Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Nadine

Pagina's: [1]
1
ok, hier een voorbeeld:




en deze....




en nee, ik doe meniet anders voor, ik ben er zuiver voor zaken. kleding verkopen.


Het riggen en weigtpainten lukt echter nog steeds niet erg. Ik loop steeds vast op kleine dingen en pijn in mn rug....

2
Andere software / Re: Instellingen exporteren obj. Inclusief Human IK.
« Gepost op: 21 december 2021, 19:31:53 pm »
Super bedankt voor de hulp. Ik ben nog niet zo lang bezig met deze programma's maar wel een digi-nerd. In de afgelopen 3 weken flink aan het vechten geweest, ik wil het zó en zó zal het gaan....
En als FBX gaat het wél goed!!!!!!

De youtube filmpjes die ik heb zitten kijken waren allemaal in oudere versies van beide programma's (Clo3D en Blender)en gaven me behoorlijke hoofdpijn.
Maar ik ben gered, Mijn dame heeft nu botten en gewrichten, en door de converter niet te hoeven gebruiken ook nog steeds de juiste lichaams afmetingen.
Grandioos, Ontzettend bedankt, ExLibris, voor het meedenken! Pfffff, ik kan eindelijk weer verder.


Groet Nadine


3
Andere software / Re: Instellingen exporteren obj. Inclusief Human IK.
« Gepost op: 20 december 2021, 17:22:01 pm »
Dank beiden voor de reactie en ik zal verder zoeken,  inderdaad bij clo3d en blender. Groet Nadine

4
Andere software / Instellingen exporteren obj. Inclusief Human IK.
« Gepost op: 19 december 2021, 22:17:48 pm »
 :-\ help aub? Mijn probleem is als volgt. Ik importeer een mesh avatar in blender,  prima. Ik zie alle layers, bones, shape, de hele rimram. En dan moet diezelfde avatar inclusief arrangement points en de gewrichten  ( joints) geëxporteerd worden als***.obj. en hier begint vermoedelijk het probleem.
Wat doe ik fout of liever:
Wat zijn de juiste instellingen en selecties om na import in Clo3D de pose te kunnen aanpassen met Human IK.
In versie 2.79 ging dit mij goed af, nu lukt het absoluut niet. Geen joint te zien, enkelt een doorzichtige avatar in die 'show x-ray joints' stand. Zie foto's.

Het betreft bij beide programma's de laatste versies: 3 en 6.2

Wie kan mij helpen?.. Nadine






5
Ik ben Nadine en ben een nieuwe hobby aan het ontdekken.
Second Life mesh kleding maken in Clo3D.

Daarvoor moet ik enkele cruciale stappen in blender onder de knie krijgen.  En daar heb ik dus wat vragen over.
Hopelijk zitten hier wat hulpvaardige mensen.

Dank alvast.

Groet Nadine,  Rotterdam

Pagina's: [1]