Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - roobol

Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 14
136
Eindresultaten / skateboard
« Gepost op: 19 januari 2022, 14:35:14 pm »
Na Assepoester's rolschaatsen, het skateboard van haar prins (en ook hij zal op zijn snufferd gaan...).




137
Over Blender / Re: gratis tandwiel generator
« Gepost op: 12 januari 2022, 14:37:26 pm »
Aangezien parenting niet mogelijk is binnen GN is er voor een planetaire rotatie van het kleine wiel binnen het grote wiel een klein beetje extra wiskunde nodig.  Bronbestanden kan je downloaden op https://blenderartists.org/t/free-cogwheel-generator/1353280




138
Over Blender / gratis tandwiel generator
« Gepost op: 10 januari 2022, 11:19:18 am »
Is te vinden op http://hessmer.org/gears/InvoluteSpurGearBuilder.html met eindeloos veel instellingsmogelijkheden.  Exporteren als .svg en vervolgens importeren in Blender.

Ze daarna animeren met geometry nodes is ook niet ingewikkeld (hoewel animation nodes daarin wat meer mogelijkheden heeft).

Nu allemaal op naar de spirograaf constructies….




139
Modelleren / Re: Blender Guru 3.0
« Gepost op: 26 december 2021, 08:24:52 am »
De onderste ziet er het leukst uit, maar ik houd eigenlijk niet van zoetigheid.

Zou je echter ooit een zak chips modelleren....

140
Andere software / Re: Krita 5.0.0
« Gepost op: 24 december 2021, 16:22:59 pm »
Hey, bedankt voor de tip.  Ik zat nog op 4.4.3; dit is een leuk kerstkadootje :-)))

141
Eindresultaten / beste wensen
« Gepost op: 22 december 2021, 17:29:49 pm »
Ondanks een derde coronajaar voor de boeg, mijn allerbeste wensen voor een productief, gelukkig en vooral gezond en en virusvrij 2022.




142
Andere software / Re: Instellingen exporteren obj. Inclusief Human IK.
« Gepost op: 20 december 2021, 17:07:13 pm »
Welkom Nadine.

Geen ervaring met Clo3D en zelfs nooit van het programma gehoord.  Dit is een tamelijk klein forum, dus stel je vraag eventueel ook eens op https://blenderartists.org

Zelf houd ik ook een 2.79 op mijn computer, maar dan om .3ds bestanden te importeren (wat met de recentere versies niet meer lijkt te lukken).

Succes.

143
Over Blender / Basiscursus Blender in Leuven
« Gepost op: 14 december 2021, 13:40:46 pm »
Het CVO-Volt in Leuven (Belgie) waar ik vroeger les gaf in Cinema 4D gaat nu een basiscursus 3D modelleren met Blender organiseren.  Meer informatie op https://www.cvovolt.be/41232 (nu 404) of via een mail naar info.design@cvovolt.be of via een mail naar de leerkracht david.gregoor@cvovolt.be

144
Over Blender / Re: blender 3.0
« Gepost op: 09 december 2021, 07:03:20 am »
Ik ben van Cinema4D naar blender overgestapt en had in het begin ook veel moeite met camera navigatie.  Als je de camera activeert en vervolgens in het attributenpaneel (shortcut N) onder de tab "view" de optie lock camera to view aanzet wordt dat een stuk intuĂŻtiever (en werkt het net als in Cinema).




145
Modelleren / Re: Blender Guru 3.0
« Gepost op: 08 december 2021, 15:21:17 pm »
Dat ziet er een goed begin uit Wil.  Ik heb destijds zijn 2.8x donut tutorial gemaakt (en dat Australisch accent is echt keikoddig).

G'day

146
Eindresultaten / dubbeldekker
« Gepost op: 08 december 2021, 13:55:01 pm »
Als kind maakte ik dit soort modellen van triplex.  Dit gaat aanmerkelijk sneller (en ook geen zaagsel om op te ruimen).



147
Leden stellen zich voor / Re: hallo, ik stel me graag even voor
« Gepost op: 08 december 2021, 07:54:58 am »
Welkom op het forum, Herman

Kees54

(het wordt hier al wel een krasse knarren club ;-)))

148
Eindresultaten / Re: golven
« Gepost op: 05 december 2021, 17:19:11 pm »
Waarden van de verschillende velden kan je trouwens gewoon keyframen, node tree in bijlage voor wie het ook eens wil proberen.




149
Eindresultaten / golven
« Gepost op: 05 december 2021, 17:18:27 pm »
Nu met geonodes 3.0 overstappen van een attribute workflow naar een fields workflow is even wennen, maar je kan er best leuke dingen mee maken.




150
Eindresultaten / Re: papieren station
« Gepost op: 05 december 2021, 17:07:48 pm »
Bedankt voor jullie waarderen, heren.  Met papieren bouwplaten en roteren rond de 3D cursor is dit echt super-makkelijk :-))

Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 14