Topic: Blender Gooseberry en ontwikkeling Blender site voor NL kinderen  (gelezen 11251 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #15 Gepost op: 06 november 2015, 14:12:10 pm »
Super Nederlandse tutorials.
Het is ook handig als je er een eigen YouTube kanaal van maakt.
Succes met de tutorials ik zal ze zeker volgen.

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 06 november 2015, 17:57:47 pm »
Hallo Ezra,

Overigens is de snelheid van werken in deze tutorial prima wat mij betreft.
Als het enigszins kan, zal ik je toekomstige tutorials waar mogelijk eveneens testen. Wie weet zijn er meerdere Blenderaars die je feedback gaan geven.

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 07 november 2015, 10:28:23 am »
In je tutorial maak je de pilaren in object mode en dan join met ctrl J.Met welke reden is dat. Is dat verstandiger om minder problemen te krijgen in een verder proces? Of is het alleen voor beginners?

Als je de pilaren maakt in edit mode hoef je ze niet meer met ctrl j samen te voegen. Of geeft deze methode meer problemen, ongeacht beginner of gevorderde?
Dit vraag ik je puur, omdat ik zelf nog weinig kennis en ervaring heb. Ben er erg benieuwd naar.

Persoonlijk vind ik jouw methode volgens de tutorial in elk geval heel duidelijk, laat daar geen twijfel over bestaan.

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 07 november 2015, 12:50:20 pm »
In je tutorial maak je de pilaren in object mode en dan join met ctrl J.Met welke reden is dat. Is dat verstandiger om minder problemen te krijgen in een verder proces? Of is het alleen voor beginners?

Als je de pilaren maakt in edit mode hoef je ze niet meer met ctrl j samen te voegen. Of geeft deze methode meer problemen, ongeacht beginner of gevorderde?
Dit vraag ik je puur, omdat ik zelf nog weinig kennis en ervaring heb. Ben er erg benieuwd naar.

Persoonlijk vind ik jouw methode volgens de tutorial in elk geval heel duidelijk, laat daar geen twijfel over bestaan.
Ik heb het zo gedaan omdat het, ondanks dat het niet de makkelijkste manier is, wel de manier is met de minste kans om iets verkeerds te doen. In edit mode kopiƫren werkt het snelst, maar zodra je op iets verkeerds klikt moet je weer een gedeelte van een voorwerp selecteren, wat niet simpel is als je niet weet hoe. (je zou iets van de losse pilaar moeten selecteren, en vervolgens alles wat daaraan vast zit met Ctrl-Alt-+)
« Laatst bewerkt op: 07 november 2015, 12:52:34 pm door Ezra »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #19 Gepost op: 07 november 2015, 18:06:39 pm »
In je tutorial maak je de pilaren in object mode en dan join met ctrl J.Met welke reden is dat. Is dat verstandiger om minder problemen te krijgen in een verder proces? Of is het alleen voor beginners?

Als je de pilaren maakt in edit mode hoef je ze niet meer met ctrl j samen te voegen. Of geeft deze methode meer problemen, ongeacht beginner of gevorderde?
Dit vraag ik je puur, omdat ik zelf nog weinig kennis en ervaring heb. Ben er erg benieuwd naar.

Persoonlijk vind ik jouw methode volgens de tutorial in elk geval heel duidelijk, laat daar geen twijfel over bestaan.
Ik heb het zo gedaan omdat het, ondanks dat het niet de makkelijkste manier is, wel de manier is met de minste kans om iets verkeerds te doen. In edit mode kopiƫren werkt het snelst, maar zodra je op iets verkeerds klikt moet je weer een gedeelte van een voorwerp selecteren, wat niet simpel is als je niet weet hoe. (je zou iets van de losse pilaar moeten selecteren, en vervolgens alles wat daaraan vast zit met Ctrl-Alt-+)

Als je in editmode kopieert en je hebt meerdere opjecten die je appart wil selecteren dan klik je gewoon 1 vertex aan en dan  duk L dit linkt alle vertex van je opject en heel je opject is geselecteerd.
Hopelijk heb je hier weer wat.

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 07 november 2015, 22:47:50 pm »
Als je in editmode kopieert en je hebt meerdere opjecten die je appart wil selecteren dan klik je gewoon 1 vertex aan en dan  duk L dit linkt alle vertex van je opject en heel je opject is geselecteerd.
Hopelijk heb je hier weer wat.
Weer wat geleerd. Ik heb altijd Ctrl-Alt-+ gebruikt, maar "L" is dan een stuk simpeler.

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 08 november 2015, 23:30:25 pm »
Bedankt voor het meedenken allebei :D
Hieronder klein voorbeeldje.  Superhandig, als je toch in edit-mode bezig bent.


De voordelen van onderdelen toevoegen in object mode zijn me helder.


Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 10 november 2015, 14:43:15 pm »
Lekker bezig Ezra! Prima tutorial voor een eerste poging  8)

Jeroen, ik wil best een dagje komen vertalen hoor. Just let me know. Ik stuur je wel een PM.

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 10 november 2015, 14:57:20 pm »
Oh Ezra, nog een tip voor de volgende tutorial: met een Addon kun je in het scherm tonen welke toetsen je aanklikt. Dat vind ik altijd heel handig, want zo kan je kijker alles volgen wat je handen op het toetsenbord doen.  :D


Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 10 november 2015, 15:29:09 pm »
Oh Ezra, nog een tip voor de volgende tutorial: met een Addon kun je in het scherm tonen welke toetsen je aanklikt. Dat vind ik altijd heel handig, want zo kan je kijker alles volgen wat je handen op het toetsenbord doen.  :D

Klopt, ik was het ook van plan maar kwam halverwege de tutorial er achter dat ik het vergeten was aan te zetten. Je kunt het horen omdat ik op die plek ergens vrij lang over aarzel.