Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - roobol

Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 14
106
Eindresultaten / roeiboot
« Gepost op: 16 juni 2022, 10:57:25 am »
Plantje is van polyhaven.com




107
Over Blender / Cursussen Blender in Leuven
« Gepost op: 13 juni 2022, 09:37:42 am »
Het CVO-Volt in Leuven (Belgie) waar ik vroeger les gaf in Cinema 4D gaat nu een basiscursus 3D modelleren en een cursus 3D animatie met Blender organiseren. 

Meer informatie op https://www.cvovolt.be/cursus-opleiding/ict/creatief-2d3d/3d-tekenen-1-in-blender/43400 en op https://www.cvovolt.be/cursus-opleiding/ict/creatief-2d3d/3d-animatie-1-in-blender/43376.

Voor eventuele vragen kan je een mail sturen naar info.design@cvovolt.be of naar de leerkracht david.gregoor@cvovolt.be

108
Over Blender / Re: gratis tandwiel generator
« Gepost op: 13 juni 2022, 09:26:52 am »
Inderdaad via .svg import, Peter, maar dan moet je wel eerst de import scalable vector graphics add-on in de preferences aanzetten.  In de object data properties van de curve kan je deze met extrude een dikte geven en met fill een boven en onderkant.

Hoe ze te animeren met GN kan je zien in de bronbestanden die je kan downloaden via de link in mijn tweede post.

Veel succes.

109
Andere software / Re: Op zoek naar
« Gepost op: 13 juni 2022, 06:35:21 am »
Zelf geen ervaring mee, maar mogelijk heb je hier iets aan: https://www.audacityteam.org

110
Over Blender / Re: Kleuren fonts tabs (N Panel) aanpassen
« Gepost op: 29 mei 2022, 16:15:02 pm »
Voilà, weer wat geleerd...

111
Experimenten / procedurele sneeuw
« Gepost op: 29 mei 2022, 13:40:58 pm »
Een beetje aan het spelen geweest met procedurele sneeuw via geometry nodes.  Blend file (zonder de HDR) kan je downloaden op https://blenderartists.org/t/procedural-snow-with-geometry-nodes/1382619




112
Over Blender / Re: Kleuren fonts tabs (N Panel) aanpassen
« Gepost op: 29 mei 2022, 13:39:48 pm »
Zit dat niet ergens heel erg diep in de preferences begraven?  Heb dat zelf nooit gedaan, overigens...

113
Over Blender / Re: Update Blender 3.0.1
« Gepost op: 23 mei 2022, 16:30:36 pm »
Hmm..., die link stuurt me naar versie 3.1.2.  Ook nuttig, maar ik wacht liever op 3.2 die 9 juni uitkomt.  Ik gebruik daar al de beta van; light groups en shadow caustics zijn ècht heel handig.

114
Over Blender / Re: PC of Mac ?
« Gepost op: 23 mei 2022, 16:22:26 pm »
Wat IJp zegt, en hou ook rekening met wat je ermee gaat doen.  Een snelheidsmonster is handig als je veel animaties moet renderen, maar met dat zelfde snelheidsmonster gaat je niet sneller modelleren.  Voor een still waar ik een paar dagen aan werkt maakt het mij niet uit of die in 10 of in 30 minuten rendert (en animaties render ik s'nachts, of als ik eens een weekend weg ben...).

115
Over Blender / Re: PC of Mac ?
« Gepost op: 23 mei 2022, 06:56:50 am »
Ik zou zeker geen MacPro nemen, want dan start je vanaf een 8 core intel CPU voor zo’n 6500 € (de zwarte beschuitbus bestaat overigens niet meer, is nu een torentje geworden).

Ik heb nu een 8 core intel Xeon iMac pro (2019), maar vandaag zou ik kiezen voor een MacStudio (20 core M1 CPU en 48 core GPU voor ruim 4500 €) en daar kan je een paar 27 inch schermen aan hangen.  Die M1 chip is sneller dan gelijk welke intel configuratie.

Voor details, zie: https://www.apple.com/be-nl/shop/buy-mac/mac-studio

@IJP: dat cora.com artikel is niet meer actueel, zo heeft MacOS bijvoorbeeld wel degelijk metal ondersteuning, zelf voor mijn bescheiden Radeon GPU (Apple heeft zelfs een paar software ingenieurs naar het Blender development team gedetacheerd :-))




116
Modelleren / Re: 3D printen
« Gepost op: 18 mei 2022, 12:26:43 pm »
Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar een oud-collega is heel tevreden over https://i.materialise.com in Leuven.

117
Eindresultaten / Re: radiator
« Gepost op: 19 april 2022, 17:24:46 pm »
Bedankt, Peter. 

Alles gemaakt met Blender.  De plant en de vaas hebben wel fototexturen en de vloertegels zijn van https://matlib.gpuopen.com/main/materials/all, de rest is procedureel (behang heb ik gemaakt met FilterForge).

118
Eindresultaten / radiator
« Gepost op: 18 april 2022, 15:18:47 pm »
We moesten in België de verwarming lager zetten, en dat was best wel veel werk...




119
Leden stellen zich voor / Re: Even voorstellen én vraag 1!
« Gepost op: 16 april 2022, 19:05:00 pm »
Hallo Lotte en welkom.

Exact wat Ijpe zei; als je vanuit de gratis versie van SketchUp exporteert als .dae of .fbx kan je dat probleemloos in Blender importeren.

120
Handleidingen / Re: vraagje
« Gepost op: 26 maart 2022, 10:44:25 am »
Een hele goede website voor dit soort dingen is http://www.3d-meier.de.  Zijn voorbeelden zijn gemaakt met Cinema4D/Xpresso, maar laten zich goed overzetten naar Blender/AnimationNodes.

Voor wat je zoekt staan er een aantal voorbeelden onde Xpresso Beispiele II > Gelenkvierecke usw.  Je moet overigens geen schrik voor een beetje wiskunde en duits hebben :-))

Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 14