Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Berichten - JamieVanCadsand
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 12
76
« Gepost op: 14 mei 2018, 10:11:53 am »
Bij mij ook, deze heb ik zelfs gepost op een oudere computer met Windows XP..., bij mij op mijn werk, de glazenpui... Image:En zo ook:Post Image LinkDeze images zijn geupload via "MUpload".... Hier de link: https://www.mupload.nl/
77
« Gepost op: 14 mei 2018, 08:55:13 am »
Tja... ik wil later ook met 3d-printers werken, maar ik ben gelukkig nog maar 25. Maar goed, ik kan je niet helpen, ik heb alleen nog maar de eerste stap van 3d-printen gedaan... kijken naar hoe ze werken.
Ik ben daar ook geïnteresseerd in..., succes ermee, Jamie.
78
« Gepost op: 13 mei 2018, 12:43:38 pm »
https://www.blendernation.com/2018/05/11/quick-tip-diy-sculpting-brushes/
Ziet er cool uit zeg!..., ik denk dat ik dit ook maar eens moet proberen met blender's Landscape Addon... ik wil mezelf door de weeks meer gaan richten op natuurkunde, maar voor het creëren van sculpting brushes zal ik dan hoop ik s'weekends mooi de tijd voor kunnen nemen. Ik had hier sinds rond kerst al enig sinds een topic gestart met mijn eerste, zelf gecreeërde sculpt brushes, getekend in GIMP, maar jouw post ziet er nog veel beter en realistischer uit!...
79
« Gepost op: 09 mei 2018, 09:41:41 am »
Hoi Guus...,
Blender word wel gebruikt voor professionele animaties, het probleem is alleen het renderen in bijvoorbeeld blender's zogeheten cycles render.... daarvoor zal je jezelf echt moeten inlichten bij renderfarms.
Er komt binnenkort een nieuwe versie van blender uit, namelijk blender 2.8..., die krijgt een verbeterde versie van de internal render engine, namelijk eevee. Eevee word binnenkort de defenitive vervanger van blender's internal render engine... ik dacht dat eevee een stuk sneller renderd, vergeleken met blender's cycles render... dus misschien dat ik er ook ooit mee wil werken, aangezien ik em al hebt getest...
Ik heb dan ook al een redelijke ervaring met materials, hoewel het modelleren nog een wat zwakkere punt is bij mij... dat zal ik nog verder moeten trainen. Maar op het moment ben ik met heele andere dingen bezig...
Veel succes met blenderen... als je vragen hebt, zal ik je misschien wel kunnen helpen, Jamie.
80
« Gepost op: 03 mei 2018, 10:07:05 am »
hallo ik heb een probleem : ik zie 30% ik kan het menu syteem van blender daarom niet gebruiken tnt werk ik in pov ray dat is ook n raytracer maar dan met script's in pov ray kan geen natuurkunde sim of finite state machine dat heb ik echter nodig vraag : kun je de libray van blender ook aansturen vanuit python 2.7 ?
bmp is gemaakt met pov ray 3.6
Sorry... ik werk niet in POV Ray..., dus ik kan je dus niet helpen... Ik heb wel een klein beetje verstand van python, maar niet veel van python in blender... Wil je python leren, kun je misschien naar deze link gaan: https://www.sololearn.com/Met SoloLearn kun je verschillende programeertalen leren, hoewel... alleen de basis dacht ik!... Succes, Jamie.
81
« Gepost op: 02 mei 2018, 11:09:38 am »
Hey leden... Ik had begrepen dat ze vanaf blender 2.8 een nieuwe GUI Widget willen ontwikellen.... Hier is de link: https://code.blender.org/2018/04/tools-toolbar-and-tool-widgets/Ik weet niet precies waarom ze dit willen, maar je kunt de link openen om er meer over te lezen... Edit:Ik denk dat ze dit willen, omdat het de gebruiker gemakkelijker zal moeten maken om bijvoorbeeld tools te gebruiken en omdat het minder ruimte in neemt op wat betreft je werk veld... ik dacht ook om minder hot-keys te hoeven gebruiken voor bepaalde tools zoals bijvoorbeeld de rip tool (Ctrl + V dacht ik)... Jamie.
82
« Gepost op: 01 mei 2018, 11:11:00 am »
Door ze te parenten (ik dacht 'Ctrl + P > Keep Transform'), misschien bedoel je dat... Ik ben momenteel met hele andere dingen bezig dan blender,... met o.a. natuurkunde...
Als je wat anders bedoelt dan "Ctrl + P > Keep Transform" kan ik je echter niet helpen!..., Succes, Jamie.
83
« Gepost op: 27 april 2018, 17:26:20 pm »
Iemand toevallig nog wat goede fake SSS instellingen? Het echte spul rendert altijd zo traag...
Bij mij werkt eevee ook niet altijd jofel. .. Ik had een keer een demo file of zo geprobeerd in eevee, volgens mij moesten bij mij de texturen gewoon laden!... Dus weet niet of het in eevee perse uitmaakt of je real SSS doet of fake...
84
« Gepost op: 24 april 2018, 11:27:15 am »
Veel Succes met blenderen...., maar ik heb het druk met mijn eigen projecten. Dus kan geen blendermaatje worden!..., maar ik help soms wel mensen op dit forum, wanneer ze vragen hebben.
Ik ben Jamie van Cadsand. Ben officieel begonnen met blender vanaf mijn 22e ergens vlak voor de zomer voordat ik ging verhuizen naar een andere woning van stichting arduin, van het breugelplantsoen naar de branderijstraat.... ik heb echter een verstandelijke beperking en woon nog steeds in een groep.... ik ben rond 26 oktober 2015, precies op mijn verjaardag officieel gaan wonen op de branderijstraat, in een groep.... ik heb me voor het eerst geregistreerd voor de dbc-3d forum rond dacht ik 4 april 2016 als superjamie en had mijn account later opgegeven..., maar later heb ik me weer opnieuw geregistreerd als JamieVanCadsand. Dat was ongeveer een half jaar geleden inmiddels, voor mijn 25e verjaardag in 2017....
Maar goed, dat doet er niet veel toe...
Ik ben nu 25 en moet echter nog steeds bijleren over blender.... ik zal je vertellen, dat ze bezig zijn met een nieuwe blender, namelijk blender 2.8...
In welke blender's render engine werk jij graag?, ben wel benieuwd!...
Ik zal je zeggen dat blender's internal engine in 2.8 echter word vervangen door Eevee... Eevee is nog in ontwikelling... ik zelf gebruik de 2.8 testbuild van blender, maar alleen om Eevee te testen.... niet voor productie.
Voor productie gebruik ik nog steeds blender 2.79... maar zit mezelf wel al te verheugen op de final release van 2.8.....
Ik dacht dat rozz had gezegt, dat blender 2.8 op zijn vroegst ergens in augustus uit komt... maar 2.8 is nu nog in ontwikelling....
Als jij vragen hebt, over bepaalde tools, modifiers en/of materials, kan ik jouw misschien toch soms wel helpen..... Ik werk voor productie voornamelijk in cycles. Later zal ik misschien in Eevee willen werken voor animaties....,
Jamie.
85
« Gepost op: 22 april 2018, 10:22:54 am »
Met bijscholen bedoelde ik in eevee, omdat dat ook best realistisch Kan lijken...
Maar ik denk dat cycles nog steeds blijft bestaan!. Ik had begrepen dat ze die ook in de viewport willen doen, net als eevee.
86
« Gepost op: 21 april 2018, 22:12:17 pm »
Hey leden...
Natuurlijk zijn ze bezig om blenders internal engine te verbeteren en heb gehoord dat cycles als eevee materialen in de viewport zichtbaar worden, dus ik denk dat cycles ook nog blijft bestaan, naast eevee...
Waar ga jij voor, als blender 2.8 officieel uit is ?....
Ik zal hier de twee verschillen uitleggen: Cycles (ray tracé engine) is meer voor photoreslistic renders, maar trager op wat betreft renderen.... en heeft true graphics zoals shadows en reflecties.
Eevee (real time engine) is meer voor het creëren van game assets en voor visualiseren van dingen... het heeft slechts false graphics zoals shadows en reflecties en dus minder realistisch vergeleken met cycles... en andere ray tracé engines... maar sneller op wat betreft renderen dacht ik....
87
« Gepost op: 21 april 2018, 12:30:15 pm »
Ik werk uitsluitend met de internal. Dat wordt weer bijscholen dan. Hoewel ik denk/hoop dat het toch wel blijft bestaan,
Eevee lijkt best wel op internal, maar dan net iets beter.... Ik hoop alleen wel dat cycles blijft bestaan, omdat ik van fotorealisme hou.... anders zal ik voor fotorealisme moeten bijscholen..., hoewel EEVEE ook best realistisch lijkt.... Ik werkte meestal in cycles en ik zal deze misschien toch ook willen blijven gebruiken voor fotorealisme en het ontwerpen van assets.... (hoewel eevee daar ook mooi voor geschikt is). Maar EEVEE zal ik dan willen gebruiken om te kunnen animeren, vanwege zijn korte render times... ik dacht dat die vrij snel renderde... Dus nog even flink doorbijten met blender en als ik later wat verder ben in blender, hoop ik (tegen die tijd zal 2.8 of hoger al officieel uit zijn) in cycles als in eevee te kunnen werken... ik dacht dat je vanaf 2.8 makkelijk zal moeten kunnen switchen van eevee naar cycles en terug... cycles hoop ik voor assets en images te kunnen gebruiken en eevee meer voor animaties... Eevee zal dan de nieuwe versie van internal worden eigenlijk... en dat lijkt mij ook wel een top engine.
88
« Gepost op: 20 april 2018, 11:19:01 am »
2.8 is nog lang niet officieel uitgebracht, 2.9(B zelfs)wel/Blender 2.8 - These builds are from the Blender 2.8 project. Do not use in production nor save important files with it.
Ja, dat weet ik ook wel.... er is momenteel alleen nog een testbuild van 2.8...., maar ik had net gegoogled naar de totkomst van de BGE en begreep dat UPBGE ervoor in de plaats komt... Sorry dat ik het verkeerd begreep.... maar ik wist al lang dat blender 2.8 op het moment nog in ontwikelling is....., zo slim ben ik dan ook wel.... maar ik begreep het nieuws van de BGE gewoon iets verkeerd...
89
« Gepost op: 20 april 2018, 10:30:00 am »
Niet vanaf 2,8 alleen in 2,8! Lezen. 2.8 leuk als je een high end system hebt.
OK dan.... dan had ik dat verkeerd begrepen misschinen.... Mijn excusus.....
90
« Gepost op: 20 april 2018, 10:02:57 am »
Alleen in de 2.8 in 2.9 wordt internal zelfs verder ontwikkeld. zoals ik begreep is dit weer nodig voor de cellfracture en andere opties.
Ik had begrepen dat ze EEVEE in de plaats van blender render / internal render willen doen... En ik heb dus ook nog slecht nieuws, voor de gene die graag in de BGE werken... Ik zag net een filmpje op youtube langs komen over dat ze de BGE vanaf blender 2.8 willen verwijderen..., hier is deze youtube filmpje met een klinkende titel: https://www.youtube.com/watch?v=x8HVP-JRBfsDit zal dus betekenen, dat mensen die graag in de BGE werken, over zouden moeten stappen naar unity, unreal of godot engine, tenzei ze een EEVEE Game Engine gaan bouwen... maar dat weet ik dus niet...
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 12
|