Dutch Blender Community

Algemeen => Over Blender => Topic gestart door: PKHG op 17 september 2012, 17:14:26 pm

Titel: BGE = Blender Game Engine
Bericht door: PKHG op 17 september 2012, 17:14:26 pm
Toevallig ben ik bij een Blender Wiki terecht gekomen (vraag erover via e-mail) ...
Kijken maar en leuke dingen ontdekken:

Hier is er een: http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Tutorials/Physics/Rigid_Bodies.
Om 'spelletjes' te bouwen met Blender moet men iets van natuurkunde (vrijwel zeker) onder de
knie krijgen: Hoe laat ik een voorwerp vallen etc.

Aldaar wordt ook naar een kant en klaar Blender-spel verwezen, kan men ophalen en werkt!

Vraag: moet men b.v. die pagina (en anderen) naar NL vertalen? Of alleen maar EN, zoals nu?
Titel: Re: BGE = Blender Game Engine
Bericht door: Mark aka Dark op 20 september 2012, 10:39:30 am
mooie tutorial, NL zou mooi zijn, maar daar moet iemand dan de tijd voor nemen.
Titel: Re: BGE = Blender Game Engine
Bericht door: Jogai op 22 september 2012, 14:38:15 pm
Natuurkunde kennis hoef je volgens mij niet veel te hebben. Blender gebruikt de bullet physics engine die dat voor je doet.
Titel: Re: BGE = Blender Game Engine
Bericht door: PKHG op 22 september 2012, 17:13:36 pm
Klaar, maar je moet wel weten van een versnelling is en dat je die in Blender kunt hoog of laag zetten!
En het gaat erom dat je snapt dat je de 'physic engine' moet activeren om objecten (inderdaad automatisch) te kunnen
laten vallen op een 'onderdgrond' die dus (meestal) niet moet vallen!
Titel: Re: BGE = Blender Game Engine
Bericht door: herry op 23 september 2012, 20:26:40 pm
In deze (engelse) handleiding wordt op een heldere manier uitgelegd hoe je zelf een eenvoudig bal spelletje kunt maken.

http://www.youtube.com/watch?v=DFaXKLYFvZ8 (http://www.youtube.com/watch?v=DFaXKLYFvZ8)
Titel: Re: BGE = Blender Game Engine
Bericht door: Jogai op 24 september 2012, 22:21:06 pm
Een beetje buitenom blender, maar met http://www.maratis3d.org/ is het misschien iets makkelijker om een game te maken. Je kan je blender modellen exporteren, en daarin gebruiken.