Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - blenderbrammetje

Pagina's: 1 ... 80 81 [82] 83 84 ... 92
1216
Blender Interface / Re: Heb een animatie gemaakt maar hoe nu saven
« Gepost op: 11 januari 2014, 18:34:23 pm »
Ha ha, het is ook wel handig om rechtsonder in datzelfde scherm als renderen,
een pad aan te geven en je filmpje een naam te geven...

Leuk dat je zo enthousiast bent dat je eerst begint en dan pas kijkt, net als ik vaak.....

1217
Animaties / Re: Intro Animatie met storings effect
« Gepost op: 08 januari 2014, 00:18:11 am »
@ijp ... Is voor Martinvrijland.com
Is een website met alternatief nieuws , dat vaak niet in de mainstream media komt...

Iemand van het forum had interesse voor het storingseffect.
Ik zal het nog eens tweaken en mooier maken, en een tutorial maken hoe je zo'n effect maakt...
Uiteraard is ook de blendfile beschikbaar. Ik zal eens kijken of ik die ook online beschikbaar kan maken...

1218
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 03 januari 2014, 19:52:59 pm »
Mooi hoor, ik ben ook benieuwd naar je uiteindelijke animatie.
Ze ziet er cool uit en best mooi, het hangt natuurlijk van je animeertalent af hoe het eindresultaat word,
maar een tip, je kunt altijd videobeelden als referentie gebruiken hé, dat doe ik ook weleens... :D

1219
Leden stellen zich voor / Re: me even voorstellen
« Gepost op: 02 januari 2014, 13:24:23 pm »
Ha Dannyken ...

Wat je met Blender allemaal niet kunt doen.
Je kunt er gewoon mooie plaatjes mee renderen , je kunt ze ook naar alpha renderen en ze in photoshop gebruiken...

Ikzelf maak er 3d karaktertjes mee die ik wil animeren, en logo's , en intro filmpjes...
Je kunt je richten op characters ontwerpen, of animeren , op belichting ,
maar ook, heb ik laatst gedaan , er een auto mee ontwerpen of allerlei gebruiksvoorwerpen.
Ik gebruik die dan weer in filmpjes...

Je kunt er objecten in 3d of 2d mee aan foto of film toevoegen en dat mengen (Blenden)
Ik ben er erg mee in mn sas. Ik wil tekenfilms maken en vette intro's
Ik wil me dus ook bekwamen in special effects met zowel materialen als particles...
Gisteren heb ik ontdekt dat ik mijn videobewerkingsprogramma slechts een spoor voor wav. toe te voegen had naast mn muziekspoor...
Zelfs hier had Blender uitkomst kunnen bieden , en eigenlijk is ook mijn videobewerkingsprogramma bijna overbodig ,
als ik eenmaal de video-editor van Blender beheers...
Kortom, Met Blender kan alles. En : Het is gratis en ik ben een Nederlander.... :lol:
Veel plezier Dannyken en als we kunnen helpen doen we dat graag !

1220
Leuterhoek / Re: Deze moet je ook zien...
« Gepost op: 01 januari 2014, 23:08:41 pm »
Misschien ook wel met Blender gemaakt... :lol:

1221
Leuterhoek / Deze moet je ook zien...
« Gepost op: 01 januari 2014, 23:08:06 pm »
Ik heb dubbel gelegen van het ruimtevaardersfilmpje van RDL...
Deze is minder grappig maar heeft wel wat. Check Norris Epic Christmas Split....

http://www.youtube.com/watch?v=T-D1KVIuvjA

1224
Post Processing en Compositie / Re: Storing Televisie Nodesystem gebaseerd
« Gepost op: 29 december 2013, 15:26:24 pm »
Hmm, ik heb net pas lle ruisjes uit het bovenstaande filmpje gezien...
Vind ik toch dat ons "TV-out" effect mooier is, ik laat het morgen zien...  :D

1225
Post Processing en Compositie / Re: Storing Televisie Nodesystem gebaseerd
« Gepost op: 29 december 2013, 15:23:52 pm »
Ik zal morgen of overmorgen het filmpje plaatsten waar de ruis in voorkomt...
Leuke ruis die je daar plaatste. Onze ruis is gewoon cell-noise maar dan steeds verplaatst , gekoppelt aan een time-node.
Kan ook zonder node dus, maar wij gebruiken een node-based compositing systeem...

Jouw voorbeeld van ruis is hetzelfde maar dan met een andere invloed erbij, duidelijk een sinusgolf die offset over de X-as...
Hmm, je hebt me op een idee gebracht voor de volgende ruis-storing combinatie...thnx !

1226
Onderhanden werk / Re: Robot serie nr. rdl0012013
« Gepost op: 29 december 2013, 15:16:44 pm »
@RDL...

Een Robotje zonder geslachtsdeel dat kan toch niet...

1- dit robotje overleeft zijn eerste inschattingsfout bij het afwassen niet...
2 -Mensen missen het echt, je ziet dat ze er toch naar zoeken en desnoods zien waar het niet is...
3- Je werkt zo , hopelijk onbedoeld , mee aan de homoficering van Nederland...

Maar verder leuk robotje Ja.... Maar hij mist dus iets... :lol:

1227
Hardware / Re: Systeem eisen voor Blender
« Gepost op: 20 december 2013, 00:30:58 am »
Hoewel ik onlangs weer op blender.org las dat er een oplossing was voor de ATI kaarten, heb ik nVidia dus dat kan ik niet bevestigen...
Maar als je alleen simpele tekeningen naar 3d om wilt zetten en een flink aantal van die objecten groeperen, evt. animeren en mooi uitlichten ,

Dan heb je aan een redelijk Mid-end systeem meer dan genoeg, mits je een grafisch kaartje hebt met voldoende videogeheugen en geheugen bandbreedte.

Mijn vorige systeempje :   Athlon 7750 BE op 3 Ghz
                                         4 Gb OCZ 1066Mhz geheugen
                                         Geforce 9800GTX+oc 512MB

Nu heeft ie een PhenomII 955 aan boord en 8GB geheugen, vind ik aan te bevelen voor iets grotere scenes , maar bovenstaande werkte altijd heel bevredigend.
Dus mijn tip , zorg voor minimaal een Quad-core met voldoende cache , en een nVidia kaart waarvan het typenummer op 60 of hoger eindigt, dus geen 640GT, maar een GTX660 of hoger...
Met liefst meer dan 1 GB geheugen, maar dat heb je misschien niet eens nodig.
Zorg voor 8 Gb geheugen, dat kost vandaag de dag ook niet veel extra...
Dan kun je echt wel uit de voeten !

1228
Leuterhoek / Re: deze moet je zien
« Gepost op: 20 december 2013, 00:18:54 am »
Ik vind em geweldig gevonden. Leuk filmpje, knap gemaakt... Echt gelachen. Thnx RDL :D
@Ijp , wat leuk dat jij al in de amiga tijd bezig was met dit soort dingen.... Ik wist niet dat 3d animeren toen al kon...

1229
Post Processing en Compositie / Re: Storing Televisie Nodesystem gebaseerd
« Gepost op: 20 december 2013, 00:07:49 am »
Hij is bedoelt om een intro op het eind een paar keer te verstoren, hier zie je de invloed op een scherm met alleen een kubus....
De beeldruis staat iets te hoog....
Grts Blenderbrammetje

1230
Post Processing en Compositie / Storing Televisie Nodesystem gebaseerd
« Gepost op: 20 december 2013, 00:06:15 am »
Kijk eens, samen met Nathan een op een nodesystem gebaseerde televisie-storing / beeld storing gemaakt...
Is eigenlijk ook een vorm van compositing , meer nog Post Processing....

We hebben gewoon de video-output beinvloed met een geanimeerde cell-noise voor de ruis,
en de video-output met displace over de x-as verschoven, bepaald door de kleuren van een balkentextuur...
http://www.youtube.com/watch?v=8u_nqQkhjB8

Pagina's: 1 ... 80 81 [82] 83 84 ... 92