Creaties > Onderhanden werk

Ook een auto

(1/6) > >>

Ruud:
Langzaam gestart met de F100



koos2:
Fijn dat je zo'n goede werktekening erbij hebt, op deze manier heb je meer houvast. Het begin ziet er lekker strak uit.

IJp:
Dat ziet er inderdaad strak uit je hebt weer weer een mooi project onderhanden en dat kan Jopus ook mooi volgen ;)
Misschien is dit nog iets wat prettiger is om mee te modelleren, in de modifier/Subdivision Surface kun je ook het laatste icoontje aan zetten dan heb je mooie gestroomlijnde vertex om me te werken.

Ruud:
Na het model in beeld brengen retopology toegepast en Ijp bedankt voor die tip werkt goed, maar je moet er mee oppassen het veranderd je snij lijnen.
Met de subdivide is dat goed merkbaar je model veranderd dan van vorm.
Retopology was nodig om goed aan te kunnen sluiten bij de motorkap en de UV .
Met een standaard kleur maakt de UV niet belangrijk ,Wil je echter textures toepassen bijvoorbeeld roest dan is de UV belangrijk voor de layers.
Ik dacht eerst dat ik er mee weg kon komen toch maar besloten om het opnieuw te doen.
Retopology is wel even wennen maar je hoeft niet te modelleren uit het niets vrij makkelijk te doen.
Dit onderdeel is nu klaar, De motorkap zelf moet nog aan gewerkt worden  om het logo van Ford te kunnen plaatsen en wat opschonen dat komt in een later stadium. 
Wat merkbaar is dat 2,79 veel strakker werkt 2,83 heeft toch wel wat problemen en veel crashes,de viewport is dan wel mooier om te zien maar verbergt je eigenlijke werk.Ook een kwestie van wennen een ander systeem.

De bouwtekening is goed uitgelijnd werkt perfect Koos.

Verschil is duidelijk te zien.



Ruud:
Inmiddels de grill klaar ,was lastiger als je denkt lol ,wat een drama kan het soms zijn. De UV even getest van deze onderdelen standaard unwrap gebruikt en weinig stretch .





Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie