Topic: The way of the samurai  (gelezen 392380 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1050 Gepost op: 24 maart 2015, 17:15:12 pm »
Helaas, vanavond weer niet verder werken wegens 5 jarig huwelijk (ik moet eerlijk bekennen dat ik er net op tijd aan dacht want anders had ik een serieus probleem gehad  ;D). Tuurlijk wel weer reden voor een feestje....... ;)

http://whoblend.tumblr.com/post/46354992313
« Laatst bewerkt op: 24 maart 2015, 17:39:22 pm door JvL »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1051 Gepost op: 24 maart 2015, 19:01:35 pm »
Van Harte Gefeliciteerd.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1052 Gepost op: 24 maart 2015, 21:08:08 pm »
Bedankt ijp!  ;)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1053 Gepost op: 24 maart 2015, 21:31:06 pm »
Gefeliciteerd???.....geintje natuurlijk... ;D
Ik neem er een op...proost...

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1054 Gepost op: 24 maart 2015, 23:02:53 pm »
 ;D ;D ;D Proost!

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1055 Gepost op: 25 maart 2015, 20:55:04 pm »
Ik ben nu een testshot aan het renderen compleet met de clothsim voor de rok (nog niet voor het haar ivm met de tijd). Het is gewoon een viewportrender (lage kwaliteit) maar ik render het shot wel zoals het er ongeveer uit moet gaan zien in de animatie.
De belichting en wat andere dingen zijn nog niet helemaal zoals het moet zijn maar het is dan ook alleen bedoelt om een idee te krijgen van de instellingen voor de sims.
Met een beetje geluk kan ik hem straks posten.  ;)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1056 Gepost op: 25 maart 2015, 21:17:48 pm »
vraag ik of ik op mag blijven... 8)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1057 Gepost op: 25 maart 2015, 21:22:06 pm »
Als je braaf bent wel.  ;D

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1058 Gepost op: 25 maart 2015, 22:48:13 pm »
Nou, het is in ieder geval gelukt om het testshot af te maken zodat ik het kon posten. Zoals ik al zei is het een viewportrender zonder echte belichting, kleurcorrectie en dergelijke dus verwacht niet teveel van de kwaliteit.
Het is wel een scene die echt in de animatie voorkomt en het uiteindelijke shot zal er ook in grote lijnen zo uit gaan zien.
Miko is in deze scene gelinked en ik heb dus ook het script van Mark aka Dark gebruikt voor de instellingen voor de clothsim. Helaas waren deze instellingen nog iets te gevoelig wardoor de rok nog wat te heftig beweegt bij de voeten. De sim voor het haar heb ik hier nog achterwege gelaten omdat deze test bedoelt was om het grotere geheel te testen van alles bij elkaar en het blijkt zeer werkbaar te zijn allemaal dus op dat gebied is de test geslaagd.
Zoals je kunt zien heb ik bv. ook de handen niet geanimeerd maar daar moeten jullie maar even doorheen kijken.  :)

http://youtu.be/KAU0HxcKb40

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1059 Gepost op: 26 maart 2015, 09:01:15 am »
 :o
Wow...kan niet wacten tot de gefinshde versie....

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1060 Gepost op: 26 maart 2015, 10:59:31 am »
Jammer genoeg kan ik nu er niet diep op in gaan (last van oogmigraine) maar zoals ik het nu zie vind ik dat ze te stijf loopt. Ik zou verder moeten kijken om te zien hoe dat komt. Maar zo snel gezien denk ik dat het verschil tussen het laagste punt en hoogste punt van de loop te gering is. Misschien zou ze ook wat meer met haar heupen kunnen wiegen. Als dat goed gebeurd beïnvloed dat ook het op en neer gaan van het lichaam.

Wat het decor betreft weet ik niet hoe ver dat is uitgewerkt in deze versie. Misschien wordt dit beter met de belichting, er is iets vreemds mee. Misschien is het het ontbreken van een horizon

Behalve kritiek vind ik het heel goed. Ik zou trots zijn als ik dit gemaakt had. ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1061 Gepost op: 26 maart 2015, 11:16:38 am »
Dat klinkt niet echt lekker Koos, oogmigraine.  :o Beterschap in ieder geval.
Je hebt gelijk met het lopen hoor Koos maar misschien komt het door het gebruik van een oude walkcycle. Ik heb maar even snel wat in elkaar geprutst om te testen maar ik zal ook de nieuwere cycles nog even onder de loep nemen want er is altijd ruimte voor verbetering tenslotte.

Wat betreft de horizon die ontbreekt hier opzettelijk want er staat een rotswand achter maar dat wordt niet direct duidelijk door de gebrekkige belichting. Als je het voorgaande shot ziet dan is het ook duidelijker waar je je bevindt in de omgeving en dat stukje ontbreekt nu nog.

Hopelijk herstel je snel want een kritisch oog is altijd welkom!


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1062 Gepost op: 26 maart 2015, 12:27:03 pm »
Beterschap Koos,

is echt klote...om de zoveel tijd ongelooflijke pijnscheuten achter je oog..ken het...

En wat dat stijve lopen betreft heb je helemaal gelijk. zag het ook maar vond het niet gepast om als amateur die net om de hoek komt kijken commentaar op andermans werk te hebben... 8)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1063 Gepost op: 26 maart 2015, 12:45:47 pm »
Iemand die net om de hoek komt kijken mag ook gerust zeggen wat hij/zij vindt hoor. Ik ben ook geen kunstschilder maar als ik een schilderij lelijk vind dan zeg ik dat ook gewoon.  ;)

Enneh...mijn vrouw is mijn allergrootste criticus dus ik ben wel wat gewend hoor. Die dacht gisteren even dat dit het definitieve shot was, haha, je had haar gezicht moeten zien..... ::).
Ik moest dus echt helemaal uitleggen dat het een test was om te kijken hoe zo'n shot in zijn werk zou gaan compleet met script, passepartout voor het verkleinen van het beeld en dergelijke voordat ze weer wat milder werd.  ;D

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1064 Gepost op: 26 maart 2015, 12:58:50 pm »
Beterschap koos.
En wat betreft het testshot ben het geheel eens met Koos en Rozz.
Ik heb nog wel een vraagje over de animatie staat Miko stil met een walkcycle en loopt de voor en achtergrond achteruit?