Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - blenderbrammetje

Pagina's: 1 ... 77 78 [79] 80 81 ... 92
1171
Animaties / Re: Layered Plane Special Effects
« Gepost op: 23 februari 2014, 13:37:04 pm »
Ja Blom3dd , zoiets had ik ook in gedachten maar dan in de ruimte...
Space is the place.... :D

1172
Mededelingen / Re: 400 onderwerpen !
« Gepost op: 22 februari 2014, 21:57:59 pm »
Proost !       :P

1173
Animaties / Re: Layered Plane Special Effects
« Gepost op: 22 februari 2014, 21:57:33 pm »
Thnx JvL, Dat was ook precies de bedoeling, hoewel de buitenste ring nog iets te snel beweegt over een as. Moeilijk nauwkeurig in te stellen.
Op basis van blenderunits waarschijnlijk. Zoals vel dingen...
Ik maak er nog één op basis van een andere texture, cracks, voronoi waarschijnlijk, om bliksem te imiteren, of een tesla-wolk.

Verder heb ik een experiment gedaan om particles te mengen met deze animatie maar dat pakte slecht uit, de sterren bewogen niet naar het midden met een vortex,
en het ging allemaal veel te snel. Omdat ik het experiment op kleine schaal heb gebouwd, heb ik last van de ondergrens van particle grootte van size 0.001
Ik zal het een keer opnieuw proberen met een ernstig geupscalede scene en een nieuw particlesystem met een vortex en een attractor ofzo...
Ik moet voortaan, tip voor iedereen, meer rekening houden met de blenderunits als standaard.   :D

1174
Over Blender / Re: Fluid Designer
« Gepost op: 22 februari 2014, 17:30:57 pm »
Ja, hoewel ik liever creatief alles zelf modelleer, is dat soms gewoon onzin,
dan is zo'n plugin wel handig natuurlijk, hoe snel je hiermee een huis kunt vullen.... !

Leuk filmpje... :D

1175
Animaties / Re: Layered Plane Special Effects
« Gepost op: 22 februari 2014, 17:24:36 pm »
En dan natuurlijk een eindresultaatje ...
Zo had ik hem meer in gedachten, nu wat lichter gerendert voor youtube, heeft geholpen....
http://www.youtube.com/watch?v=qWQvekQ8uR8

Wat blur en glare toegevoegd, gemengd met het originele beeld, voila !

1176
Mededelingen / 400 onderwerpen !
« Gepost op: 22 februari 2014, 16:59:03 pm »
Maar dit is alweer het 401ste onderwerp, maar ook al 128 leden, ik vind dat toch wel een berichtje waard.
Goed gedaan Mark en Jogai en JvL en Ijp en iedereen die verder nog zijn steentje bijdraagt,
Het blijft groeien !

Gefeliciteerd iedereen, goede aanleiding om vanavond een biertje te doen, ha ha  ;)

1177
Animaties / Re: Particle Lampjes
« Gepost op: 21 februari 2014, 16:32:27 pm »
@ JvL ,

zeg, weet jij dan hoe het kan dat ik in een andere scene bij gebruik van meer dan twee layers , in de compositor geen beeld meer krijg, hij wil niet ofzo....
Terwijl hij de layers gewoon wel herkent, ik kan layer drie wel apart renderen... Ik gebruik echt renderlayers voor de compositor.
Maar goed, meer dan twee word traag bij mij om een of andere reden....

1178
Over Blender / Re: V-Ray for Blender.
« Gepost op: 21 februari 2014, 16:28:06 pm »
Dat is inderdaad vet, De softheid en mooie schaduw/belichting van V-ray kan tot nu toe alleen met cycles, dat toch korrelig is.
Tenzij met genoeg cycles of een beetje dithering, maar dan nog. V-ray maakt heel mooie plaatjes.
Ik hoop dat ze GPU rendering implementeren.....

1179
Onderhanden werk / Re: beuken kapstok
« Gepost op: 21 februari 2014, 16:26:03 pm »
Mooi hoor. lollig idee.
Heb je dat met cycles gerendert... meen ik aan de korrel te zien.
Misschien wel ff de muur waar je de deur uit hebt gehaald ff extruden en bij het raam ook.
Meer diepte is meer echtheid vaak. Is gewoon een tip .
Mooie belichting, vandaar... :D

1180
Animaties / Re: Particle Lampjes
« Gepost op: 20 februari 2014, 21:47:39 pm »
De laatste Particle Lampjes film.

Weer gewoon met een groene vloer. Hoeveel beter pakt de blur/glow nu uit, nu ik heb geleerd hoe ik verschillende renderlayers in de compositor apart effecten kan geven...
Juist. Compositing is tof. Klein beetje blur, klein beetje glare... Zonder dat zien die balletjes er eerlijk gezegd niet uit.

http://www.youtube.com/watch?v=bOYQYiEcst0

Als ie zwart blijft even op het youtubesymbooltje klikken, Dan doet ie het wel, op youtube zelf...
Ik kan voortaan beter naar MP4 renderen geloof ik.

1181
Over Blender / Re: Blender 2.70 test release.
« Gepost op: 20 februari 2014, 21:27:12 pm »
Thnx JvL .

Maar eerlijk gezegd ben ik net terug overgestapt naar Blender 2.68a.
Versie 2.69 vertoonde een paar rare kuren... Zoals bij het roteren van een sphere over de Z-as, verdraaide die em een beetje over de x en y as.
Deze Blenderversie vond het ook niet leuk als ik terug wilde switchen, nadat ik m geminimaliseerd had in de taakbalk...
Ik denk dat ik nog maar even wacht, ik gebruik toch de Blender renderer...

Maar wel tof van die volumetric clouds in cycles, eerst was mijn motivatie om geen cycles te gebruiken de schijnbaar gebrekkige ondersteuning voor hair/strands...
Heb ik eerlijk gezegd nog niet eens mee gespeeld... Eerst maar eens mijn modelleerkunst verbeteren qua topologie..... en beter leren mappen....
Ik ben nu met de compositor bezig en material nodes, dus binnenkort komt het goed. :D

1182
Blender Interface / Re: gescande tekening
« Gepost op: 19 februari 2014, 20:32:26 pm »
Lidwien, de methodes van de twee heren boven mij ga ik zeker eens even uitproberen...
Alles heeft voor en nadelen...

Ik neem altijd een plane, gooi in edit-mode driepunten weg, zodat ik alleen één punt overhou.
Die sleep ik naar de lijn en vervolgens extruden maar, zo teken je de mesh d.m.v. overtrekken, en aangezien de kunt in en uitzoomen,
kan dat zeer nauwkeurig... Is maar een tip.

Daarna in edit mode even alles selecteren (A), of als je iets geselecteerd had (A+A) , de hele selectie naar je Origin - punt slepen en dan met (TAB) weer terug naar
Object mode....

Wil je je vormen vullen, dan kun je beter curves gebruiken.
Add Curve - Bezier Curve , opletten wat voor handles je kiest... Zo krijg je een vector based plaatje, kun je ook gewoon extruden en overtrekken , als je de curve sluit,
word ie gevuld... Als je er een curve in tekent word dat weer een gat... enz...
Heel handig, Succes ermee ! :roll:

1183
Animaties / Re: B-RAM Sportscar
« Gepost op: 19 februari 2014, 19:57:10 pm »
Hier is tie dan, compleet met B-RAM Velgen en Wielen !

http://www.youtube.com/watch?v=qd6mLMWFJtw

1184
Leden stellen zich voor / Re: even voorstellen
« Gepost op: 18 februari 2014, 17:01:57 pm »
Hallo Reekje.
Welkom op het forum...
Ik denk dat je zult merken dat Blender iedere creatieve uitspatting kan verwezenlijken of visualiseren...

Hier kun je iedere vraag tot een topic maken en veel mensen zijn bereid om je te helpen.
Wat betreft je "afwijking" , ach hoewel ik bekend ben met wat men asperger noemt, is de westerse psychiatrie geen wetenschap.
Sterker nog, bijna geen enkele "geestelijke afwijking" is wetenschappelijk aantoonbaar of verifieerbaar.
Misschien moet je eens tai-chi of yoga proberen, dat zou je weleens nieuwe denkmanieren en nieuwe manieren van functioneren kunnen opleveren.

Denk vrij, Blender ! ;)

1185
Animaties / Re: B-RAM Sportscar
« Gepost op: 18 februari 2014, 13:06:05 pm »
@ IJp, thnx voor de tip. Ik heb nog nooit gehoord van F-polish maar het klinkt veelbelovend. Uitvlakken misschien.
Probleem was dat er twee lagen deur vlak op elkaar zitten...Zo dicht dat ik geen aparte puntjes meer kan selecteren, ha ha.
Volgende keer gebruik ik gewoon op het laatst "solidify" voor mn plaatwerk.... De Auto is nu veel mooier met zn nieuwe wielen , ik render m straks en post m weer...

Thnx voor de feedback. Grts Bram

Pagina's: 1 ... 77 78 [79] 80 81 ... 92