Topic: Tutorials  (gelezen 4889 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Gepost op: 09 augustus 2015, 10:33:22 am »
Ik heb in mijn favorieten heel wat tutorials opgespaard maar die kan ik nu wel verwijderen.
Nu is er Blender Hub met meer dan 7,800 Blender Video Tutorials.

http://www.blendernation.com/2015/08/08/blender-hub-over-7800-blender-video-tutorials/


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 09 augustus 2015, 15:35:29 pm »
Een super site, Je link is inmiddels honderd keer door gegeven.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 09 augustus 2015, 16:52:03 pm »
Een vraag, als je rendert met compositing erbij neemt het nogal tijd in beslag en de png is dan bewerkt, of moet je eerst png renderen zonder composing en later in de video editing pas de composer gebruiken? o verkeerde draadje zie ik.
« Laatst bewerkt op: 09 augustus 2015, 16:53:36 pm door Ruud »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 10 augustus 2015, 01:56:43 am »
Nou Ruud , dat hangt er maar net vanaf , maar ik doe dat nooit.
Achteraf heb je geen losse renderlayers meer , en kun je de Z- buffer waardes , de diepte van je scene ,
niet meer gebruiken voor bv. defocus of motion blur , overlay en alpha effecten....

Nabewerken kan altijd nog moet je maar denken :)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 10 augustus 2015, 07:20:07 am »
Ok nu is het wat duidelijker dank je wel ,Het is de eerste keer dat ik me verdiep in compositie,er is ook zoveel te doen in blender :)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 10 augustus 2015, 10:15:45 am »

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #6 Gepost op: 10 augustus 2015, 12:07:51 pm »
Ja, Blenderhub bestaat al een toch al een paar maanden en ze zijn ijverig geweest om tutorials toe te voegen.

Maar sta me toe om toch ook even reclame te maken voor onszelf. Zoals jullie misschien weten zijn we met een aantal, waaronder ook Mark en nog anderen van dit forum, bezig om Blender Education te maken. Die website poogt nog beter te worden dan Blenderhub door ook tags te ondersteunen en mensen zoals ijp zelf hun lijst met tutorials aan de website te laten toevoegen. En je zult bij ons ook in je eigen profiel lijsten kunnen bijhouden van je favorieten en die makkelijk met elkaar delen.

Bovendien zal je op Blender Education (fase 1) niet enkel een lijst van tutorials kunnen zien (zoals op Blenderhub), maar zal je ze ook een rating kunnen geven en/of een korte review. Zo worden tutorials ook beoordeeld en weet je als kijker snel welk van die 7000 tutorials de beste is. Dit zet tutorial makers ook aan om hun beste beentje voor te zetten. Bovendien willen wij ook inzetten op meertaligheid. Iedereen ziet graat tutorials in zijn eigen taal en die zul je bij ons via een handige zoekfunctie makkelijk kunnen vinden. Of dat nu Nederlands, Frans of Chinees is.

Ik weet niet in hoeverre Blenderhub in al deze functionaliteit voorziet, maar ik hoop dat onze website tegen het einde van het jaar online staat met ook een duizendtal tutorials (in tegenstelling tot Blenderhub gaan wij wel samenwerken met de tutorial makers en ze proberen bij de website te betrekken). Als iemand meer ervaring heeft met Blenderhub, dan hoor ik het graag. Uit hun fouten kunnen wij immers ook leren, dus je mag altijd laten weten wat je daar mist en dan kunnen wij het beter doen.

De reden dat we trouwens de concurrentie aangaan met Blenderhub is omdat wij nog veel ambitieuzere plannen hebben. Wij willen een platform worden waar een beginnende tutorial maker zijn eigen stekje kan vinden, direct mee in de grote zoeklijst verschijnt en via onze sociale media reclame kan maken. In een volgende fase van de website willen we daar ook cursussen aan toevoegen zodat je meerdere tutorials aan elkaar kan linken tot één geheel, volledig met tussentijdse oefeningen en quiz/testjes. En uiteindelijk moet dit ook nog aangevuld worden met live webinairs, miniconferenties, classrooms, Q&A sessies. Blender Education doet de technische kant, de Blender kenners doen de informatieve kant. Oe, en wat denk je van gepersonaliseerde nieuwsbrieven? Kies zelf op je profiel of en hoe vaak je op de hoogte wil blijven van nieuwe tutorials, eventueel zelfs gefilterd op bepaalde sleutelwoorden, taal of tags.

Dit gewoon even ter informatie. Moest ik even kwijt.

Als dit iemand warm maakt die er mee aan wil bouwen, dan kan die ook nog altijd bij mij terecht.

Groetjes Nick

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 10 augustus 2015, 12:33:14 pm »
http://cgterminal.com

ook best een leuke site...

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 10 augustus 2015, 12:33:30 pm »
Mooi Nick klinkt veel belovend en uitgebreid , eerst nog even oefenen voor ik wat kan betekenen. :-\

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #9 Gepost op: 10 augustus 2015, 15:43:48 pm »
We zullen je zeker niet vergeten Nick ;-)

https://www.blendereducation.com/html/about/about.php

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 10 augustus 2015, 16:15:07 pm »
Inmiddels is de link van Ijp al honderden keren gedeeld op FB, met de site van Nick moet dat ook gaan.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 17 augustus 2015, 11:23:13 am »
Een handig overzicht.