Coding > Hulp

Oude toch prachtige tutorial, maar nu met 2.7, Python, etc.

<< < (2/2)

PKHG:
sorry, zal slechts mark schrijven in de toekomst  ;) (onbekende iets met hoofdletters = schreeuwen, na ja kan ik makkelijk voorkomen)

Klikken op Afbeelding aan post toevoegen levert:




aldaar selecteer ik dan het betreffende plaatje en klik op upload ...


Mark aka Dark:
Beste Peter,

Lees mijn handleiding nog eens en leg dat dan naast je screenshot, als hint zal ik wat vet gedrukt maken:

Klik tijdens het opstellen van een post op "Afbeelding aan post toevoegen klikken"
Vervolgens selecteer je in het pop-up menu de gif je die wilt uploaden en zet je het formaat op"Laat de grootte ongewijzigd"
Klik dan op "Upload"

Succes!
MAD

PKHG:
Heb net ontdekt, dat men een flink stuk van de 'mond' creatie beter met in x en y richting spiegelen kan uitvoeren ... misschien moet men later de mirror toepassen en de linker helft afknippen en weer alleen in x richting spiegelen ... we zullen zien ...

EDIT (19.6)
Plaatje verkleind NA voor gif te optimaliseren (GIMP) was dus NIET goed, eerst verkleinen en DAN optimaliseren laten voor gif ... maar ja, het meest belangrijke blijft zichtbaar ...



Na een wijziging in een externe editor de script gewoon overnieuw stapsgewijs uitvoeren ...
(Inmiddels kan men ook het aantal stappen, die meteen achter elkaar uitgevoerd moeten worden, via een button aanpassen, zeg altijd 2 of dan wijzigen op alle = groot getal ...)
Het begin plaatje is ontstaan door met het tijdelijke eindresultaat te experimenteren ...

IJp:

--- Citaat van: Ruud op 14 juni  2014, 20:20:15 pm ---In het verleden heb ik me ooit verdiept in programmeren het verloor mijn interesse door de saaiheid ervan als ik heden ten dagen zie hoe visueel en programmeren tot elkaar is gekomen vind ik je stukjes mooi en lees ze terug zodra ik me hier in ga verdiepen, er is al zoveel visueel omgezet en dat leer ik eerst :)
Keep it up!

--- Einde van citaat ---

Sorry Peter dat ik er zo tussen spring maar ik heb deze tutorial gevonden en dit moet je gewoon uitproberen zo handig dat python en totaal niet saai.  ;)
https://www.youtube.com/watch?v=pJAp5B5H2Jo#t=737

PKHG:
Heb de film zonder toon bekeken, ... Morgen met ...

Hoe het script gemaakt werd zag ik niet, maar blijkbaar HEEL ERG  HANDIG ...

EDIT
MEEST belangrijk je moet het loop-tool-addon activeren! en dan krijg je zoiets:


--- Code: ---import bpy
bpy.ops.mesh.extrude_region_move(MESH_OT_extrude_region={"mirror":False}, TRANSFORM_OT_translate={"value":(0, 0, 0), "constraint_axis":(False, False, True), "constraint_orientation":'NORMAL', "mirror":False, "proportional":'DISABLED', "proportional_edit_falloff":'SMOOTH', "proportional_size":1, "snap":False, "snap_target":'CLOSEST', "snap_point":(0, 0, 0), "snap_align":False, "snap_normal":(0, 0, 0), "texture_space":False, "remove_on_cancel":False, "release_confirm":False})
bpy.ops.transform.resize(value=(0.879117, 0.879117, 0.879117), constraint_axis=(False, False, False), constraint_orientation='GLOBAL', mirror=False, proportional='DISABLED', proportional_edit_falloff='SMOOTH', proportional_size=1)
bpy.ops.mesh.looptools_circle(custom_radius=False, fit='best', flatten=True, influence=100, radius=1, regular=True)
bpy.ops.mesh.extrude_region_move(MESH_OT_extrude_region={"mirror":False}, TRANSFORM_OT_translate={"value":(0, 0, 0), "constraint_axis":(False, False, True), "constraint_orientation":'NORMAL', "mirror":False, "proportional":'DISABLED', "proportional_edit_falloff":'SMOOTH', "proportional_size":1, "snap":False, "snap_target":'CLOSEST', "snap_point":(0, 0, 0), "snap_align":False, "snap_normal":(0, 0, 0), "texture_space":False, "remove_on_cancel":False, "release_confirm":False})
bpy.ops.transform.resize(value=(0.872233, 0.872233, 0.872233), constraint_axis=(False, False, False), constraint_orientation='GLOBAL', mirror=False, proportional='DISABLED', proportional_edit_falloff='SMOOTH', proportional_size=1)
bpy.ops.mesh.extrude_region_move(MESH_OT_extrude_region={"mirror":False}, TRANSFORM_OT_translate={"value":(0, 0, 0), "constraint_axis":(False, False, True), "constraint_orientation":'NORMAL', "mirror":False, "proportional":'DISABLED', "proportional_edit_falloff":'SMOOTH', "proportional_size":1, "snap":False, "snap_target":'CLOSEST', "snap_point":(0, 0, 0), "snap_align":False, "snap_normal":(0, 0, 0), "texture_space":False, "remove_on_cancel":False, "release_confirm":False})
bpy.ops.transform.translate(value=(0, 0, -0.0844766), constraint_axis=(False, False, True), constraint_orientation='GLOBAL', mirror=False, proportional='DISABLED', proportional_edit_falloff='SMOOTH', proportional_size=1)
bpy.ops.mesh.delete(type='FACE')


--- Einde van code ---

Misschien moet men aan de parameters nog iets draaien .... voor .. het video gebruikt dan nog modifiers ...

gat in Cube gemaakt met het script boven ...


Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie