Topic: The way of the samurai  (gelezen 392082 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1095 Gepost op: 19 april 2015, 21:05:31 pm »
Haha, ik dacht al dat er zoiets achter zat.  ;D

Ik zou zelf ook wel eens willen dat het sneller ging hoor want ik wil zelf ook het eindresultaat graag zien. Helaas heb ik de laatste tijd nogal last van een zeer storende factor die ook wel het dagelijks leven genoemd wordt.  :(

PS Die emoties had ik trouwens gedaan omdat jij dat laatst zei.  8)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1096 Gepost op: 19 april 2015, 21:14:39 pm »
Ziet er weer goed uit.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1097 Gepost op: 19 april 2015, 21:23:29 pm »
Dank u!  ;)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1098 Gepost op: 19 april 2015, 21:25:44 pm »
Vooral die blik in het eerste plaatje....echt zo van..bring it on...

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1099 Gepost op: 21 april 2015, 02:00:47 am »
Even een voorbeeldje van een gevechtsactie en hoe ik deze opbouw met behulp van de pose libraries.

Ik plaats op 3 verschillende keyframes de volgende poses:







De verschillende poses zijn samengesteld met de aparte poses voor boven- en onderlichaam.
Dan heb je de grove beweging voor de actie die je daarna verder gaat aanpassen op de plaatsen waar de beweging niet naar je zin is of waar je bewegingen wilt laten overlappen.
In het volgende filmpje zie je het resultaat van de poses met wat kleine aanpassingen. Voor nu is deze beweging even klaar maar het kan best zijn dat ik nog dingen verander. Bijvoorbeeld om het beter aan te laten sluiten op de vervolgactie want dit is maar een fragmentje uit een reeks achtereenvolgende gevechtstechnieken tijdens het eindgevecht.

https://youtu.be/51P9CUGdsTI

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1100 Gepost op: 21 april 2015, 08:20:06 am »
PRACHTIG!

Een ding vraag ik mij af. Het is een detail die als ik het zo bekijk van geen enkel belang is, maar in de eindstand is de rechter arm dan door haar borst gegaan? Het lijkt erop van wel. Overweeg je dit nog aan te passen met shape key en driver of laat je het zo? Volgens mij kun je het wel laten. Maar als je zin hebt is het wel weer een leuke oefening.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1101 Gepost op: 21 april 2015, 09:32:50 am »
Dank je Koos en je hebt weer een scherp oog als altijd.

Het klopt dat haar rechter bovenarm iets door haar borst gaat aan het eind van de beweging maar of ik dat aanpas hangt een beetje af van het totaalbeeld als de vervolgactie erbij komt.
De doorsnijding vindt maar een fractie van een seconde plaats en het is natuurlijk ook afhankelijk van de camerahoek of deze zichtbaar is.

Als ik het aanpas doe ik dat in dit geval waarschijnlijk eerder door haar schouders iets verder in de slagrichting te roteren of door haar elleboog nog iets naar buiten te draaien.
Het aanpassen met shapekeys zal ik nog genoeg moeten doen met haar rok als die eenmaal in actie komt (en waarschijnlijk ook nog wel voor andere dingen) dus die oefening ga ik zeker nog krijgen.  ;D

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1102 Gepost op: 21 april 2015, 09:41:03 am »
Een puntje JvL,
De zwaai met het zwaard mag volgens mij sneller, het moet volgens mij zo snel zijn dat voor je het weet er al koppen rollen. :o
Dit is natuurlijk wat ik denk maar ik heb geen verstand van zwaarden. ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1103 Gepost op: 21 april 2015, 09:50:54 am »
Je hebt helemaal gelijk hoor ijp maar als ik hem op die snelheid laat zien kunnen jullie de beweging niet meer beoordelen.  ;)

Deze beweging is als een action opgeslagen en die kun je op elke gewenste snelheid toepassen in je animatie door hem te verschalen. Daardoor kun je alle bewegingen afstemmen op de bewegingen van de bijvoorbeeld de tegenstander.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1104 Gepost op: 23 april 2015, 20:44:51 pm »
Sorry voor het uitblijven van updates maar ik ben druk bezig met de afbeelding van Cernunnos. Het was de bedoeling dat ik daar alleen tussendoor aan zou werken maar ik krijg het niet uit mijn hoofd en dat levert teveel afleiding op.  ;)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1105 Gepost op: 24 april 2015, 08:47:06 am »
In je vrije tijd moet je je passie kunnen volgen, anders wordt "the way of .." gewoon werk en dat is niet de bedoeling. Ook ben je nog zo vriendelijk geweest die jongen te helpen met zijn konijn met een gehandicapt been. Hoe krijg je het voor elkaar. Je krijgt vast een plekje in de Blenderhemel.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1106 Gepost op: 24 april 2015, 09:12:23 am »
De Blenderhemel... ;D ;D ;D

Pas op he, zo bezorg je me weer een idee voor een nieuwe image!  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1107 Gepost op: 07 mei 2015, 13:54:24 pm »
Door het werk aan andere Blenderprojecten en wat  priveomstandigheden even geen tijd gehad om te animeren maar vanavond toch maar even wat tijd voor mijzelf ingepland om hier weer mee te starten.
Ik moest even goed nadenken waar ik ook al weer mee bezig was de laatste tijd maar dat waren de gevechtstechnieken met het zwaard dus daar pak ik de draad dan maar weer op.

Eigenlijk heb ik mijn aandacht even bij wat andere dingen nodig op het moment maar ik bedacht mij net ook dat het werken aan mijn animatie een stukje ontspanning geeft en dat ik daar wel wat van kan gebruiken.  ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1108 Gepost op: 07 mei 2015, 16:03:52 pm »
JvL ik hoop dat je priveomstandigheden niet te ernstig zijn en dat maar weer snel alles het oude wordt.
Maar je hebt wel gelijk Blender kan lekker ontspannen.
Dus lekker blijven Blenderen. ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1109 Gepost op: 07 mei 2015, 19:21:50 pm »
Dank je ijp. De omstandigheden zijn helaas wel ernstig te noemen maar zoals met vrijwel alle problemen niet onoverkomelijk.
Het is even een hobbel in de weg die mijn Blenderactiviteiten tijdelijk wat vertragen maar zeker niet zullen stoppen want bloed kruipt waar het niet gaan kan.  ;)