Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - JamieVanCadsand

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 12
46
Traditionele artwork / JamieVanCadsand Logo 2018!
« Gepost op: 09 augustus 2018, 11:17:35 am »
Hey 2D Painters...

Ik heb in GIMP mijn eigen logo ontworpen met mijn initiaal J.C...
Dit is em:

JamieVanCadsand Logo 2018


Wat vinden jullie hiervan?, Jamie.


47
Over Blender / Re: Blender 2.8 is Amazing!
« Gepost op: 09 augustus 2018, 09:59:11 am »
Ik vind blender's eevee render engine een top engine voor renders, animaties en assets...
Heb ook eens een aantal keren met blenders eevee engine gespeeld, maar op mijn computer
hapert ie nog aleens... misschien ooit wel eens tijd voor een nieuwe grafische kaart,
en dan natuurlijk ook een high speed processor..., maar voorlopig kom ik daar nog niet
aan toe..., ik houd mezelf op het moment niet veel met blender bezig...

PS:
Ik kijk ook af en toe op blender.org, of blender 2.8 al uit is..., ik had gezien
dat die er binnenkort aan gaat komen...

Ik ben op het moment aan het leren programeren, hiervoor gebruik ik 'PureBasic'...
Vandaar dat ik mezelf op het moment niet veel bezig houd met blender (soms misschien)...,
maar goed.... dat doet er hier niet toe...



48
Onderhanden werk en demo's / Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
« Gepost op: 07 augustus 2018, 09:38:31 am »
Inmiddels is mijn oude hobby weer helemaal gaan leven.
Overgestapt op Unity als game-engine leer ik nu C#.... ik zit al wat te programmeren....:)
heb al enkele redelijk low-poly spaceships gemaakt om in zowel een tutorial als mijn eigen game te gebruiken...

Het schijnt dat je ze beter onder de 5000 polys kunt houden , en voor mobieltjes 1500...
Nou ja , in mijn game komen verder alleen lowpoly rotsblokken en wat getexturede kubussen dus dat zit wel goed....







Unity?...,

Nooit gehoord van Godot Engine (die ben ik een poos geleden tegen gekomen),
die is wel volledig open source...

Ik ben toevallig ook aan het leren programeren, dat doe ik in PureBasic... ik heb een vrijwilliger die
officieel nog geen vrijwilliger is helaas, hij heeft wat moeite met contracten aftekenen...

Ik hoop wel dat ie mag blijven onder toeschauwing...


Edit:
Later wil ik ook andere talen leren, zoals Python en C++... mijn eind doel is in elk geval
software en machine onderdelen met 3d-printing en arduino, dat wil ik er uiteindelijk mee
produceren...


49
Mededelingen / Re: Postimage
« Gepost op: 27 juli 2018, 10:17:55 am »
Ik baal van ze alle fotos zijn gewoon weg.
Maar wat je zegt is bijna overal zo.
Veel pagina's hier kunnen dan ook verwijderd worden door dat de uitleg weg is.

Ik zal het echter niet weten...

Als ik met blender aan iets serieus werk (hoewel ik mezelf op het moment niet veel (wel afentoe) met
blender bezig houd), doe ik meestal wel copyright, maar mensen kunnen net zo goed naar dbc-3d surfen
en onze images van dit forum plukken en ze dan gebruiken voor alles wat niet toegestaan is i.v.m. onze
auteurs-rechten...

Dus of dat uitmaakt, ik denk inderdaat dat je dit altijd blijft houden, al zal je de images gelijk van
je computer, naar het forum kunnen uploaden (wat natuurlijk onmogelijk is)....



50
Onderhanden werk / Re: Hurricane...
« Gepost op: 06 juli 2018, 10:04:19 am »
Beetje aan het spelen geweest met modifiers en displacements...
Bliksem gemaakt met de ivy generator.
De belichting wordt de volgende stap!!
Iemand nog ideeën om het op te leuken?!





Verschillende kleuren bliksem (net vuurwerk) misschien?...
Of juist laten veranderen van kleur!...


51
Over Blender / Re: evee
« Gepost op: 06 juli 2018, 09:58:39 am »
Ja... bij mij hapert eevee veel. Ik denk dat ik ooit een nog veel betere grafische kaart nodig hebt,
zoizo als ik verder ben met het leren van pure basic...

Ik houd mij op't moment namelijk meer bezig met programeren dan met blender, dus heb nog veel
hobby studie aan de boeg!

Maar had gisteren nog geprobeerd met blender 2.79 een koekje te modelleren in verschillende maten,
maar zijn wat mislukt.



EDIT:

Oh ja... als ik in de toekomst een nog veel snellere ultra grafische kaart nodig heb, dan natuurlijk
ook nog een high processor, anders weet ik het wel!...


52
Over Blender / Re: evee
« Gepost op: 01 juli 2018, 11:16:46 am »
Ziet er goed uit rozz...

Mij lijkt eevee een mooie engine voor bijvoorbeeld het creëren van
assets... Voor wat wil jij eevee later gebruiken ?, daar ben ik wel
benieuwd naar!...


53
Onderhanden werk en demo's / Re: Electr. fiets
« Gepost op: 01 juli 2018, 11:05:28 am »
Je modelling ziet er professioneel uit, Jones!.

54
Over Blender / Re: De Officiele Blender Channel voor 5 dagen geblockeerd!
« Gepost op: 01 juli 2018, 11:01:11 am »
OK... dan weet ik dat!.

55
Materialen en Texturing / Re: Textuures 100% Free
« Gepost op: 21 juni 2018, 09:24:17 am »
Zien er goed uit zeg..., ik haalde ze meestal van textures.com, maar dit
vind ik er beter uit zien!.

56
Over Blender / De Officiele Blender Channel voor 5 dagen geblockeerd!
« Gepost op: 21 juni 2018, 09:20:17 am »
Hey Blender Beginners en Youtube Kijkers...

Ik ging net naar blender.org, om te kijken of er nog iets nieuws is, las ik dat
de officiele blender channel voor dacht ik 5 dagen wereld weid geblockeerd is...

Dit is zoals ik begreep een 'copyright issue' die geloof ik met youtube weer moet
worden opgelost. Ik weet niet precies hoe ze dit bedoelen, maar hier is een link
om er meer over te lezen:

https://www.blender.org/media-exposure/youtube-blocks-blender-videos-worldwide/


57
Over Blender / Re: Blender crasht
« Gepost op: 15 juni 2018, 10:53:12 am »
Beste Jamie, probeer je antwoorden/commentaar een stuk korter te maken. De kans dat het dan gelezen wordt is dan veel groter.

Ok, ik zal er proberen op te letten, dankje voor de tip,
Jamie.


58
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 15 juni 2018, 10:51:47 am »
Ik houd mezelf op't moment niet zo bezig met blender, maar mocht ik later nog met blender
aan de slag willen voor bijv. eevee animaties, zal ik misschien ook met AO maps willen leren werken.

Maar ik heb voor de komende jaren nog een hoop studie aan de boeg, met voornamen programeren,
machine onderdelen en ik heb daarnaast ook al ruim 4 tot 6 jaar een idee in mijn hoofd, dat ik er
maar niet uit krijgt (heeft op zich niets met blender te maken, maar meer met natuur wetenschap).

Daar wil ik ook wat aan doen...

Maar goed... jullie werk van die poorten (met stenen muren) zien er goed uit... alleen als ik thuis op
mijn computer in eevee wil gaan werken, zal ik nog een veel krachtigere grafische kaart moeten
aanschaffen, met daarnaast ook de juiste processor die het aan kan, maar deze zal ik later zoizo
nodig hebben voor het programeren voor 3D projecten, met virtual reality en 3d-printing...


59
Over Blender / Re: light sources
« Gepost op: 15 juni 2018, 10:38:23 am »
Heb een cube gesubdivided, 3 planes naar binnen geextruded die planes een emision shader gegeven, wat settings getweakt en nu heeft een plane met emision wel invloed op de omgeving en in evee gerenderd.

edit: toch geen invloed op de omgeving, straalt wel licht uit maar belicht niks, jammer.

Ok dan... dan weet ik dat ook weer.

60
Over Blender / Re: light sources
« Gepost op: 14 juni 2018, 09:23:53 am »
even een euraka momentje...stelt voor de meest niks voor waarschijnlijk maar voor mij..:)

https://youtu.be/CwvMIDQNtKg

Ik weet niet precies wat het is, iets met een emission shader node, maar heb je dit ook
in eevee gerenderd?...

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 12