Coding > Hulp

een puzzel met python ...

(1/2) > >>

PKHG:
Hi,
Wie geinteresseerd is om Blender m.b.v. Python te leren gebruiken, dan heb ik hier:
https://www.youtube.com/watch?v=aZRIRZIPtDo
een (wel Engelstalige) serie van 4 gesproken videos (gisteren) ontdekt.

En ik was verschrikkelijk blijven hangen met deel 2, hou je een textuur op de puzzel stukken
kunt projiceren!   EINDELIJK EINDELIJK alles voor elkaar!

Wie de blend-file wil hebben (2.7.0 Blender) kan mij een PB sturen
En ik zou kunnen helpen indien je een onderdeel (nog) niet snapt.

Ga nu aan slag met deel 3 ....

Groeten
     Peter

PKHG:
Zo, alle 4 de tutorials achter de rug en het werkt!

Maar nu heb ik met de nieuwe Blender een probleem:

De puzzelstukjes hebben allen via een UV-projectie een plaatje op hun (ene) oppervlak gekregen, maar hoe gaat men dat nu "renderen"
Met Blender Render als ook Cycles Render word het gewoon 'wit' in plaats van de gebruikte
plaatje.
Peter heeft dus te lang niet met Blender gewerkt en de overgang van oud naar 2.7.0 niet
goed mee gemaakt ;-(

Graag hulp ...

Peter

En een vraagje, kan men in dit Forum een *.zip toevoegen?

Oh het script is hier op te halen
https://github.com/RayMairlot/Slider-Puzle-Text-Tutorial/blob/master/Slider%20Puzzle%20tutorial%20code.py
Dus EEN lange regelvan de twee regels maken! hoeft niet een KLIK werkt! ;-)

IJp:
Peter,
Het is inderdaad een beetje omslachtig je moet de image op 2 plaatsen invoeren.
Zet boven in de balk Default op UV editing.
in het midden heb je nu de tabs pak hier de tab Shading/UVs en klik kies nu een optie.
Links onder in de balk bij Nieuw/open  klik open en kies je image.
Nu ga je weer terug naar Default boven in de balk en ga rechts naar textuur en kies image or movie en kies hier ook je image.
zet ook bij Mapping Coordinates op UV.
Nu heb je je image.
Succes.

PKHG:
hm, ik denk dat ik het nog niet heb gesnapt ...
Ik maak zo een plaatje ... om mijn probleem beter te kunnen toelichten ..

Tot zo (probeer net wink te installeren ...)

In elk geval bedankt voor een poging mij het te laten weten ...
de UV-mapping is eigenlijk al perfect uitgevoerd ...
na ja , tot straks

PKHG:
Puzzel doet het nu bijna ...
Het probleem was, dat ik in het begin het puzzelstuk meteen een UV-map moest geven ..
Dat werkt nu fijn in de 3D View ... renderen gaat ook
MAAR de render gehoorzaamd (nog) niet de UV-projector (applied, te zien in de 3D view)

Heb contact met de maker ... even zien wat hij terugschrijft, heb de blend file opgestuurd ;-).

Jullie horen wel wat de oorzaak was, als die gevonden is ....

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie