Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Berichten - blenderbrammetje
1
« Gepost op: 10 juni 2023, 20:56:13 pm »
Heb als processor een i5 10400F.
Een wat goedkopere versie van de 10600. Loopt als een trein en bij Blender scheelt het vaak weinig met de 10600. De tijden zijn verandert en eenvoudig renderwerk met mooi licht en schaduwen kost geen weken meer maar een dag.
Ook de noise reduction en filtering helpt enorm om zuinig en snel te renderen. De 3060 t/m 3070ti zijn echte aanraders voor Blender. Het is de moeite waard.
2
« Gepost op: 10 juni 2023, 20:52:30 pm »
Ha Rozz.
Ik had eerst een 3060 12gb maar nu een 3070. Net weer wat sneller in de meeste dingen.
Slechts een van mijn scenes beweert af en toe dat ik niet genoeg video geheugen heb, dat komt door een te hoge resolutie HDRI. Verder vul ik nooit die 8GB.
En inderdaad reterap. Soms helpt Optix nog wat.
3
« Gepost op: 23 mei 2023, 00:05:40 am »
Vet man . Inspiratie voor makers van korte filmpjes. Zo ook ik.
4
« Gepost op: 08 februari 2023, 19:15:51 pm »
Mooi !
5
« Gepost op: 20 januari 2023, 17:21:53 pm »
Hoi Menno.
Zou je eens willen uitleggen wat BIM precies is en of dat voordelen heeft om te bouwen ? Zijn die files na export geschikt om in 3D Blender om te toveren ? Ik heb laatst weer een huis geblendert voor in een animatie. Best veel werk.
Groetjes
6
« Gepost op: 20 januari 2023, 17:19:41 pm »
Roobol heeft gelijk en volume is noodzakelijk voor de 3d print software. Wat Ijp vraagt , volgens mij hangt het ervan af wat voor soort fout , bijvoorbeeld een balk die vergeten hebt af te sluiten maar die wel door iets heen steekt hoeft geen probleem te zijn. De 3D software werkt met wat een afgesloten buitenkant heeft , omdat het zijn eigen instellingen heeft voor volume. Bijvoorbeeld de dikte van de wand in combinatie met een ruitjespatroon voor de stevigheid zodat je print plastic bespaard , en dan daar weer de dikte en maat van... Dus niet alle fouten zorgen dat je de file niet kunt omzetten naar het formaat voor de 3D software formaat om te kunnen printen.
7
« Gepost op: 03 november 2022, 15:41:09 pm »
Dankzij een nieuwe videokaart worden de rendertijden verminderd van 1 minuut 40 seconden naar 13,7 seconden. Dat schiet lekker op.
Ik kan iedere Blenderaar van harte de RTX 3060 aanbevelen. Is sneller dan de 1080Ti en heeft 12GB VRAM. Bij scenes groter dan 8GB is hij meestal sneller dan de RTX 3070 omdat die laatste dan gaat swappen naar werkgeheugen. Maar goed zulke grote scenes heb ik nog nooit gerenderd.
Het is gewoon een enorme vooruitgang. Optix maakt het feest compleet.
8
« Gepost op: 03 november 2022, 15:37:51 pm »
Kunstig.
9
« Gepost op: 26 oktober 2022, 23:03:10 pm »
Interessant , dank je. Dat was ik al van plan omdat ik de oude flipperbaan bekeken heb. Die was niet alleen goter , de massa van de flipperbal was 9 kilo. 9.000 Mass
Maar daar staat de snelheid simulatie slechts op 0.5
Ach dat worrd weer gewoon tweaken en spelen dus... En helemaal stabiel is het niet. Af en toe klapt Blender eruit tijdens baken...
10
« Gepost op: 24 oktober 2022, 19:06:45 pm »
Het probleem is als volgt.
Ik heb een bal , de exacte maat en gewicht van een flipperbal. Gewicht 80 gram.
Ik heb simpele cylinders die ik hier en daar buig , twee parralel om de baan te vormen.
De bal is een "sphere" object voor de collision , de baan cylinders zijn "mesh" en "deform" voor de collision.
Het werkt zoals altijd maar op een bepaald punt springt de bal steeds zomaar omhoog.
Ik vervang een van de gebogen hoekstukken van de baan en ineens sprint ie in een andere richting van de baan.
Inn de Rigid Body World heb ik 60 steps met 200 iterations. Veel andere settings al geprobeerd. Niets helpt.
11
« Gepost op: 24 oktober 2022, 15:52:20 pm »
Ik wil een kast zoals deze , van 8 jaar geleden , bouwen. Deze was nog met de oude Blender renderer gerendert , dus geen Cycles. Tijd voor een nieuwe ! https://www.youtube.com/watch?v=rAAejyf8xO4
12
« Gepost op: 24 oktober 2022, 15:50:24 pm »
Hoi.
Weet hier iemand veel van Blender physics ? Ik bedoel geavanceerde phhysics. Instellingen , de precieze invloed van grootte van de mesh , aantal iterations etc... ?
Ik wil een nieuwe flipperbaan maken. Maar na een klein stukje baan stuitert de bal steevast van de baan. Met wat voor instellingen dan ook.
De Blender manual is slechts zeer summier op het gebied van physics instellingen. Dat weet ik zowat uit mijn hoofd. Maar het is haast niet stabiel te krijgen...
13
« Gepost op: 09 oktober 2022, 12:44:23 pm »
Zorgen dat er iets te weerspiegelen valt is vaak de helft van het succes. Een vurige texture er tegenover zetten , of in geval van 3D camera werk een highres 3D omgeving background.
14
« Gepost op: 06 oktober 2022, 16:56:35 pm »
Ik heb besloten dat er meer deining in de karaktertjes moet zitten en het geanimeerde bloedvat moet wat mooier met een naschok. Dan kopieer ik gewoon de frames een aantal malen.
Plus nog een aftiteling. Daarna maak ik het volgende filmpje met muziekje.
15
« Gepost op: 18 september 2022, 23:45:08 pm »
|