Dutch Blender Community

Hulp => Hardware => Topic gestart door: blenderbrammetje op 24 december 2015, 22:58:32 pm

Titel: Cycles GPU rendering nu ook op OpenCL , dus Ati / AMD
Bericht door: blenderbrammetje op 24 december 2015, 22:58:32 pm
Ha Mensen.
Helemaal blij met mijn nieuwe computers , in de één zit nog mijn oude Phenom II 955 , die nu 10 x beter presteerd dankzij een echt AM3+ moederbord en 16 GB DDR3 1333mhz ,
de Andere is vrijwel hetzelfde maar dan met een FX 8320 ....met 16GB DDR3 op 1600 , 1866 was niet zo stabiel....

In mijn nieuwe computertje zit een R9 380X 4gb , die inmiddels het project Keuken heeft gerendert in net iets minder tijd dan mijn GTX 660 met CUDA doet.
Ik heb gewoon de laatste nieuwe Crimson drivers gebruikt , ik denk dat ik geoptimaliseerde drivers moet gebruiken , of de laatste 13.XX Catalyst drivers ofzo...

Anderen hebben met een R9 390X al de TitanX verslagen met Cycles , dus ik denk dat ik even moet uitzoeken wat de beste OpenCL drivers zijn....

Maar goed , het is dus een feit , persoonlijk uitgetest. Werkt als een trein :)
Titel: Re: Cycles GPU rendering nu ook op OpenCL , dus Ati / AMD
Bericht door: blenderbrammetje op 11 januari 2016, 18:53:57 pm
Update : Typen gaat langzaam....

maar de grafische kaarten presteren een stuk beter in Cycles met 256 x 256 tiles...
Nu ik de Open CL driver van AMD heb geinstalleerd , is mijn Radeon R9 380X ineens bijna 2x zo snel als de
GTX 660. en precies 2x zo snel als de GTX 750Ti !

 ::)
Titel: Re: Cycles GPU rendering nu ook op OpenCL , dus Ati / AMD
Bericht door: swets op 11 januari 2016, 23:44:19 pm
ik heb een AMD FX-8350, met 16GB  en een GTX760  .....

maar ook ik heb ff zitten rommelen met Tiles....  en dat scheelt echt een berg.....
Titel: Re: Cycles GPU rendering nu ook op OpenCL , dus Ati / AMD
Bericht door: blenderbrammetje op 15 januari 2016, 00:42:48 am
Klopt Swets ....

Alleen het schema dat in het andere draadje over CPU gebruik staat , klopt voor Cycles.
Ik geloof dat dat niet voor de Blender renderer geld , of alleen op lagere resoluties.

Bij mij scheelt het ontzettend , op 16 x 16 tiles doet ie er juist langer over. 64x64 lijkt het best te werken.
Voor Cycles was dit inderdaad wel een ontdekking , hij rendert nu een stuk sneller op 256 x 256.... :)
Titel: Re: Cycles GPU rendering nu ook op OpenCL , dus Ati / AMD
Bericht door: blenderbrammetje op 15 januari 2016, 15:05:12 pm
Update : AMD Open CL werkt nu iets sneller dan CUDA , maar ondersteunt nog niet alles.

Ik heb vanochtend de eerste Final render van een project geprobeerd te renderen , één van de nodes word echter niet ondersteunt ,
De scene blijft donkerder dan met CPU of CUDA.....
Hmm , hopelijk doen AMD en Blender Foundation hier nog iets aan.  8)

Titel: Re: Cycles GPU rendering nu ook op OpenCL , dus Ati / AMD
Bericht door: blenderbrammetje op 31 januari 2016, 21:35:56 pm
Update :

Het node-system in Cycles blijkt per node ook een "Open CL" vakje te hebben dat aangevinkt kan worden....
Ik zal het betreffende project , BrainStorm , opnieuw renderen morgen , om te kijken of dat verschil maakt....

De rest van de projecten rendert trouwens even goed op Open CL als op CUDA..... :) , zo niet beter...
Titel: Re: Cycles GPU rendering nu ook op OpenCL , dus Ati / AMD
Bericht door: IJp op 01 februari 2016, 15:18:51 pm
Voor mijn ATI mobility radeon werkt het open CL niet.
Balen.