Dutch Blender Community
Creaties => Onderhanden werk => Topic gestart door: Ruud op 23 april 2016, 13:39:51 pm
-
Aan een nieuw project begonnen met het maken en animeren van een horloge of het lukt is een tweede.
(http://s31.postimg.org/jf7em6pdz/HORLOGE.jpg) (http://postimg.org/image/jf7em6pdz/)
-
Gewoon proberen, komt helemaal goed. ;)
-
Tot zover het werk.
(http://s31.postimg.org/sdv6ssxc7/HORLOGE2.jpg) (http://postimg.org/image/sdv6ssxc7/)
-
Zo te zien gaat dat helemaal goed komen.
-
De haarveer en balanswiel zijn binnen 50 frames geanimeerd daarna in channel opties onder extrapolation de f cycles aangezet zodat de animatie doorloopt na de 50 frames.
Zoals ik vernam moet deze rotatie 5 keer in 1 seconden plaats vinden binnen een echt uurwerk, de frame rate moet op 25 staan voor een mooie verdeling.
In dit filmpje duurt 1 rotatie 2 seconden .
https://www.youtube.com/watch?v=ddg35vOF9J8
-
Zoals het klokje thuis tikt.....tikt het binnenkort ook op DBC! ;D
-
Ruud, mijn advies,:"Neem de tijd voor dit prachtige ambitieuse project."
-
Tik Tak.
Dat gaat er interessant uit zien.
-
Het is de bedoeling Koos dit project is gestart zonder kennis van hoe een horloge werkt na wat lezen en bekijken weet ik nu de werking en dan nog even vertalen naar een animatie, na wat testjes moet het lukken.
Het radarwerk is me nu duidelijk alleen om het in te bouwen binnen de cirkel van een horloge moet ik nog zien, meestal als je aan het bouwen bent zie je het licht.
(http://s31.postimg.org/q3hllupkn/HORLOGE3.jpg) (http://postimg.org/image/q3hllupkn/)
-
Ik vind dit bijna het leukste van 3dtekenen en animeren. Je moet nu heel veel beter begrijpen wat je maakt. Het verdiepen in die materie is vaak erg leuk. Zo wilde ik bijvoorbeeld een heel simpel vogeltje tekenen. Het ontaarde in uitpluizen hoe een vleugel anatomisch precies klopt en hoe de vleugel nou precies opvouwt. Bezoekjes aan naturalis en het natuurhistorisch museum tot gevolg hebbent. Als je een vogel gewoon tekent dan kun je het laten bij wat je ziet. Animeren met flash kun je erg abstraheren hoe een vleugel werkt, maar bij 3D lokt het uit tot uitzoeken van de echte werking. Het leidt wel vreselijk af maar is een prettige afleiding.
-
Mijn mening ook ik ben inmiddels automonteur en Koala kenner :p
Inderdaad het werkt zo en goed voor de ontwikkeling.
-
Inmiddels weer iets verder.
(http://s32.postimg.org/5rf49s7k1/27aprpng.jpg) (http://postimg.org/image/5rf49s7k1/)
(http://s32.postimg.org/jpfny1z5t/27aprpng2.jpg) (http://postimg.org/image/jpfny1z5t/)
(http://s32.postimg.org/v4hmj9qpd/27apr3.jpg) (http://postimg.org/image/v4hmj9qpd/)
-
Zo dat gaat goed, neem de tijd. ;)
-
De tijd zal het leren.... Maar denk dat het wel goed komt, is nu al super
-
Ruud deze addon is zeker iets voor jou.
Als je de addon hebt geïnstalleerd dan heb je bij Ad Mesh Asset Flinger selecteer deze en onder de map CoG 5 heb je ????
Tandwielen. ;)
De rest is ook handig.
https://github.com/BlenderAid/Asset-Flinger
-
Dat ziet er makkelijk uit Wil bedankt.
-
https://www.youtube.com/watch?v=Pr2ho36z5zE&feature=youtu.be
-
Dit kun je ook met tandwieltjes maken 8)
https://www.youtube.com/watch?v=UZuhJFY3SS8
-
Doet me denken aan de knikkerbaan die Blenderbrammetje hier ooit publiceerde.
-
Mooi uurwerk Ruud jammer van het rare effect tussen de twee schroefjes op het tandwiel.
Maar top gedaan het uurwerk werkt.
-
Ik had in cycles gespeelt en dit geeft dat effect het model zelf is in goede conditie met de normals is alles correct, bij normaal inkleuren is het goed.
juist dit resultaat wilde ik zien :P