Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - blenderbrammetje

Pagina's: 1 ... 83 84 [85] 86 87 ... 92
1261
Game Engine: resources / Re: 3d objecten bib
« Gepost op: 22 oktober 2013, 09:58:42 am »
Ben zelf van plan om voor mezelf een database te maken met alle objecten die ik ooit in 3d scenes heb gebruikt...
Misschien kunnen wij ook een online blender-object-o-theek maken...
Met alles gesorteerd in categorieeen zoals, huisraad, planten, voertuigen, huizen , dieren... enz...

1262
Hardware / Re: ps3...linux...renderen
« Gepost op: 22 oktober 2013, 09:56:00 am »
Mark , succes met de bevalling, alle goeds gewenst...
Ik kan jullie melden dat ik op korte termijn , enkele weken tot enkele maanden, een financiele injectie verwacht.
Ik heb in de planning staan om 2 workstations en 8 slaves met ieder twee Xeon E5-2697 v2 processoren en 64GB geheugen
aan te schaffen.
Tegen die tijd zal ik het ff laten weten. Ik vind het een mooi plan om een online renderfarm op te zetten,
maar misschien is een snelle verbinding dan wel aan te bevelen en een echt snelle server, vanwege alle binnenkomende connecties ?
Ik zal het eens aan mijn maat vragen, die is ook netwerk-specialist, ik niet.
Hoewel mijn rendercapaciteit primair voor mijzelf bedoelt is, kan ik natuurlijk nooit met twee man en kleine projectjes die bakken aan het stampen houden.... Ze mogen dan best stampen of met hun achtergrondcapaciteit meestampen met een rendernetwerk....
Ik hoor het wel, en ik hou het in de gaten ...

1263
Animatie en Rigging / Re: krijg skelet maar ni vastgemaakt aan armature
« Gepost op: 22 oktober 2013, 09:42:59 am »
Beste Timmy. Als het je goed gelukt is om alle beenderen tot losse meshes te maken,
dan heb je in feite geen armature meer nodig... Een armature is primair bedoelt om eem meshe te buigen, animeren...
Om een geraamte in je mesh te simuleren...
Je hebt geen karakter, maar slechts de botten. Dus heb je genoeg aan constraints, IK-solvers.
Download even een tutorial om een robot of geraamte te riggen, een tutorial over constraints....

Bovendien leer je dan hoe een Armature werkt, want in feite maake je van je geraamte een armature,
Hij heeft geen skin nodig. En het bespaart je een hoop weight-painting, je wilt toch niet dat je botten gaan buigen ?

Succes ermee , groetjes Bram

Ps. Zoals JvL al opmerkte, Mechanical rigging dus. Rigging met constraints...  :lol:

1264
Hardware / Re: ps3...linux...renderen
« Gepost op: 20 oktober 2013, 21:27:50 pm »
Nee nog niet maar heb wel plannen voor een renderfarm , en ben benieuwd hoe het zit met blender over meerdere CPU's draaien en ook met taakverdeling, geheugengebruik en delen...
Ik volg je topic... Het gebruik van PS3 of PS4 om te renderen is zeer interessant, weet je hoeveel GFLOPS en PS3 scoort dan ?
Mijn computers scoren ieder bijna 60 GFLOPS

Ik wil een netwerk bouwen met Xeons, dual CPU...

1265
Animaties / Re: Zo deze is gaaf gemaakt!!
« Gepost op: 20 oktober 2013, 21:24:05 pm »
Ja maar Mark ,dat hoeft niet perse veel tijd te kosten, je kunt een project starten waar samen een filmpje bedacht en een stijl bedacht word, of zelf een project starten en daar bv. drie maanden voor reserveren, via de email en forum kijk je steeds of je nog wat kan doen, of iets nieuws creeeren en iedereen mag doen wat ie wil , ook met het eindresultaat, zodat er soms meerdere eindresultaten of andere renders zijn...

Ik doe mee hoor ! Mijn computertje heeft het voorlopig druk met renderen maar ik heb er twee. Ik maak mijn Shaolinmuizenproject nog steeds af, ha ha, dat word nog weken renderen daarna, en ik heb samen met een maat een machine gebouwd met veel lichtjes en bling-bling... dat word minstens drie weken renderen... Nu ben ik een Holbewoner aan het modelleren.

Als je wilt leren modelleren en animeren kun je het beter iedere dag even doen, en zoveel mogelijk verschillende dingen maken toch ?
Groetjes.... Ik vind het een goed idee.

1266
Animatie en Rigging / Re: Hoe animeer ik een filmreel.
« Gepost op: 19 oktober 2013, 15:25:00 pm »
Ha, zo steek je toch altijd weer wat op, Ik heb het een maat van me al vaak zien doen, maar omdat ik nog nooit een array-modifier heb gebruikt kwam het niet in me op zo een Filmreel te maken...
Die van jullie zien er wel een stuk mooier uit dan de mijne, dus ik ga het nog een keer opnieuw proberen, het is voor in een intro van "Het Echte Nieuws" , enn demootje waarbij de filmreel rond de planeet draait....

Post ik zodra die af is....

1267
Belichting en Rendering / Re: Geen volume-light zichtbaar door glas.
« Gepost op: 19 oktober 2013, 15:19:59 pm »
Dat klopt maar het is een bijzondere creatie, ik wil wel wat vette reflecties en mooi licht...
Misschien kan ik wel wat van de rendertijd afsnoepen, 15 minuten is op full HD...
Ik verwacht op korte termijn over een aantal servers te beschikken, zodat ik sneller kan rekenen....

Maar goed dit filmpje ga ik nog op mijn eigen computers renderen, ik heb er twee, die zijn wel even snel...
Dus dat halveert de tijd al naar twee weken, en misschien besluit ik het eerst op 1280 bij 720 te renderen.....
Maar goed onze glasproblemen met de Halo-volumelight zijn in ieder geval opgelost.... Thnx JvL !

1268
Onderhanden werk / Re: Filmreel.
« Gepost op: 19 oktober 2013, 15:15:52 pm »
Mooi hoor. Zou de filmreel inderdaad een stuk groter maken, maar eh, hoe is je dat gelukt.... Ik heb ook al zo'n filmreel geprobeerd te maken maar de filmbeelden bleven veel te donker....
Verder erg leuk dat je ook animeert en filmpjes maakt, groetjes blenderbrammetje !

1269
Over Blender / Re: Blender 2.69 released
« Gepost op: 18 oktober 2013, 00:23:30 am »
Oke, Release Candidate, Klopt.... Ik heb geen bugs gevonden maar werk ook niet met alle onderdelen van het programma op dit moment.
Ziet er weer netjes uit en heeft interessante nieuwe tools...

1270
Belichting en Rendering / Re: Geen volume-light zichtbaar door glas.
« Gepost op: 18 oktober 2013, 00:19:00 am »
Inderdaad JvL , ik heb noodgedwongen toch maar Z-transparancy gebruikt. Nu is de halo mooi zichtbaar door het glas, hoewel het glas nu natuurlijk geen refractie meer heeft, en het ziet er iets minder echt uit, maar nu heb ik kloppende halo's...

Terwijl het Halo-effect van mijn ledlampjes (material-based) wel goed werkt door glas heen, wil het Halo-effect van de lichtbundel niet renderen binnen het glas, wel waar het eruit komt... Raytraced dus ff geen optie dan...
Ik zit in de blender-renderer... Maar het resultaat is nu erg mooi, maar jullie kunnen het pas zien als ik 2600 frames heb gerendert.
Ik doe 15 minuten over een frame, ha ha....Lol.
Laters  :lol:

1271
Animaties / Re: Intro + animatie
« Gepost op: 14 oktober 2013, 20:55:27 pm »
Vet gedaan, er zit in ieder geval genoeg dynamiek in...
De complimenten... ;)

1272
Over Blender / Re: Blender 2.69 released
« Gepost op: 14 oktober 2013, 20:53:09 pm »
Heb hem meteen geinstalleerd. Is nog een beta had ik begrepen, maar functioneert uitstekend...
Nieuwe features eens uitproberen, slice mesh , nieuwe Hair-opties in cycles... enkele moddeleer-tools verbeterd...

1273
Belichting en Rendering / Re: Geen volume-light zichtbaar door glas.
« Gepost op: 14 oktober 2013, 20:50:07 pm »
Ik heb dus een glazen bak met daarin een machine met veel lichtjes, dan snap je het concept.
Er zitten ook zwaailichten in en een paar spotlights , die hebben Halo, wat in 3dsMax Volume-light genoemd word...
Als ik de bak van buiten bekijk zie ik in de bak geen volumelights meer, het glas houd het tegen....

Het was al erg genoeg om het probleem van de schaduw van het glas , die alles lelijk korrelig maakte, te verhelpen... Zucht....

1274
Belichting en Rendering / Geen volume-light zichtbaar door glas.
« Gepost op: 14 oktober 2013, 20:47:11 pm »
He, hoe kan dat nou, de glow van mn lampjes zijn keurig zichtbaar door het glas, maar de straal (halo) van de spotlights verdwijnt, en verschijnt pas waar die uit de glazen bak schijnt....

Raytraced spots en pointlights... en ledlampjes van een glowmateriaal, die dus wel zichtbaar zijn door het glas...
Reflecties zien er mooi uit maar als ik de bak van buiten bekijk, zie ik aan de binnenkant geen volume-light of halo meer van de spotlights...
Kan dat iets met de depth van het glas te maken hebben. Of juist met het aantal samples van de lichtbron ?
Ik zal een plaatje plaatsen voor de mensen die niet weten wat ik bedoel.... 8-)

1275
Materialen en Texturing / Re: Text joinen
« Gepost op: 14 oktober 2013, 20:39:57 pm »
Ik weet het niet zeker, Rojo, maar misschien moet je je tekst eerst een tikje extruden. Die optie zit gewoon bij de tekst opties.
Om tekst te joinen, bedoel je aan een mesh te koppelen ? Ja dan moet je er een mesh van maken.

Ik heb al vaker tekst to mesh gebruikt zonder ooit problemen te krijgen.....
Grts Blenderbrammetje... :D

Pagina's: 1 ... 83 84 [85] 86 87 ... 92