Topic: Het lukt me maar niet om een texture correct op een geextrude svg te plaatsen.  (gelezen 911 keer)


Offline Raves76

  • Member
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 21 april 2023, 11:42:30 am »
Hopelijk kan iemand me hiermee helpen.
Want ik vind het behoorlijk frustrerend dat ik het maar niet voor elkaar krijg.  :-[
Google, Youtube en ChatGPT geven me allen geen antwoord op mijn vraag over deze (behoorlijke basis) functie.
In het verleden heb ik gewerkt met 3D Max en met dat was dit gewoon een eitje.

Ik heb dus een logo in Illustator gemaakt met daarop een kleurverloop welke ik als material wil toewijzen aan mijn svg met solidify modifier.
Het zal denk ik wel iets met UV editing te maken hebben maar na uren proberen krijg ik heb maar niet voor elkaar.

Groet Martijn.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 21 april 2023, 23:07:47 pm »
Je kunt het met de UV editor doen
https://youtu.be/fthcqufSA3U

Of Procedural Materials
Succes.
https://youtu.be/66lvjTVu06c

Offline Xan

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 22 april 2023, 07:53:07 am »
Als ik het goed begrijp wil je het op de juiste locatie krijgen?

dan is het Idd. de eerste googlebuis die IJp gepost heeft.

om al vooraf de juiste maten te krijgen, ik heb mijn tuxedo kat zo gemaakt. Er is een Addon in blender om je UV map te exporteren 'Inport Export UV Layout'. dan Unwarp je eerst het model en exporteert het bestand wat je vervolgens in Illustrator kunt gebruiken als mal om de juiste maten\coördinaten te hebben van eventuele vertekening door gebogen vlakken. daar maak je je logo op [als alles een plat vlak is hoef die extra stap niet]. waarna je de Unwrap in Blender weer gebruikt om je texture via de UV Editor op de plaats te brengen [meeste wat je gebruikt is spatie > transform].

Ik weet niet of dit filmpje ook de waarschuwing bevat van de mijne. Daar werd vertelt dat je het even door moet hebben omdat de editor iets anders werkt dan de rest in blender. maar een keertje goed er mee spelen en je hebt het vlug door

Offline Raves76

  • Member
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 24 april 2023, 12:33:35 pm »
Bedankt voor de reacties Ik ga er later even mee aan de slag En laat weten of het gelukt is 👍