Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - tomatito

Pagina's: 1 [2]
16
Modelleren / Array modifier doet raar
« Gepost op: 30 augustus 2014, 07:26:38 am »
Ik ben bezig om een computer fan (ventilator) te maken. Maar ik heb een probleem.



Het gaat om het rode object. Deze moet met de array modifier op de 4 hoekpunten komen. Dit doe ik door het object te koppelen aan een empty (=parent). Als ik de empty 90 graden roteer over de z-as zou het moeten werken. 

Ik krijg echter dit resultaat:

De objecten staan enorm ver van elkaar en - volgens mij - lopen ze verticaal i.p.v horizontaal.

Iemand een idee wat hier aan de hand is?

PS. Het is van deze tutorial: https://vimeo.com/45001565 (vanaf 21:22)

17
Blender Interface / Na afsluiten Blender, bewerkingsgeschiedenis weg
« Gepost op: 24 augustus 2014, 01:05:41 am »
Ik heb een lastig probleem.

Als ik een werkstuk opsla, Blender uitzet en daarna weer opstart met het betreffende werkstuk. Ben ik mijn bewerkingsgeschiedenis kwijt. F3 en Ctrl +Z werken niet dan niet meer. Klopt dit? Zijn er ook andere manieren om bewerkingen terug te draaien?


18
Post Processing en Compositie / Aanpassingen worden niet gerenderd
« Gepost op: 29 juni 2014, 01:25:41 am »
Ik heb wat kleuraanpassingen e.d gedaan met de node editor. In de node editor worden alle aanpassingen keurig gerenderd (backdrop) maar als ik gewoon wil renderen worden de veranderingen niet gerenderd.

Vraag: hoe kan ik dit verhelpen?

PS. Het is in Blender Render.

19
Modelleren / Locatie bepalen edge loop
« Gepost op: 23 juni 2014, 10:07:52 am »
Ik ben bezig met een Andrew Price tutorial: smash an Iphone



Vraag:
Ik heb aan de rechterkant een edge loop gemaakt: onderin het scherm kun je de positie zien (0.1064 even off). Nu moet ik aan de linkerkant precies op dezelfde plek een edge loop plaatsen... dat moet dan ook 0.164 worden.

De edge loop verplaatsen met de muis is onvoldoende nauwkeurig.

Is er een manier waarop ik dit exact kan doen?   

PS. Ik zou zelf de mirror modifier gebruiken maar deze gebruikt Andrew niet.

20
Blender Interface / Luxrender installeren met Ubuntu 12.04
« Gepost op: 19 juni 2014, 14:12:53 pm »
Ik wil graag LuxRender uitproberen alleen ik krijg het niet geïnstalleerd. Ik gebruik Ubuntu 12.04. Iemand die mij even op weg kan helpen en bij voorkeur er zelf ervaring mee heeft.

PS. Het nodige gezocht en gevonden over dit onderwerp maar nog niet het juiste  :(

21
Materialen en Texturing / UV-Unwrap: vervorming van logo
« Gepost op: 15 juni 2014, 11:51:33 am »
Ook ik moet natuurlijk een keer een soda can maken met Blender  ;D

Het probleem is dat tijdens UV-Unwrap er vervorming optreed: het logo is niet meer rond maar word ovaal o.i.d.

(let niet a.u.b niet op de belichting :-[... komt nog  8))

Hier kun je zien hoe ik UV-Unwrap heb toegepast. Ik heb voor rechte lijnen gezorgd door Align Auto (W). Alle varianten van UV-Unwrap geprobeerd... maar het probleem blijft bestaan.


22
Animatie en Rigging / Blender doet raar tijdens renderen
« Gepost op: 11 juni 2014, 08:01:00 am »
Tijdens het renderen van een animatie heb ik vakje ´overwrite´ (onder: render > output) uitgevinkt. Op deze manier kun je je computer uitzetten en weer een andere keer verder gaan met renderen van je animatie zonder dat je weer bij frame 1 begint. Dit uitvinken heb ik tijdens het renderen gedaan en daarna Ctrl + s (save as).

Toen ik daarna weer opnieuw wou renderen

1. Waren al mijn materialen veranderd (hersteld)
2. Daarna werd steeds hetzelfde plaatje gerenderd
3. En weer daarna werkte een forcefield niet meer

Iemand een tip hoe ik dit kan fixen?



23
Modelleren / Objecten uitlijnen
« Gepost op: 10 juni 2014, 21:58:57 pm »
Een ´probleem´ waar ik al geruime tijd tegen aan loop: hoe lijn ik de onderkant van een object uit met de mesh/onderkant waarop het ligt.



Dus hoe krijg ik de onderkant van de oortelefoontjes uitgelijnd met de bovenkant van het oppervlak waarop ze liggen.

(Meestal doe ik dit op het oog... maar er moeten toch meer nauwkeurige manieren zijn?)

24
Hardware / Render Farm
« Gepost op: 10 juni 2014, 09:11:45 am »
Via dit forum kreeg ik een tip: Sheep it (=render farm). Ik heb het nodige gelezen/uitgeplozen maar er komt steeds 1 vraag bij mij op: is mijn computer niet veel te langzaam om deel te kunnen/mogen nemen aan een render farm?

Ik heb geen verstand van specificaties/hardware.... maar laat ik het zo zeggen... als ik een animatie render in Cycles (250 frames, 250 samples, 0.95 clamp) dan duurt dit 4-5 dagen.

Hierdoor denk ik zelf dat als ik mij aan meld bij een render farm ik niks voor anderen (kan) renderen maar dat andere wel voor mij zullen renderen.

Kan dit/mag dit?   

PS. Dank voor de tip over Sheep it!

25
Animaties / Mijn 1e animatie(s)
« Gepost op: 07 juni 2014, 20:16:05 pm »
Mijn 1e animatie(s) die ik toon op dit forum:

https://www.youtube.com/watch?v=h3TDaf9qynw

https://www.youtube.com/watch?v=s7lLREDPE7k

Allemaal tutorial werk: de linkjes staan vermeld in de beschrijving op Youtube.

En gelijk een vraag... bij de laatste animatie (Blender render) heb ik een blur en een vignette toegevoegd (node editor)... wel zichtbaar als backdrop... maar als ik het plaatje render is er niks te zien (zie animatie).

Iemand een idee hoe dit kan?

PS. Hoe kan ik het formaat van de video´s aanpassen. Nu moet ik de pagina scrollen om alles te zien.

26
Leden stellen zich voor / Ik ben nieuw ;-)
« Gepost op: 01 juni 2014, 22:03:30 pm »
Hallo allemaal :D,

Na de nodige keren dit forum te hebben bezocht heb ik besloten om mijzelf te registeren.

Ik ben een echte beginner met Blender en ik moet dus nog veel leren. Ik doe dit door tutorials te volgen... voor eigen werkstukken is mijn kennis nog te gering. Maar zelfs bij tutorials gaat er nog het nodige fout. Ik hoop dan op dit forum terecht te kunnen voor hulp en advies. Verder loop ik op het moment nogal tegen de beperkingen van mijn computer aan. Een animatie renderen van 250 frames duurt bij mij al gauw 3-5 dagen. Op het moment ben ik ook een animatie aan het renderen: als deze klaar is dan post ik deze.

Via webdesign ben ik bij Gimp uitgekomen (zeer ruime kennis inmiddels) en vervolgens uitstapjes gemaakt naar andere grafische programma´s: Inkscape, Synfig en nu dus Blender. Ik ben een liefhebber van Opensource (misschien al wel duidelijk  ;)) op mijn computer draai ik dus ook Ubuntu/Linux. Commerciële programma´s van bv. Adobe heb ik wel (draait vlekkeloos onder Wine) maar ik voel mij er niet prettig bij.

Zo een heel verhaal geworden. Ik hoop spoedig een werkstuk te posten  :)   

Pagina's: 1 [2]