Dutch Blender Community

Algemeen => Over Blender => Topic gestart door: erwinvs op 17 juni 2021, 12:16:07 pm

Titel: rotatie gaat vaak in de tegenovergestelde richting
Bericht door: erwinvs op 17 juni 2021, 12:16:07 pm
Hallo,

Ik maak vaak animaties waarbij een figuurtje laten we zeggen 180 of 270 graden moet draaien in CCW of CW.

Telkens ik de eindposities zet en via de rotate functie in de juiste richting draai, beweegt mijn figuurtje meestal of vaak in de omgekeerde richting. Ik doe dus waarschijnlijk iets verkeerds omdat ik een nitwit ben op animatie gebied.

Kan er mij iemand uitleggen hoe ik een animatie kan laten ronddraaien laten we zeggen in cw richting als dat nodig is of in ccw indien nodig. NU plaats ik telkens verschillende tussenposities om uiteindelijk toch te komen waar het nodig is. Maar dit lijkt me niet de echte juiste oplossing.

Eenvoudig gezegd: als ik van bovenuit het figuur tijdens zijn rotatie actie bekijk, draait mijn figuur  volgens de klok van 12 uur naar 6uur, gaande over 3 uur , terwijl ik wil dat hij van 12 naar 6 draait, gaande over 9 uur.
Titel: Re: rotatie gaat vaak in de tegenovergestelde richting
Bericht door: IJp op 18 juni 2021, 17:19:52 pm
Rotate plaats er een min voor  -45 de andere kant geen min Rotate 45

https://www.youtube.com/watch?v=2Ee4qkMf20E

https://www.youtube.com/watch?v=0AR1pwViwlI
Titel: Re: rotatie gaat vaak in de tegenovergestelde richting
Bericht door: roobol op 19 juni 2021, 13:19:58 pm
Wat Ijpe zei.

In de projectie stack > objects > transforms keyframen van 90 naar 180 voor ccw en van 90 naar -180 voor cw.