Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Dennis CADshape

Pagina's: [1]
1
Andere software / Vanaf een Step file via Blender naar een Fbx file
« Gepost op: 02 september 2021, 20:57:34 pm »
Hoi allemaal!

Mijn naam is Dennis, 24 jaar en woonachtig in Twente. Voor mijn afstudeeronderzoek ben ik een productconfigurator aan het inrichten. Hier loop ik tegen het probleem aan dat de oppervlakken van producten hoekig weergegeven worden.

Ik heb een Step file van een bloempot welke ik in Blender bewerk qua uv-mapping en hierarchy. Dit doe ik door eerst een .stl file te genereren in SolidWorks of een .obj file in Freecad. Vanuit SolidWorks is de mesh telkens te grof en kan ik er niet veel aan tunen. In FreeCad kan ik wel een hele fijne mesh creƫren maar dan wordt het bestand mega zwaar.

Hoe kan ik vanuit een .step file via Blender een model geschikt maken (UV & hierarchy) en deze als .fbx exporteren met gladde surfaces en een bestand dat niet te zwaar is?

Ik kijk uit naar jullie antwoorden, alvast bedankt!



Pagina's: [1]