet al met het geheugen 16GB beschikbaar wel goed werkbaar.
Na wat research met video's van echte nukes het beeld is schitterend de realiteit is zeer triest, Alleen al aan Amerikaans kanonnenvoer zijn er naar schatting tussen de 350.000 -750.000 gedood door de straling met oefenen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie