Topic: The way of the samurai  (gelezen 392237 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1080 Gepost op: 16 april 2015, 02:04:28 am »
Omdat het door tijdgebrek toch weer niet zo snel gaat als ik zou hopen toch alvast even een kleine teaser voor de gevechtsposes.
Hier wat voorbeelden van een paar poses van het bovenlichaam. Het onderlichaam doe ik apart omdat ik dan weer de verschillende poses van de benen kan combineren met die van het bovenlichaam.







Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #1081 Gepost op: 16 april 2015, 02:24:43 am »
Aaaaa, nice tattoos ::) ::)
Ave, morituri te salutant.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1082 Gepost op: 16 april 2015, 07:35:11 am »
Geweldig weer alleen mis ik de juiste emotie op het gezicht maar daar gaat vast en zeker nog wat aan gedaan worden.

 ;D

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1083 Gepost op: 16 april 2015, 09:15:22 am »
Bedankt heren!  :)

Uiteraard gaat er nog wat aan de gezichtsuitdrukking gedaan worden want dit was zomaar even "een blik". Het gaat hier echt puur om de poses van het bovenlichaam. Aan de verschillende standen van de benen ben ik nog bezig.
Zo gauw die klaar zijn zal ik de combinaties van de verschillende poses laten zien.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1084 Gepost op: 16 april 2015, 19:12:56 pm »
Mooi poses.
Ik heb een ding het zwaard lijkt zo klein of zie ik dat verkeerd. ::)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1085 Gepost op: 16 april 2015, 20:35:42 pm »
De lengte van het zwaard klopt in verhouding met de werkelijkheid dus ik denk dat het bij de eerste twee images komt door de camerahoek. Bij de derde zie je de echte lengte.
Als het zwaard langer zou zijn dan kan ze hem ook niet meer uit de schede trekken en dat zou vervelend zijn op het moment dat ze in actie moet komen.  ;D

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #1086 Gepost op: 16 april 2015, 22:36:07 pm »
Volgens mij is je model ook niet erg lang, qua verhouding zou het kunnen passen. Maar op het eerste plaatje lijkt het heel erg klein... niet op een katana, maar meer op een wakisashi...
Echter, kan je een tikje overdreven doen, zoals de staal langer maken. Dan oogt het beter... Jij had me deze tip ooit gegeven, denk ik (of was het ijp?)
Ave, morituri te salutant.

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #1087 Gepost op: 16 april 2015, 23:25:18 pm »
Ik ben er redelijk sterk van overtuigd dat het zwaard in de eerste 2 plaatjes net zo lang is als die in de derde - als je zoiets schuibn van voren ziet lijkt het nou eenmaal korter. Get over it!  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1088 Gepost op: 16 april 2015, 23:35:28 pm »
Het is stiekem een telescoopzwaard!  ;)

Hij is inderdaad overal even lang en zoals eerder gezegd, als ik hem langer maak kan ze haar zwaard niet trekken dus is langer maken geen optie.

Ik ben er redelijk sterk van overtuigd dat het zwaard in de eerste 2 plaatjes net zo lang is als die in de derde - als je zoiets schuibn van voren ziet lijkt het nou eenmaal korter. Get over it!  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1089 Gepost op: 19 april 2015, 17:27:38 pm »
Even wat voorbeelden van gecombineerde poses voor het bovenlichaam en zwaard en het onderlichaam. Het zijn natuurlijk allemaal maar gedeeltelijke poses die ik samen kan gebruiken om redelijk snel een basispose te maken voor de animatie die ik ter plekke nog kan aanpassen. Het is dus een soort van hulpmiddel voor het animeren.
Hier even drie voorbeelden van mogelijke combinaties:







PS Het zijn maar simpele viewportrenders zonder juiste belichting.  ;)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1090 Gepost op: 19 april 2015, 17:41:02 pm »
Ga je de onderkant library pose met de bovenkant library pose combineren in een NLa track of komt er een track voor bovenlichaam en onderlichaam? Ik vermoed het eerste, hoewel ik me in bepaalde gevallen mogelijkheid twee ook kan voorstellen.

Het ziet er nu in ieder geval heel goed uit.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1091 Gepost op: 19 april 2015, 18:14:55 pm »
Bedankt Koos.

De bedoeling is nu eigenlijk om met de twee verschillende libraries een begin- en een eindpose samen te kunnen stellen voor bijvoorbeeld een zwaardslag of blokkering. De poses komen dus in 1 track te staan.
De optie van twee tracks kan ook voorkomen als Miko bijvoorbeeld met het zwaard opgeheven een aantal stappen naar voren loopt terwijl haar bovenlichaam vrijwel in dezelfde pose blijft.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1092 Gepost op: 19 april 2015, 18:27:10 pm »
Mag ik als amateur noob animator zeggen dat er misschien teveel tijd in het bereiken van realisme besteed wordt terwijl die tijd ook besteed had kunnen worden aan de animatie op zich...ziet er super uit hoor...en het doel heiligt de middelen...hoop dat je mijn kritiek begrijpt...(misschien is het wel ongeduld... 8))

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1093 Gepost op: 19 april 2015, 19:47:50 pm »
Dat mag je inderdaad zeggen maar dan moet ik je toch ook even corrigeren rozz. Zoals ik al vaker gezegd heb ben ik niet op realisme uit maar heb ik wel een bepaalde stijl voor ogen waar veel aandacht voor details nodig is.
De walkcycles heb ik wel veel tijd aan besteed maar dat komt omdat een slechte walkcycle behoorlijk afbreuk aan het totaal kan doen, vooral omdat Miko veel zal lopen aan het begin van de animatie.
De zwaardvechtposes hebben weinig met realisme te maken maar zijn allemaal nodig om de choreografie van het eindgevecht in elkaar te kunnen knutselen want daar gaan vrij veel acties voor nodig zijn.

Daarbij komt ook nog het feit dat ik alleen bepaalde dingen hier laat zien maar niet wat ik daarnaast nog doe aan mijn animatie want het maken van de daadwerkelijke animatie laat ik niet zien. Vergeet ook niet dat ik al met een vervolg bezig ben ook (heeft overigens niet direct met Miko te maken maar volgt wel dezelfde verhaallijn).
En ik heb nog verschillende andere projectjes ernaast lopen waar ik ook tijd aan moet besteden. Ik ben op het moment ook met een werk bezig dat op canvas gedrukt gaat worden voor vrienden van mij.

En ik werk ook niet voor een baas als animator dus al zou ik er vijf jaar over willen doen dan kan dat ook.  ;)

Ik snap dat jij en genoeg andere mensen graag het eindproduct willen zien maar er zit niets anders op dan te wachten tot ik tevreden ben over het eindresultaat.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1094 Gepost op: 19 april 2015, 20:47:48 pm »
Damn...poging 1 tot bespoediging mislukt....  ::)

En cool...die verschillende emoties op haar gezicht....... 8)
« Laatst bewerkt op: 19 april 2015, 20:52:08 pm door rozz »